De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Rally
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Search Today's Posts Mark Forums Read Links

Reply
 
Thread Tools Rate Thread
  #16  
Old 15-12-2005, 22:17
Bart.Vandecavey's Avatar
Bart.Vandecavey Bart.Vandecavey is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: May 2001
Location: Knokke-Heist
Posts: 3,806
Quote:
Originally Posted by raceboy
mag niet. Ook dit is door de wet verboden in belgië.
In Knokke is er nog altijd een Marlboro kledingwinkel...
__________________
WRC-prono 2009 kampioen
Reply With Quote
  #17  
Old 15-12-2005, 23:04
FIRE FIRE is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 4,516
Quote:
Originally Posted by Bart.Vandecavey
In Knokke is er nog altijd een Marlboro kledingwinkel...
En door gans Belgie en Nederland zijn tabakswinkels gevestigd....kortom natuurlijk mogen Marlboro artikelen verkocht worden, echter sponsoring mag niet.
Reply With Quote
  #18  
Old 15-12-2005, 23:21
KNALFOUR's Avatar
KNALFOUR KNALFOUR is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Oct 2003
Posts: 46
Quote:
Originally Posted by kyosti
Nu zijn we ook nog Mitsubishi kwijt, sedert jaren een vaste waarde in het WK en dit veel meer dan andere reams. De veel te grote kosten voor de ontwikkeling van een WRC, idem voor de uitbating (250 britse pond per kompetitie Km), te dure piloten, te veel manches (die volledig hun karakter verloren) veroorzaakten budgetten die mateloos uit de pan swingen.
De kostprijs is zo hoog dat de investering wel moet renderen. Zie maar Peugeot, zolang men met een 206 WRC (die volgens mijn bescheiden mening nooit gehomologeerd had mogen worden vanwege zijn lengte!!) kon grote sier maken, eens overgestapt naar de 307 was het mooie liedje uit. Eerst en vooral is dat ten koste van enkele piloten geweest (Loix...), later ten koste van het volledige programma. Met het schaamrood (of Marlbororood) op de wangen verlaten ze de scene, eens te meer geklopt door hun PSA-zuster, met zeer waarschijnlijk een nog groter budget.

Zelf heb ik het geluk als discrete toeschouwer de rallysport van zeer nabij te volgen en dit sedert 1973 en heb zodoende reeds een en ander gezien.
De achterwiel aangedreven auto's en merken hoef ik hier niet te vernoemen, dicteerden de wet. Voortrekkers waren eerder een zelfzaamheid en werden van het kastje naar de muur gereden.

In 1980,wat toen weinigen beseften, kwam de nekslag voor de rallysport, AUDI presenteerde zijn QUATTRO en domineerde de eerste jaren, de rest van het verhaal kennen jullie allen, we staan voor het seizoen 2006 en het resultaat raakt stilaan bekend.

In 't WK nog twee merken, het EK is intussen een clio-Cup geworden om over het BK maar te zwijgen.
Eén ding is voor mij nu al zeker; geen of toch minder buitenlandse rallyuitstappen volgend jaar, van de vrijgekomen tijd zal ik al mijmerend genieten van mijn vele foto's die ik gedurende velee jaren kon schieten.
Ben ook van in '69 op de rallypaden te vinden.Maar ik deel je mening voor 200% .Ik versta zeker wat je bedoelt met de komst van Audi .Je slaat de nagel op de kop.
Reply With Quote
  #19  
Old 16-12-2005, 14:14
Rohrl-fan's Avatar
Rohrl-fan Rohrl-fan is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Apr 2005
Location: Mol
Posts: 430
Helaas heb ik door mijn leeftijd de gouden jaren van de rallysport moeten missen. Gelukkig bestaat er nog zoiets als een televisie en videorecorder/DVD-speler.

Ondanks (of misschien wel net dankzij) het feit dat ik zelf de "oudjes" nooit aan't werk gezien heb boeien ze me wel meer dan de huidige WRC's.

Beelden van een Escort, Stratos, 131 Abarth,... (schrap wat niet past of vul persoonlijk suggestie aan ) die dwars door een bocht "gegooid" worden staan me veel meer aan dan al die moderne koekblikken die dankzij allerlei diff's superstrak de bocht doorgaan.

Wel geloof ik niet dat de fameuze quattro hiervoor verantwoordelijk is. De Audi stond aan de bron van wat voor mij (en ongetwijfend nog voor vele andere auto(sport)liefhebbers) nu nog de gouden periode in de rallysport was, namelijk de groep B's.

Het is m.i. pas fout beginnen gaan in '87. Voor alle duidelijkheid, ingrijpen voor de veiligheid was zeker nodig, maar men had beter met andere oplossingen gekomen.

Tot slot, de wagens zijn voor mij ook te gelijk. Men rijdt allemaal met een 2.0 turbo, 4WD,... Vroeger (bv. in groep B) reed team 1 met 5 cilinders turbo en de motor vooraan tegen team 2 met een middenmotor met enkel een turbo tegen team 3 met een middenmotor met (pas sinds kort te vinden op een productiemodel!) turbo en compressor! Toen was er tenminste innovatie!

Ook moet men teruggaan naar klassieke versnellingbakken (en niet alleen in de rallysport). De juiste balans vinden terwijl je met 2 voeten 3 pedalen bedient is toch voor een deel waar het om draait in de autosport.
__________________
"The process of thought is actually to slow for this car. If you have to think about how you are going to react it's already to late." W. Rohrl over de Audi Quattro Sport E2
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 
Thread Tools
Rate This Thread
Rate This Thread:

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 22:56.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.