De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Stuffis Generalis > Informatica en Fotografie
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Search Today's Posts Mark Forums Read Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 04-06-2005, 18:52
manu's Avatar
manu manu is offline
De Paddock Regular

Video opnemen op DVD.

Aangezien het hier volgende week rommelmarkt is ben ik van plan om alles wat in de weg staat te verkopen, inclusief de oude video-speler en al de video-cassettes, behalve de autosportvideo's.
Maar mijn probleem is nu dat ik een paar van die oude video's niet terug vind op DVD.

Is er een mogelijkheid om deze video's te kopieren op dvd of iets anders?

Bedankt.
Reply With Quote
Old 04-06-2005, 20:14
4x4valley 4x4valley is offline
De Paddock Rookie

Quote:
Originally Posted by manu
Aangezien het hier volgende week rommelmarkt is ben ik van plan om alles wat in de weg staat te verkopen, inclusief de oude video-speler en al de video-cassettes, behalve de autosportvideo's.
Maar mijn probleem is nu dat ik een paar van die oude video's niet terug vind op DVD.

Is er een mogelijkheid om deze video's te kopieren op dvd of iets anders?

Bedankt.
Je kan idd video's overzetten op DVD... hoe het juist in elkaar zit weet ik niet direct (om het zelf thuis te doen) maar in ieder geval weet ik wel dat je dat bij bepaalde winkels (fotografen) kan laten doen... toen ik heb geďnformeerd kostte het ongeveer 15 euro om 2 uur video over te zetten...
Reply With Quote
Old 05-06-2005, 01:18
Rohrl-fan's Avatar
Rohrl-fan Rohrl-fan is offline
De Paddock Regular

Het enige probleem dat je hebt is dat je een analoog signaal op digitale drager wil zetten. Dat kan, maar dan moet je je signaal digitaliseren.

Dit kan je op verschillende manieren doen:
1) Als je een DVD-recorder via een Scart-kabel aan je video-recorder verbindt, kan de DVD-recorder je signaal omzetten. Dit is natuurlijk wel het makkelijkst.
2) Sommige digitale videocamera's (van oa Canon) kunnen ook als analoog-digitaal convertor werken. Dit moet dan wel een model zijn met in- en uitgangen voor zowel de analoge (Kinch/Scart) als de digitale (Firewire/USB2.0), de eenvoudigere modellen beschikken helaas dikwijls enkel over uitgangen, toch zeker voor het analoge signaal.

Er zijn waarschijnlijk ook bepaalde systemen voor je PC te krijgen, maar gezien ik een (gedeeltelijke) schoolopleiding video gevolgd heb ben ik beter thuis in camera's dan in computers. Op dit forum zijn er waarschijnlijk wel mensen die je op dat vlak beter kunnen helpen.

Last edited by Rohrl-fan; 05-06-2005 at 01:20.
Reply With Quote
Old 05-06-2005, 01:54
FastFons's Avatar
FastFons FastFons is offline
De Paddock Regular

Je hebt een kaart nodig met een video in, sommige videokaarten hebben dit, ook tvkaarten of videobewerking kaarten. Verder is het vrij simpel op te nemen op de pc (indien sterk genoeg en genoeg harde schijf ruimte). Daarnaast heb je uiteraard een dvd brander nodig (deze kosten echter bijna niets meer). Voor meer info mag je altijd mailen op karel@decomputerdokter.be

FF
Old 05-06-2005, 02:52
schumivill's Avatar
schumivill schumivill is offline
De Paddock Regular

Heb es in de carrefour een toestel gezien enkel en alleen om video's over te zetten op een dvd schijfje,ze vroegen er wel 350€ voor,kben daar eigenlijk ook naar opzoek,want kheb enkele F1 races op casette staan,die niet te koop zijn dus,en wel graag op dvd zou zien staan,oa de Belgische en Australische Gp's van 1986,zolder 1978...
Old 05-06-2005, 15:15
Belle's Avatar
Belle Belle is offline
British Racing Green

Quote:
Originally Posted by schumivill
Heb es in de carrefour een toestel gezien enkel en alleen om video's over te zetten op een dvd schijfje,ze vroegen er wel 350€ voor,kben daar eigenlijk ook naar opzoek,want kheb enkele F1 races op casette staan,die niet te koop zijn dus,en wel graag op dvd zou zien staan,oa de Belgische en Australische Gp's van 1986,zolder 1978...
Wel, je vindt al DVD-recorders voor iets meer dan 200 euro en daarmee kun je makkelijk je banden op dvd schijfjes overzetten.
Via mijn pc kan ik ook banden overzetten op mijn harde schijf. Bij Belkin bijvoorbeeld verkopen ze zo'n pakketjes.

Ikzelf wacht tot de DVD-recorder met harde schijf (van Sony) nog wat in prijs daalt want die kan alle formaten branden en een harde schijf vind ik handig wanneer je je daytime programma's wilt opnemen maar niet wil houden.

www.born2race.be www.bokkenrijders.net
Reply With Quote
Old 05-06-2005, 17:36
airco's Avatar
airco airco is offline
You'll never walk alone

je kan het moet het video signaal op een of andere manier 'capturen' ... Dit kan bv met een TV kaart die geinstalleerd is op je computer ...

Of er worden ook speciale toestelletjes verkocht zoals de DVD EZMAKER USB 2.0 van avermedia ( http://www.avermedia.com/cgi-bin/pro...sb2.asp?show=4 ) die dit taakje voor je doen ...

Zowel je TV-kaart als die toestelletjes genereren over het algemeen een MPG-bestand dat je dan met een DVD writer op een DVD'tje kan bakken ...

Mijn vriendin heeft in de makro zo een DVD ezmaker toestelletje kunnen kopen voor 70€
Old 05-06-2005, 17:41
Belle's Avatar
Belle Belle is offline
British Racing Green

Quote:
Originally Posted by airco
je kan het moet het video signaal op een of andere manier 'capturen' ... Dit kan bv met een TV kaart die geinstalleerd is op je computer ...

Of er worden ook speciale toestelletjes verkocht zoals de DVD EZMAKER USB 2.0 van avermedia ( http://www.avermedia.com/cgi-bin/pro...sb2.asp?show=4 ) die dit taakje voor je doen ...

Zowel je TV-kaart als die toestelletjes genereren over het algemeen een MPG-bestand dat je dan met een DVD writer op een DVD'tje kan bakken ...

Mijn vriendin heeft in de makro zo een DVD ezmaker toestelletje kunnen kopen voor 70€
Deze toestelletjes kosten idd niet meer zoveel geld. En als je XP op je pc staan hebt, staat het programma Windows Movie Player daar automatisch op. Daarmee kun je heel gemakkelijk je cassettes capturen. Hij zet ze eerst in .wmv maar nadien kun je uw project opslaan als .avi of .mpg bestand. Vind ik wel een makkelijk programmatje. Is wel vrij standaard maar het lijkt mij wel voldoende als je niet teveel 'editing' wil gaan doen...

www.born2race.be www.bokkenrijders.net
Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Thread Tools
Rate This Thread
Rate This Thread:

Posting Rules