De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Stuffis Generalis > Community-forum
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Search Today's Posts Mark Forums Read Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 31-08-2005, 12:47
Mario's Avatar
Mario Mario is offline
Eenzaat

Bloedarmoede ?

Wat volgt zal me door velen waarschijnlijk niet in dank worden afgenomen. Het zij zo.

Ik kan me steeds minder van de indruk ontdoen dat het met die forum niet echt een goede kant op gaat. Wat bedoel ik ?

Hoeveel inhoudelijke discussie worden er hier eigenlijk gevoerd ? Ik lees lang niet alle onderwerpen/berichten, integendeel, ik selecteer nogal veel, maar in de rubrieken die me interesseren kom ik maar weinig berichten tegen waarvan ik zeg : "hier heb ik nu iets van opgestoken. Dat was interessant."

Er worden nog wel veel zaken gepost, maar niets dat echt belangrijk is of anders is het gewoon nieuws dat de geïnteresseerde elders ook vindt (nogmaals in de rubrieken die mij interesseren). Het F1-subforum is op sterven na dood als je het mij vraagt. Nu valt me ineens op dat er in het rally-subforum nog niets gepost is over de 2de plaats van François Duval in de rally van Duitsland, terwijl men nog niet eens lang geleden bijna over elkaar viel toen er daar een onderwerp over hem ging waar hij praktisch werd afgeschreven.

En wat doe ik eraan ? Eerlijk gezegd niets, ik leg louter een vinger de wonde (of wat ik zo ervaar althans). Hopelijk zijn de meesten het niet met me eens, maar ik vrees er een beetje voor.

Het komt me voor dat de meeste
Old 31-08-2005, 13:39
Finish's Avatar
Finish Finish is offline
De Paddock Enthousiast

Location: Hier nach links, zwei Straßen nach rechts und dann immer geradeaus !
Ik denk dat Mario het fenomeen 'vakantie' heeft ontdekt. Want dan post men in het algemeen nogal weinig.

Maar wat het F1-subforum betreft: dat heeft enorm te lijden onder het niveau van de huidige F1-wedstrijden. Er valt nog weinig te discussiëren, en als er eens een discussie gevoerd wordt, ontaardt deze meestal in een strijd tussen welles en nietes. Iedereen heeft gewoon het 'vroeger was alles beter'-gevoel overgekregen. Een gevoel dat enkelen al bij het begin van het forum hadden. Persoonlijk heb ik dit jaar voor het eerst in mijn F1-carrière al enkele races niet meer live bekeken. Dat komt door de overvolle F1-kalender, met een overload aan races in juli, en -ik steek het niet onder stoelen of banken- de teruggang van Ferrari.

Wacht maar in de loop van september: de vakantie is voorbij, het weer wordt frisser en de gewone autosportfan plakt op zondag terug aan de beeldbuis van de televisie én computer.

gene paniek !
Old 31-08-2005, 14:23
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator

Ik kan alleen voor mezelf spreken uiteraard, maar als alle 1000 members dat hier zouden doen wordt dit wel de volst geschreven thread aller tijden natuurlijk.

Wat mij betreft dus, is het zo dat ik de accenten verlegd heb. Ik ben namelijk tot de conclusie gekomen dat ik als 44-jarige modelbouwer nooit mijn 500 nog te bouwen dozen voltooid krijg als ik blijf 20 weekends per jaar op de circuits rondzeilen met mijn kodakske in de aanslag. Ik vergaar op die manier wel een schat aan referentiefoto's, maar daar ben je weinig mee als je ze niet kan omzetten in realistisch gebouwde modellen.

Dus volg ik de meeste autosporttakken nog wel op de voet via de TV (zoals het vroeger ooit begonnen is bij mij) en laat ik de talloze trips naar alle circuits in de omtrek wat schieten. Terwijl de GP of de rally of de MotoGP dan opstaan, ben ik tussendoor aan het modelbouwen.

Ook op "postgebied" heeft dit zijn invloed natuurlijk. Vroeger deed ik driftig mee aan Belcar-discussies omdat ik de race live gezien had en meestal van binnenuit zelfs, zodat ik mijn steentje kon bijdragen aan een zinvolle thread. Nu zal je mij eerder zien posten in de "TV-sporten" of nog meer zelfs in het modelbouwforum. Maar ik denk niet dat ik in totaal minder op De Paddock ben. Ik zit gewoon in andere "lokalen" dan vroeger...

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
Old 31-08-2005, 15:20
Bart.Vandecavey's Avatar
Bart.Vandecavey Bart.Vandecavey is offline
De Paddock Enthousiast

Ik ben de laatste tijd aangenaam verrast door het modelbouwforum. Mijn knutseljaren (lees knoei) liggen al jaren achter me maar de bouwtopics hier vind ik toch zeer tof!
Old 31-08-2005, 15:48
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic

Quote:
Originally Posted by Mario
En wat doe ik eraan ? Eerlijk gezegd niets, ik leg louter een vinger de wonde (of wat ik zo ervaar althans). Hopelijk zijn de meesten het niet met me eens, maar ik vrees er een beetje voor.

Het komt me voor dat de meeste
't is nogal makkelijk om te zeggen dat "iets precies minder goed gaat". En het siert je dat je zelf toegeeft er niks aan te doen. Maar daar wringt natuurlijk het hele schoentje (als het al zou wringen). Als iedereen er niets aan doet, tja, dan houdt het op natuurlijk he. Als niemand nog iets zinnigs post, gaat het niveau automatisch naar beneden. Je legt zelfs geen vinger op de wonde - als je dat doet, stopt het bloeden nl - je doet gewoon niets. En de beste remedie om iets wat niet goed is te doen omkeren, is nog altijd: beginnen met er iets aan te doen. Liefst 'zélf iets aan doen', wel te verstaan.

Quote:
Originally Posted by Finish

Wacht maar in de loop van september: de vakantie is voorbij, het weer wordt frisser en de gewone autosportfan plakt op zondag terug aan de beeldbuis van de televisie én computer.

gene paniek !
Zo is dat. De races moeten niet alleen spannender worden, de autosportfans moeten ook thuis zitten natuurlijk als het gaat over TV-sporten.

Wat de WRC betreft, het is algemeen geweten dat er op dit ogenblik minder interesse is, ook op andere algemenere niet rally specifieke fora, is het allemaal wat minder. Loeb domineert, Gronholm probeert wel, maar komt telkens net te kort, Ford is op de dool, en Subaru zoekende... Smells like F1 enkele jaren geleden. Ikzelf heb nog nooit zoveel op de akkers gestaan dit jaar als ooit te voren, maar fora discussies hoeven voor mij precies niet, omdat er voldoende menselijke interactie is met andere supporters in het veld. Als je staat te wachten tot de volgende doortocht begin je immers al snel met iemand een praatje te maken - allez ik toch.

Quote:
Originally Posted by Sennake
Wat mij betreft dus, is het zo dat ik de accenten verlegd heb. Ik ben namelijk tot de conclusie gekomen dat ik als 44-jarige modelbouwer nooit mijn 500 nog te bouwen dozen voltooid krijg als ik blijf 20 weekends per jaar op de circuits rondzeilen met mijn kodakske in de aanslag.
Zelfs al waard ge nog maar 20 jaar, die 500 dozen gaat ge nooit gebouwd krijgen, of ge nu op het circuit/akker rondloopt of thuis blijft.

Quote:
Originally Posted by Bart.Vandecavey
Ik ben de laatste tijd aangenaam verrast door het modelbouwforum. Mijn knutseljaren (lees knoei) liggen al jaren achter me maar de bouwtopics hier vind ik toch zeer tof!
Dat doet me plezier. Er wordt veel gelezen, maar er wordt weinig door niet bouwers gepost. Op zich absoluut geen probleem natuuriljk, maar wees maar zeker dat de bouwers allemaal het race en rallyhart op de juiste plaats hebben en dus zeker hun plekje hier verdienen. Dat het langzaam aan groeit, geeft toch aan - denk ik - dat we daar goed bezig zijn.

Allez, hopelijk was dit waardevol genoeg als bijdrage.

Last edited by Guido; 31-08-2005 at 15:51.
Reply With Quote
Old 31-08-2005, 16:21
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator

Quote:
Originally Posted by Huudo
Zelfs al waard ge nog maar 20 jaar, die 500 dozen gaat ge nooit gebouwd krijgen, of ge nu op het circuit/akker rondloopt of thuis blijft.
Waarschijnlijk niet, maar ik zit dit jaar toch al aan 13 stuks, wat ik zeker niet zou gehaald hebben door op de circuits rond te lopen. En ik ben aan nr 14 bezig, wat me toch op een totaal van 15 dit jaar doet hopen. Aan dat gemiddelde heb ik "maar" 33 jaar meer nodig

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
Old 31-08-2005, 16:23
Jan's Avatar
Jan Jan is offline
Jinba Ittai

Quote:
Originally Posted by Huudo
Je legt zelfs geen vinger op de wonde - als je dat doet, stopt het bloeden nl - je doet gewoon niets. En de beste remedie om iets wat niet goed is te doen omkeren, is nog altijd: beginnen met er iets aan te doen. Liefst 'zélf iets aan doen', wel te verstaan.
Door hier deze thread te starten doet Mario wel degelijk iets, hij brengt namelijk zijn gevoel van onbehagen over het inhoudelijke van dit forum onder de aandacht. En toegegeven, ik had mij ook al afgevraagd waarom er zo weinig reakties te lezen waren over o.a. de GP van Turkije, WRC Duitsland, de 24u van Zolder, de FIA GT in Oschersleben, LMES in Silverstone.....toch niet van de minste evenementen in autosportland.
Soms kan je er zelf ook weinig aan doen. Als je niet live aanwezig was of het op de TV/PC hebt gevolgd, dan is het altijd prettig het relaas te lezen van de medePaddockers die wel ter plaatse waren of vanuit de luie zetel hebben gekeken.

In ieder geval heeft deze thread al meteen enkele reakties uitgelokt, en toevallig of niet, de posters blijken allemaal anciens
Reply With Quote
Old 31-08-2005, 16:40
Scapa's Avatar
Scapa Scapa is offline
De Paddock Enthousiast

Ik ga gewoon minder naar de races zoals Guy (wel om andere redenen mabon) en daardoor post ik ook veel minder. Ik volg alles nog wel, maar vanop een afstand...
Reply With Quote
Old 31-08-2005, 21:21
Finish's Avatar
Finish Finish is offline
De Paddock Enthousiast

Location: Hier nach links, zwei Straßen nach rechts und dann immer geradeaus !
Die GP van Turkije had ik eigenlijk wel willen zien.
Maar ik zit ook met euh..relationele verplichtingen (die een hekel hebben aan auto's die rondjes draaien )
Old 01-09-2005, 08:30
Mario's Avatar
Mario Mario is offline
Eenzaat

Ik heb nu weinig tijd, dus mijn reactie zal niet bijzonder coherent zijn en misschien zelfs helemaal niet ter zake doen.

Dat er nu minder interesse is voor F1 snap ik niet goed. De MS-heerschappij is net doorbroken en van wat ik gezien heb, waren de races dit jaar eigenlijk nog best te pruimen. Het kampioenschap voor de rijders is waarschijnlijk al beslist, maar dat van de constructeurs blijft spannend. Uitgezonderd 2003 is dit het beste kampioenschap sinds ettelijke jaren, wat mij betreft. Er wordt ook nog gestreden om de podiumplaatsen en, eerlijk gezegd, ik bekijk met enig leedvermaak de neergang van Ferrari (maar die zullen wel terugkomen vermoed ik).

Zelf post ik hier nauwelijks nog iets omdat ik gewoon andere interesses heb, nauwelijks tijd om wat dan ook nog te volgen van autosport en mijn kennis ook compleet verwaterd is. Ik wist tot voor een of twee GP's niet eens dat de Jordan met een Toyota-motor uitgerust is.

Net nadat ik m'n bericht gepost had, kreeg ik ineens het idee dat ik veel vroeger nog eens iets gelijkaardigs had gepost, in de periode dat ik hier heel wat actiever was. Ik wil hier eigenlijk gewoon m'n bezorgdheid over dit forum en bij uitbreiding de vzw uiten.

Over de vzw "gesproken" trouwens, ik krijg het onbehaaglijke gevoel dat men de ambities (serieus) moet bijstellen. Zeker nu ook iemand als Sennake (en hij is, denk ik, niet de eerste) zich ook met andere zaken als het beheer bezighoudt. Ik verwijt hem (en anderen ?) helemaal niets, het is gewoon een vaststelling. De algemene ledenvergadering heeft bij sommigen toch de ogen moeten openen. We zijn nu een aantal maanden verder en misschien heeft men de situatie kunnen evalueren en ombuigen, misschien ook niet. Ik heb geen inzicht in de interne keuken.

Dat het modelbouwgedeelte floreert, kan ik alleen maar toejuichen, maar ergens vind ik het vreemd dat dit zowat het best marcherende subforum is op iets wat oorspronkelijk een autosportforum moet zijn. En deze evolutie is al een heel stuk langer bezig dan vanaf de zomervakantie. Tijdens de voorbije winter viel het me ook al op.

Voilà, dat is het zowat voorlopig. Nogmaals, ik viseer hier niemand in het bijzonder, ik wou gewoon een trend aankaarten die ik aanvoel. Ik heb helemaal geen zicht op andere Nederlandstalige autosportforums, dus ik weet niet hoe het daar aan toe gaat, maar ik vermoed dat er vele (voormalige) leden van hier tegenwoordig eerder daar dan op de paddock te vinden zijn.

Tot daar een paar losse gedachten en reacties die me te binnen sprongen.
Old 01-09-2005, 09:29
Alain's Avatar
Alain Alain is offline
De Paddock Regular

Awel Mario, ik post ook véél minder dan pakweg 1 of 2 jaar geleden.
Zelfs voorbeschouwingen op MotoGP laat ik schieten omdat ook ik met een hoop andere zaken bezig ben en F1 en DTM - om nu enkele disciplines te noemen - me sowieso al een pak minder boeit dan in het verleden. Voorheen postte ik ook al eens iets over de racerij van over de plas, maar wegens geen uitzendingen op Eurosport meer ( behalve ChampCar maar daar slaag ik steeds in de race te missen door omstandigheden ) zie ik er niets meer van en lees ik het ook niet echt meer.
Wellicht heeft het bij mij ook eerder te maken door een verschuiving van interesse van 4 wielen naar 2 wielen waar ik oa. ook nog BSB, AMA, WSBK en WSS volg.
Het modelbouwforum vind ik persoonlijk heel leuk. Ik heb er het geduld niet voor om zelf te bouwen en hou me dan ook alleen bezig met DieCasts te verzamelen maar vind het toch prachtig om te zien wat sommige Paddockers allemaal uit hun vingers toveren...
Vandaag echter zal ik m.i. een interessante bijdrage kunnen leveren vermits deze dag toch geen goede herinneringen oproept... Nog even geduld maar ik moet de nodige info nog vertalen en als het enigszins kan enkele foto's zoeken op het net..
Reply With Quote
Old 01-09-2005, 17:22
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic

de reden waarom het modelbouwforum wel "gaat", en de rest misschien wat minder, komt (volgens mijn bescheiden mening) doordat het gedragen en gedreven wordt door enkele zeer gepassioneerden. Daar waar dit bij de andere subfora veel minder het geval is.

Bovendien kan je stellen dat de modelbouwers daar zijn om van elkaar te leren, mekaar te helpen en aan te moedigen. In de diverse autosportfora is er veeleer spraken van fans van verschillende teams/strekkingen/voorkeuren enz. En als het even kan, wordt er ook al eens een potje gescholden naar elkaar (uit de handgelopen welles nietes toestanden enz.) Dat er daardoor ook mensen wegblijven omdat ze het na een tijdje spuugzat zijn van altijd dezelfde blablabla te moeten lezen, verwondert mij dan ook niet echt.

De plekkers zijn vrienden van elkaar - ongeacht de rang of stand die ze bekleden in de maatschappij. Dit is overigens niet iets wat enkel hier voor DePaddock geldt, maar het geldt voor iedere tak van de modelbouw (vliegtuigen, tanks) waar ook ter wereld - we zijn uniek in dat opzicht in de wereld.

Dus waarom het beter marcheert dan de rest:
- gemeenschappelijke passie
- kameraadschap

Dus als dat in de andere fora weer wat kan aangewakkerd worden, komt het wel goed.

Maar bon, dat even geheel ter zijde.
Reply With Quote
Old 01-09-2005, 18:50
fordje's Avatar
fordje fordje is offline
De Paddock Regular

Ik heb getwijfeld of ik zou reageren, maar toch doe ik het maar.

Mario heeft een punt. Het gaat het laatste jaar niet goed met het forum, daarvoor waren reeds enkele "dipjes", nu is het echter meer en meer fout aan het gaan.

Toen ik hier een dikke 4 jaar geleden via Sennake binnenduikelde en enkele maanden later me ook registreerde als "user" zwierven er een 15 tal autosportgekke mensen rond. Van alle slag en van alle aard, maar al bij al een soort van vriendenkring.
Ik heb hier ook veel geleerd en veel mensen leren kennen via het forum. Die stappen geven me nu ook andere kansen!

Maar die "bende" is intussen zowat geheel uit elkaar gevallen of je ziet je amper nog.
Mensen als Werner, Alian, Pascal, Sennake, Airco...noem maar op, om allerlei redenen is hun aandacht verslapt.
Andere mensen zijn hier (om wat voor reden dan ook gewoon verdwenen, soms met harde woorden. Of dat terecht of onterecht is doet niet terzake)

Het gevolg van het succes van de eerste jaren is een pakket van ruim 100 bezoekers; echter, en begrijp me niet verkeerd, hierbij zijn er ook vele "wood-be" geïnteresseerden verschenen.
De meeste van de nieuwelingen komen af met goede intenties en goede moed, maar enkele hopen alleen op wat aandacht en wat schenenstampen.
Het forum is een ideale plek om te gaan rommellen in de beerput ; je kan nog steeds vrij anoniem je ding doen....

Daarnaast hebben enkele anciens jammer genoeg een hoge hoed opgezet wat hun personaliteit ook niet ten goede komt en me soms echt verbaasd. Het zijn tenslotte dien mensen die hier de zaak mee opgang hebben getrokken.

Waarom allemaal? Ik weet het niet. Soms botsen personen met elkaar, da's jammer, maar botsingen geven kreukels en die kan je uitblutsen. Dus al bij al mag je zoiets niet overroepen. Er moet dus een andere reden zijn.

Vakantie en minder interesse in een tak van de autosport zijn ook geen excuus.

IK denk dat het gewoon verder te zoeken is, mss zelfs op bestuurniveau? Geen kritiek op het bestuur hier, maar het is frappant dat er zich steeds meer en meer vervreemding voordoet. Kan daar op beleidsniveau dan niks aan worden gedaan?

Als ik zie dat de karting van morgen "amper" 15 karters trekt, een jaar of drie geleden hadden dat er 50 geweest terwijl er toen amper 40 man was geregistreerd. Hoe kan zoiets? Ik weet het begot niet.

In plaats van technische discussies over die of gene auto of rijdersstijl gaat men tegenwordig liever de persoonlijke toer op en wordt die of gene rijder, teamchef journalist of wat dan ook onder de hamer gelegd.
Het is eigenlijk niet normaal dat je telkens opnieuw in de aanval gaat omdat die of gene je nu niet echt ligt. En dat is hier net aan het gebeuren.

"Het is toch zo leuk om mensen te jennen" is dan het motto.

Wel al die zaken dragen er niet toe bij dat mensen zich hier goed voelen.

Wat doe je eraan? Wel begin met het stoppen van aanvallen en laat nu eens die vetes achterwege. Start gewoon opnieuw met het huidige en ga van daaruit verder.
Het bestuur kan ik enkel adviseren zich eens grondig te bezinnen over het wel en wee van het Forum. Desnoods moeten de doelstellingen worden gewijzigd en wordt het een "gewoon" modelbouwforum. Maar zoals het nu loopt vrees ik voor een totale ondergang. Wat mij betreft hoeft het niet. Het zou een slag zijn voor de oprichters en aanzetters van het eerste uur.

Ik weet het, ik breng geen oplossing aan, maar ik heb er ook geen. Anderzijds is het geven van kritiek ook interessant. Uit kritiek kan je lessen trekken en daaruit kan je weer op bouwen. Aanzie dit dus als een basis voor een verdere opbouw (of heropbouw)

Patrick

Last edited by fordje; 01-09-2005 at 20:57.
Reply With Quote
Old 01-09-2005, 20:43
Bart.Vandecavey's Avatar
Bart.Vandecavey Bart.Vandecavey is offline
De Paddock Enthousiast

Quote:
Originally Posted by fordje
Ik heb getwijfeld of ik zou reageren, maar toch doe ik het maar.

Patrick
Wou in feite enkel maar de verbeteringen van het laatste jaar aanstippen maar ik kan me vinden in de post van Patrick.

Er zijn er enkele van ons die een media-training hebben gehad door de Belcar-organisatie en ik heb daar iets heel goed uit onthouden: "Een piloot denkt altijd dat de andere de schuldige is." Dit vind ik belangrijk voor ik iemand van iets ga beschuldigen (wat ik zowiezo probeer te laten)

Uit sommige posts van forummers druipt gewoon het leedvermaak/agressie jegens een persoon of site waar ze een vete mee hebben af...

Dit forum zou een plaats moeten zijn ter bevordering van autosport en niet om met elkaar de draak te steken...

Dit forum moet zijn neutraliteit terugvinden, we zijn misschien allemaal wel om de een of andere reden fan of lid van een team maar hier vind ik dat de vredespijp moet gerookt worden.

Ik heb trouwens zaterdag met mijn hemd van depaddock rondgelopen op de 24 uur, ik heb wel niemand anders hetzelfde zien doen...

Ik vind dat we de positieve omwenteling op het modelbouwforum moeten doortrekken naar de rest van het forum!

Vond het trouwens jammer dat Finish zijn Top/flop niet heeft gezet bij de laatste GP F1...

Oja de quiz vind ik ook nog altijd heel leuk, heb er jammer genoeg wel geen tijd meer voor, maar ik probeer toch bij elke vraag het eens te toetsen met mijn eerste ingeving

Last edited by Bart.Vandecavey; 01-09-2005 at 20:46.
Reply With Quote
Old 01-09-2005, 22:02
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic

Quote:
Originally Posted by fordje
Ik heb getwijfeld of ik zou reageren, enz..
Ik zie me zeker niet als ancien, want na 4 of 5 jaar al van anciens spreken... anyway, wat ik nog wilde toevoegen. Ik zie er hier enkelen steen en been klagen, maar als je als bestuur (toen ik er nog deel van uit maakte - heel eventjes, maar zat er niet op mijn plaats, maar bon, ervaring in het runnen van een vzw heb ik wel) moet vaststellen dat wanneer je een algemene vergadering doet - waar tussenhaakjes ieder serieus lid "de morele verplichting heeft" om naar toe te gaan, al was het maar om steun te betuigen aan de vrijwilligers die de vzw draaiende houden - er geen kat komt opdagen, ik geloof dat enkel Mario er was die geen directe verbinding heeft met de organisatie (mods, admins), dan zakt de moed je gewoonweg in de schoenen. En kom dan aub niet zeggen dat het bestuur dit of het bestuur dat. De leden waren er gewoon NIET!! We hebben toen met een handjevol als idioten tegen elkaar de algemene vergadering gehouden. Bovendien was de vergadering een uitgelezen kans voor de "sideliners" om mee aan het roer te komen en mee te werken aan datgene waarvan zij claimen, het niet ten onder willen te zien gaan. Er waren plaatsen vacant in het bestuur, er is een verkiezing geweest, maar... kandidaten van hun gezien? Niemand gezien.

Nog nooit zijn er op DePaddock zoveel vrijkaarten uitgedeeld als dit jaar, nog nooit was de sponsoring zo goed op orde, werd een heuse quiz opgezet, werd er een bestuursverkeizing georganiseerd, draaien de prono's weer volop en toch is het weer van dattem... steen en been klagen. Pfff, wat een gedoe weer. het is overigens in iedere vereniging hetzelfde. In het begin heel leuk. Maar altijd dezelfde die zich uit de naad werken en hun best doen, maar als het even minder gaat en de schouders moeten eronder gezet worden, zijn het steeds dezelfde mannen die de schup vasthouden maar ook steeds dezelfde die vanaf de zijlijn instructies staan te geven ipv mee aan te pakken. Als DePaddock toch zo nauw aan jullie hartje ligt, jullie allemaal opnieuw willen beginnen en nog meer van dat moois, waarom beginnen jullie er dan niet aan? Niemand heeft jullie ooit tegengehouden, of zal jullie tegenhouden, om op een constructieve manier aan de discussies deel te nemen of deze te voeden. En moest dat wel zo geweest zijn, dan zeg ik "djeez, move on".

Leed"vermakers" zijn er enkel maar als er een publiek voor is. Als ze consequent genegeerd worden, is voor hun de fun er wel snel af, en zal het snel gaan liggen. Maar ze slagen er telkens weer in om een aantal uit hun kot te krijgen - die zich er ook telkens weer aan laten vangen. Voor ieder incident moet je nog altijd met 2 zijn. Opgepast, dit vraagt een zeer intensieve vorm van moderatie (inherent aan een groot forum), waarvoor je een team van gedreven personen nodig hebt, die het met hart en ziel doen. Er zijn voorbeelden dat het wel kan, maar dan ben ik weer bij "mijn ding."

Anyway, er wordt vaak geopperd dat het 5 voor 12 is, of zelfs al na twaalven, maar als ik een dag niet op DePaddock ben geweest en kom weer kijken, moet ik toch vaststellen dat er nog altijd flink gepost wordt. Volgens mij een indicator of een forum nog leeft of niet. Bovendien ben ik het absoluut oneens met Fordje wanneer die komt vertellen dat "kritiek geven zonder een oplossing aan te bieden interessant is". Wel, het is goedkoop om dat te doen en niemand schiet er een flikker mee op. Niets is immers makkelijker dan kritiek geven zonder oplossing, dat kan iedereen. Kritiek geven met constructieve alternatieven is een paar ander mouwen en slechts voor weinigen gegeven, want het vraagt inzicht, engagement, inzet en doorzettingsvermogen.

(ik spreek me hierbij enkel uit over de periode dat ik bij DePaddock ben - 2 jaar)

En als ik naar de rally ga, draag ik ook mijn DePaddock polo of hemd. Wie nog?

Last edited by Guido; 01-09-2005 at 22:10.
Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 2 (0 members and 2 guests)

Thread Tools
Rate This Thread
Rate This Thread:

Posting Rules