![]() |
|
#16
|
||||
|
||||
Matige GP, weinig ophefmakends.
Alonso voelt zich de Schumacher van de voorbije jaren: een mix van talent en de beste wagen levert een makkelijke overwinning op. De betrouwbaarheid van de Renault van Fisichella liet wel te wensen over. Verbazend ook hoe knap Trulli het ritme van Alonso nog min of meer kon volgen. Als Briatore zou ik me toch even afvragen waarom ik Trulli liet gaan. De 4de plaats van Ralfke is feitelijk voornamelijk te danken aan schuivers en opgaves van andere teams; Ralf zelf bezocht ook meermaals de zandbak. De F2005 faalt in betrouwbaarheid, qua snelheid zitten ze op het niveau van Toyota, wat dit seizoen natuurlijk niet slecht is. Maar het wordt nu wel hoog tijd dat Ferrari de aanval inzet, anders is het seizoen verloren en wordt Alonso de jongste WK ooit. TOP: -Alonso/Renault: Dit gaat een constante worden. -Trulli/Toyota: Renault is eerste klasse, Toyota 2de klasse en al de rest bengelt eronder. Schitterende race van Trulli, trouwens. -De La Rosa: Bood een pak inhaalplezier ! Racet zich terug in de kijker. De McLaren is snel, maar de kwalificatieposities moeten terug de hoogte in. -Heidfeld: was op weg naar een goede positie, maar zijn motor ging al een volledige race mee. FLOP: -Ferrari: De F2005 is snel, maar niet betrouwbaar. En betrouwbaarheid was Ferraris stokpaardje. -Minardi/Jordan: Yadayada... -Villeneuve: maakte nog kans op een puntje maar maakte vlak voor het einde nog eens een excursie. -BAR: hervalt in de periode voor 2004. Triestige vertoning in de pits. Next Stop: Imola, da europese GP's. Koudere temperaturen, Bridgestone in voordeel. Al wat meer ervaring met de F2005. En voornamelijk: DE NIEUWE MINARDI !! Finish.
__________________
ah. daar zit die reply-knop dus. Last edited by Finish; 03-04-2005 at 15:09. |
#17
|
|||
|
|||
Ik dacht dat de nieuwe bandenregel voor meer inhaalbewegingen ging zorgen. Het heeft vooral geleid tot veel schuivers. Iedereen is wel eens (half) af de baan geschoven.
|
#18
|
||||
|
||||
De la Rosa stond dan niet op de pole (mijn prono
![]() ![]() Opmerkelijk: zowel Barichello als Webber zijn bij M. Schumacher in de leer geweest als het op lijnverdediging aankomt ![]() De Toyota´s eindigen waar ze naar eigen zeggen al jaren hadden moeten staan, vooraan dus. Maar waar zat de verassing van de eerste twee wedstrijden, nl. Red Bull??? Bij Ferrari is duidelijk werk aan de winkel, maar ja, 't kan niet altijd rustdag zijn hé. jan |
#19
|
||||
|
||||
Ferrari: de snelheid is er. maar waar ze de voorbije 4 jaar met reden zo trots, zo fier over waren, hun betrouwbaarheid, laten ze het nu afweten. voor schumi is het van hockenheim 2001 (!) dat hij met een technisch probleem moest opgeven. Barrichello kon in het begin nog redelijk mee, maar eens de la Rosa der voorbij ging, was ook zijn verhaal over.
Renault: knappe overwinning van Alonso, als hij op dit elan doorgaat, wordt hij de jongste WK ooit. maar ook een domper op de feestvreugde: de motor van Fisico al na 2 ronden de mist in. en dat was een nieuwe motor, want zijn vorige had al 2 wedstrijden gedaan. BAR: de revelatie van vorig jaar. de flop van dit jaar. eind vorig jaar had ik er al wat schrik voor: je hebt elk jaar wel zo'n revelerend team, maar zelden kunnen ze het jaar erop bevestigen. en zie: de snelheid is er wat uit, en de betrouwbaarheid is er al helemaal niet meer. Mclaren: slecht in de oefenritten, maar bloedsnel in de race. vandaag vooral een schitterende wedstrijd van Pedro de la Rosa. snelste ronde gereden ook. Kimi zijn eerste podium, maar weer vrij anoniem denk ik. Williams: Heidfeld was goed bezig, iets te goed volgens zijn BMW-krachtbron. Webber heeft veel geluk dat hij in Bahrein zo een schuiver maakt. op een Europees circuit mag hij uit een wrak kruipen. en in Montreal, waar de remmen net zoals hier zwaar op de proef gesteld worden, heb je hélemaal geen ruimte om uit de baan te schuiven.... Ook knap wel hoe Webber de la Rosa zo lang kon afhouden. de strijd duurde 6-7 ronden. Button en Barrichello hielden het elk maar 2 ronden... Toyota: knappe prestatie. Trulli weer 2de, en weer een vlekkeloze race gereden. maar ook weer anoniem. bijna niet in beeld geweest. Ralf knap 4de, ondanks een paar schuivers. ik denk dat hij nog het meeste geschoven heeft van allemaal. dit is voorlopig de revelatie van het jaar, nog meer dan Red Bull. hopelijk volgend jaar geen BAR-verhaal. Sauber: zitten volgens mij op hetzelfde punt als vorig jaar. rijden voor de punten van uitvallers vooraan. alleen zit je nog met de JV-factor. hij zou Barrichello zeker ingehaald hebben, maar hij was nog niet gaan schuiven. dat heeft hij dan wel rechtgezet (al is het hem vergeven, quasi iedereen is in die bocht gaan schuiven), maar ik kon zweren dat ik een Zwitser hoorde vloeken dat hij zijn 2de wagen de punten zag weggooien... Red Bull: revelatie down under, een stuk minder in Maleisie, verdwenen in Bahrein. Klien nog wel mooi gekwalificeerd, maar niet kunnen starten. en DC... was in de eerste ronde aan het vechten met Albers. zijn puntje is te danken aan de sputterende Ferrari van Barrichello, en de late schuiver van JV. liet anders enkel een Jordan en 2 Minardi's achter zich. Jordan: slechts één puntje: de eerste opgeblazen toyota lag in een jordan. voor de rest: zie de voorbije 20 GP's... Minardi: zie de voorbije 10 jaar. in Imola de nieuwe Minardi, die naar eigen zeggen revolutionair is. hopelijk hebben ze gelijk, het zou wel leuk zijn. ook nog dit: iedereen zit constant de fouten op te merken van de Sporza-commentatoren. maar iedereen heeft toch de misser van de officiele timing gezien, bij de replay van het inhaalmanoeuvre van de la Rosa op Button. er stond dat Sato in die BAR zat, en dat terwijl die er al enkele rondjes uit lag.
__________________
|
#20
|
||||
|
||||
Quote:
![]() |
#21
|
|||
|
|||
Ik zou Red Bull inderdaad toch niet helemaal afschrijven. Het probleem is vooral dat ze sinds de wintertesten niet meer getest hebben en geen nieuwe evoluties (o.a. aerodynamica) hebben. Kijk naar Williams, die hadden dit weekend 15 aerodynamische wijzigingen. En Toyota blijft de wagen ook verbeteren.
|
#22
|
|||
|
|||
Quote:
|
#23
|
|||
|
|||
Quote:
![]() |
#24
|
|||
|
|||
Quote:
|
#25
|
||||
|
||||
Quote:
__________________
|
#26
|
||||
|
||||
Quote:
nu ja, zoals ik als zei: iedereen is er in die bocht wel eens afgegaan, dus zal het niet aan JV gelegen hebben.
__________________
|
#27
|
||||
|
||||
Heb de race nu net uitgekeken (opgenomen) want zat de hele dag op Croix (circuit).
Enfin, mooie race met een spannend einde. Alleen jammer (voor mij als Williams fan) dat er weeral maar 1 wagen finished !! Webber mag eigenlijk, zoals al gezegd, van geluk spreken dat er daar asfalt lag of hij hing mooi in den decor. Renault goed gestart met Alonso met Schumi in het kielzog .. was 'n beetje blij dat Schumi er dan afging (om eerlijk te zijn !) maar aan de wagen van Barrichello te zien zou hij het tempo wss niet meer kunnen volgen hebben. Mclaren dan maar; Raikkonen goed gereden enkel dat foutje en prachtprestatie van De La Rosa ! Die zal goed slapen vannacht McLaren duidelijk sterker dan tervoren. Voor de rest is alles al grotendeels gezegd en ik vond het een geslaagde race ! De F2005 voor mij geen geslaagde intreden en Bridgestone heeft het moeilijk.. Ohja: Prachtprestatie van De La Rosa .. ![]() |
#28
|
||||
|
||||
Bij Toyota doen ze het in hun broek van vreugde:
![]()
__________________
ah. daar zit die reply-knop dus. |
#29
|
||||
|
||||
En die rechts onderaan denkt dat hij Travolta is
![]() |
#30
|
||||
|
||||
racer of the day ... Pedro
![]()
__________________
It's satisfaction, it's disappointment,it's triumph, it's noise, it's color, it's people.. For a racing-driver, each race is a new adventure ... J.Clark |
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
Thread Tools | |
Rate This Thread | |
|
|