![]() |
|
|
||||
|
||||
F1 Teampresentaties 2005
Afgelopen week zijn er toch al twee teampresentaties geweest, ik ben ongetwijfeld niet de enige die dit heeft opgemerkt.
8 januari: Toyota op verschillende sites zoals www.f1racing.nl staan er heel wat foto's van deze presentatie. Weinig verschillen met vorig jaar precies. Nog altijd dat saaie kleurenschema, enkel de overal werd lichtjes gewijzigd, door de mouwen wat grijs te maken ![]() 13 januari: Sauber De voorstelling van Sauber was reeds eergisteren gepland, in Maleisië, maar omwille van de Tsunami's werd die dus afgelast. Vandaag hebben ze dan gewoon een berichtje op hun site gezet met enkele (weinig, maar hi-res) foto's bij. (www.sauber.ch) Hier valt wel meer te zeggen dan bij Toyota vind ik. Kleurenschema is behalve aan de neus ook nauwelijks veranderd. Maar aan de vormgeving is wel te zien dat ze hard in hun nieuwe windtunnel gewerkt hebben. Kijk vooral naar deze foto . Verder zijn ze van Bridgestone naar Michelin overgeschakeld, en hebben ze terug zelf een versnellingsbak ontwikkeld, toch al héél wat minder Ferrari als vorig jaar he ![]() Maar wat me bij de Toyota nog niet meteen was opgevallen, is de nieuwe hoogte van de voorvleugel. Dat is echt geen zicht meer hoor ![]() Andere reeds geplande teampresentaties: 16 Januari: BAR 31 Januari: Williams 1 Februari: Renault 7 Februari: Red Bull Racing
|
||||
|
||||
Kijk eens naar de voorvleugel bij de Sauber: ook zo hoog bij de grond, het is dan ook een nieuw reglement om de bolides langzamer te maken.
|
|
||||
|
||||
Die hoogte van de voorvleugel is op esthetisch vlak inderdaad een miskleun van formaat.
De toyota blijft inderdaad een grijze muis. Dat ze nu de mouwen van de overals ook grijs hebben gemaat bevestigd alleen maar dit imago. Maar wat wil je nu ook met Rood-Wit als kleuren (Oneliner ![]()
|
||||
|
||||
![]() Het lijkt wel alsof er haaienkieuwen zitten bovenop de zijpontons. Ook al omdat de motorkap zo nauw rond de uitlaten zit (terwijl daar gewoonlijk nog ruimte is om koellucht te laten passeren). |
|
||||
|
||||
Die haaienkieuwen had ferrari vorig jaaar ook al. Niets nieuws dus.
|
||||
|
||||
Iemand Montoya z'n nieuwe look al gezien? Op http://www.f1racing.nl staan de foto's. Ik vind dat ie er best wel stoer uitziet. Mooie overall. Je moet maar eens kijken.
![]() |
|
||||
|
||||
Quote:
|
||||
|
||||
Quote:
Door die kleine pontons en die kieuwen lijkt het erop dat de radiatoren meer horizontaal dan verticaal geplaatst moeten zijn, want onderaan is bijna geen ruimte meer. (zoals bij de bodemeffectwagens van eind jaren '70) ![]() Last edited by HHugo; 13-01-2005 at 23:19. |
|
||||
|
||||
Ik heb de foto's nog eens zitten bezien, want ja de nieuwe Sauber bevalt me wel precies
![]() Ik was net aan't denken dat de kleurschikking van de velgen wel goed bij de wagen past, en zie dan dat ze de 'wieldoppen' (of hoe noemt ge da?) links rood gekleurd hebben, terwijl ze rechts blauw zijn. Niet dat het de wagen sneller gaat maken ![]() En tegenwoordig staat op bijna elke F1-wagen achter de luchtinlaat nog zo'n horizontaal vleugeltje, mogen ze van mij ook direct afschaffen hoor, en zoals het er opstaat, lijkt het mij maar weinig efficiënt te zijn, maar ik zal wel mis zijn natuurlijk.
|
||||
|
||||
Quote:
|
|
||||
|
||||
waarschijnlijk, mclaren reed zo vorig jaar tijdens de vrijdagtests met gekleurde vlekken op de banden
|
||||
|
||||
Vandaag rijdt de nieuwe Sauber voor het eerst rond, in Valencia met Massa achter het stuur. Op zich niet bijzonder natuurlijk, maar ze hebben daar wel een voorvleugel bij die op de presentatiefoto's nog niet te zien was.
Op f1racing.nl staat er een duidelijke foto van. Ik vind dit soort ideetjes wel leuk eigenlijk en 't lijkt me wel efficiënt ook, nu natuurlijk afwachten of het op de baan ook de verwachtte voordelen geeft.
|
||||
|
||||
http://www.f1world.be/f1nieuws.php?id=8631_0_2_0_C nog foto's van de C24 tijdens de roll-out vanmorgen en vanmiddag
|
|
||||
|
||||
lijkt mij eigenlijk een high-downforce vleugeltje, speciaal voor de tragere circuits
|
||||
|
||||
Quote:
![]() |
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
Thread Tools | |
Rate This Thread | |
|
|