De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Belcar Original
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Search Today's Posts Mark Forums Read Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 13-12-2005, 20:02
pompierke's Avatar
pompierke pompierke is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by Peter Baert
Zouden er achter de schermen niet ergens al contacten zijn geweest met de baanposten-wereld om voorzichtig na te gaan of dat donderdag-idee misschien wel haalbaar is?
Sorry Peter,

ik heb tot nu toe geen enkel aanvraag gekregen van Zolder of wij als ploeg dit goed vonden.
Misschien via de RACB en die zullen natuurlijk wel ja gezegd hebben maar natuurlijk niet bij nadenkend dat er vele mensen moeten werken, maar ja, dan zal men ons wel verplichten, zie onderstaande tekst van Eddy V:

Quote:
Originally Posted by Eddy V
""Wat er kan gebeuren om bk's te vinden? Simpel: die zullen verplicht worden hier aan deel te nemen door de KACB en NKBK.
De Belcar staat immers op de nationale kalender en daarom moet NKBK (nationale kommissie der bk's) mensen leveren.
Of de bk's er zijn of niet of willen of niet, de verantwoordelijke voor die dag zal nu al de haren uit het hoofd trekken om volk te krijgen. Het is aan de NKBK om mensen te leveren, de inrichter kan ook de verantwoordelijke aanklagen moesten er geen bk's zijn en de wedstrijd niet doorgaat. Niet dat Zolder dit zal doen, maar het kan. Zo simpel is dat voor de KACB: men verplicht.""
Verandering is mooi en mag men doen maar we zitten op dit ogenblik met een tekort aan bk's en met op zulke dagen wedstrijden te organiseren, zullen we er zeker geen bijvinden, 't is zo al moeilijk genoeg, want het eerste wat ze vragen is: wat brengt dit op, als we dan zeggen voor kleine wedstrijden niks en voor grote wedstrijden 10 euro, dan zijn er zogoed als geen kandidaten meer want uiteindelijk kunnen ze op een weekend meer gaan verdienen ergens anders.
Maar ik wil altijd eens navragen aan mijn 15 mensen wie er zeker komt en jullie dat eens laten weten hoor.
ik kan in elk geval komen die donderdag, maar ja, ik heb nu eenmaal de mogelijkheid om extra verlof te nemen wegens de vele overuren bij de brandweer.
hoe meer branden hoe meer overuren hé.
Met vriendelijke en sportieve groeten,

Ploegoverste Vandenholt Bob ploeg VDHB licentienummer A 642
Reply With Quote
Old 13-12-2005, 21:26
El Torro's Avatar
El Torro El Torro is offline
De Paddock Rookie

Quote:
Originally Posted by Chauffeur
Dit wil ik nu net aantonen Peter. Een enquete uitvoeren bij mensen aanwezig op een event, is deze dan representatief?. Natuurlijk scoort Belcar het hoogst bij de fans tov. TC, sprinters of andere zaken. Belcar hoger scoren dan DTM Ze zullen het graag horen bij Dunlop.
Ik zou me wel eens op de markt in Aalst willen zetten en aan 100 voorbijgangers de vraag stellen:

1) Goede morgen mijnheer, zegt de naam Belcar U iets?
2) Weet U waar Circuit Zolder ligt en bent U er ooit al eens geweest?

Ik denk dat op vraag 1 vele mensen gaan antwoorden dat Belcar een grote garage is in Antwerpen

Inderdaad Peter, aan wie, waar en op welk tijdstip je de vragen stelt is zeer belangrijk.
Inderdaad vooral waar, maak die kalender over de grenzen dan toch ook bekend, want als je dus ietsje over de grens gaat kijken, en dat is heel vlakbij Zolder, daar denken ze inderdaad dat Belcar een grote Antwerpse autogarage is. Daar wordt helemààl niks aan publiciteit voor de Belcar gedaan, terwijl velen van daar heel graag zouden komen kijken maar het gewoonweg niet weten. Misschien iets voor Peter
1 reclamespotje op de lokale TV zender(s) of in de krant de week voor een race was al heel wat en dat trekt zéker meer publiek, als ze het dan toch gaan markt-onderzoeken kijk hier dan ook 'ns naar.
Als je kijkt dat Oostende 190 km van Zolder ligt en Keulen 130, even ver als Gent, Maastricht 45 km en Eindhoven 50, Brussel bijna 80 en Luik 65 evenals Aken , Rotterdam 170 maar Knokke ook 170. Dan ligt het niet aan de grenzen want die zijn open, het zit 'm dus vooral tussen de oren.
Hou inderdaad eens een onderzoek en je ziet dat veel mensen uit de regio Zolder komen, uit wallonië, nederland en duitsland zijn er dat verhoudingsgewijs dan maar heel weinig.
Als Zolder grensverleggend wil kan dat zonder al te veel inspanning, de ligging is hier in elk geval perfect voor, nu de rest nog.....

Last edited by El Torro; 13-12-2005 at 21:30.
Reply With Quote
Old 13-12-2005, 21:43
Yvonne's Avatar
Yvonne Yvonne is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by Mark
Via de SMS uit Gent ontvangen:
30-03 Test Spa
06-04 Test Zolder
09-04 Belcar First Race Spa
Naast de hele discussie over de donderdag race...viel me het begin van de Belcar op.

Is het niet een stuk handiger om de testdagen om te draaien? Dus eerst een test in Zolder én dan in Spa....Nu moeten teams eerst met hun wagen(s) richting Zolder. En de volgende dag naar Spa om voorbereidingen te treffen voor het weekend. Als je de testdagen omdraait...lijkt het mij logistiek een stuk handiger.

Ik weet dat ze aan het verbouwen zijn op Zolder. Is de baan niet eerder te gebruiken dan 6 april?

En over de donderdagrace. Ik heb wel de mogelijkheid om te komen kijken. Maar moet er wel een vrije dag voor opnemen.
Jaren geleden was ik eind juni op een donderdagtraining aanwezig, daar was toen ook een klas met kinderen. En ik vond het best gevaarlijk. De kinderen rende overal heen, terwijl de begeleidsters gezellig met elkaar stonden te babbelen.

Dat de Belcar en Zolder iets nieuws wil proberen, juich ik alleen maar toe. Want ik verbaas me gewoon nog steeds dat op Zolder wel mensen komen kijken, maar op Spa er echt bijna geen kip komt. Terwijl het "onbekende" BTCS daar veel meer volk trekt. (Helaas kon ik niet naar de BTCS race op Zolder, en weet niet of er toen volk was.)

Maar goed, we zitten pas in december 2005...de races van april tot oktober 2006. Er kan nog zoveel gebeuren en veranderen...
Reply With Quote
Old 13-12-2005, 22:25
Peter Baert Peter Baert is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by El Torro
1 reclamespotje op de lokale TV zender(s) of in de krant de week voor een race was al heel wat en dat trekt zéker meer publiek, als ze het dan toch gaan markt-onderzoeken kijk hier dan ook 'ns naar.
Sinds een paar jaar heeft Circuit Zolder een akkoord met alle regionale zenders in Vlaanderen én TVL in Nederlands Limburg, en met de nationale zenders VTM, KANAALTWEE, JimTV, RTL-TVI en PlugTV voor het uitzenden van spots die de races in Zolder promoten.

Blijkbaar kijkt niet iedereen naar zijn regionale zender ...

Old 13-12-2005, 22:52
Yvonne's Avatar
Yvonne Yvonne is offline
De Paddock Regular

Quote:
Sinds een paar jaar heeft Circuit Zolder een akkoord met alle regionale zenders in Vlaanderen én TVL in Nederlands Limburg, en met de nationale zenders VTM, KANAALTWEE, JimTV, RTL-TVI en PlugTV voor het uitzenden van spots die de races in Zolder promoten.

Blijkbaar kijkt niet iedereen naar zijn regionale zender ...

Of kan het simpelweg NIET ontvangen. Helaas woon ik aan de "andere" kant van de grens én niet in Limburg. Voor al het nieuws enz over de Belcar ben ik aangewezen op het Internet.

Beelden zijn alleen te zien via HIBN. Pitstop.TV, die ik iedere keer een mooie reportage zie maken...kan ik niet zien...wegens het feit dat ik nu eenmaal geen Skynet-gebruiker ben én geen VTM kan ontvangen. Over Pitstop wil ik verder niet ingaan...want dat is totaal off-topic in deze tread.

Nu woon ik wat verder van de grens. Maar mensen die in Noord-Brabant wonen, hebben misschien best interesse. Zeker met de nieuwe variant van de Belcar waar Corvettes, Aston Martins enz in kunnen deelnemen.... En zeker wanneer er Nederlanders in meedoen.

Maar een flyer in de huis-aan-huis bladen of bij de reclame folders zou misschien in die streek best wat volk kunnen lokken. De mensen uit Limburg, Zeeland en Noord-Brabant zijn waarschijnlijk eerder op Zolder dan op Zandvoort.
Reply With Quote
Old 13-12-2005, 22:58
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)

Quote:
Originally Posted by Yvonne
Ik weet dat ze aan het verbouwen zijn op Zolder. Is de baan niet eerder te gebruiken dan 6 april?
Als de diverse kalenders die her en der uitlekken waar zijn dan is er 2 april een motorcrosswedstrijd op Circuit Zolder. Net zoals in voorgaande jaren is het dan in de laatste week voor die wedstrijd niet meer mogelijk om het circuit te gebruiken.

Wat betreft de veiligheid, tijdens een wedstrijddag zijn er meer voorzieningen dan op een normale donderdag. Dat met die veiligheid van die kinderen zal wel meevallen...........het grootste probleem zijn de bezorgde ouders. Mijn kind naar zoiets gevaarlijks sturen? Dat nooit.........dat die kinderen meer gevaar lopen in het dagelijkse verkeer snappen ze toch niet.

Quote:
En het werkt!, ondanks dat die zender niet meer dan een veredelde reclame-zender is. Xavier Massen laat ook af en toe wat zien van CZ in zijn programma en Jos Menten begint langzaam aan een bekende naam te worden. CZ begint steeds meer bekendheid te krijgen in Nederlands Limburg. De ultieme en onbetaalbare marketingstrategie om het probleem voor eens en altijd op te lossen? Verstappen met neef Kumpen laten deelnemen aan een Belcarwedstrijd
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
Old 14-12-2005, 01:59
Pascal Pascal is offline
A4993

Quote:
Originally Posted by A.J.
als het volledig door zolder wordt ingericht betekend dit dat touring cup, sprinters en historic ook zullen gaan denk ik.
En als het programma dan nog niet vol zit kan CZ misschien nog enkele, binnenlandse of buitenlandse, series aanspreken om het veld op te vullen (indien nodig natuurlijk)... Ik denk hieraan oa de Legends. Weet niet of deze in Duisland een gelijkaardige serie hebben en indien niet zou het een leuke promotie zijn in Duitsland...

C U
Reply With Quote
Old 14-12-2005, 16:12
Eddy V Eddy V is offline
De Paddock Regular

Het kan snel veranderen, net vernomen dat de DTM kalender helemaal op zijn kop staat en daarbij de daarna volgende kalenders (oa Top 10) ook. Wie weet komt er dan wel de een of andere Duitse reeks naar Lausitz.
De Top 10 kalender zou bijna volledig veranderen. Shit, mijn hele firma planning voor 2006 naar de knoppen.

En neen, Duitsland kent geen Legends.
Reply With Quote
Old 14-12-2005, 16:56
Thomaske Thomaske is offline
De Paddock Enthousiast

Quote:
Originally Posted by Yvonne
Er is op 2april motorcross op Zolder. Daarom kunnen ze de testdagen niet omdraaien.

Of je kan zorgen dat de Belcar wagens over de bergen moeten rijden

Mvg...
Reply With Quote
Old 14-12-2005, 17:29
A.J.'s Avatar
A.J. A.J. is offline
De Paddock Sponsor

Quote:
Originally Posted by Thomaske_GLPK
Er is op 2april motorcross op Zolder.
wel leuk, eerst nieuwe asfalt en dan tonnen zand erop voor de cross.
Old 14-12-2005, 19:39
B&S Racing's Avatar
B&S Racing B&S Racing is offline
De Paddock Rookie

Quote:
Originally Posted by Mark
De ultieme en onbetaalbare marketingstrategie om het probleem voor eens en altijd op te lossen? Verstappen met neef Kumpen laten deelnemen aan een Belcarwedstrijd
Is Kumpen niet de neef van "de vrouw van..."
Allard Kalf zou volgens mij enorm veel kunnen doen in Nederland, wellicht dat daar veel meer mogelijkheden liggen. Laat deze eens een paar keer meerijden. Ik denk dat hij veel eerder bereid is dan Jos Verstappen. En natuurlijk aandacht op RTL 7 en Veronica!

Guido Buskens
Reply With Quote
Old 14-12-2005, 22:37
Integra's Avatar
Integra Integra is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by A.J.
wel leuk, eerst nieuwe asfalt en dan tonnen zand erop voor de cross.
Inderdaad, weer van die typische Circuit Zolder kuren. Altijd prachtig om te zien als het geregend heeft ook, die hele modderstrook aan de linkerkant van de eerste linkse.
Old 14-12-2005, 22:55
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)

Quote:
Originally Posted by Integra
Inderdaad, weer van die typische Circuit Zolder kuren. Altijd prachtig om te zien als het geregend heeft ook, die hele modderstrook aan de linkerkant van de eerste linkse.
Hmmmmm, ze gaan het circuit toch aanpassen? Wellicht dat het euvel in de eerste linkse wordt opgelost Tijdens onze circuitwandeling kun je dat misschien al vaststellen

Wat betreft modder op het circuit na afloop van de Motorcross GP. Zoiets kan perfect "gepoetst" worden. Tijdens de GP van België 2004 was er een Oostenrijks bedrijf actief met een turbostofzuiger op de baan. Dat ding zoog werkelijk alles op, zelfs de tijdwaarnemingslussen Adres van dat bedrijf zal terug te vinden zijn bij de curator van Defourny
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
Old 21-12-2005, 20:18
GT2-R's Avatar
GT2-R GT2-R is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by Integra
Inderdaad, weer van die typische Circuit Zolder kuren.
Misschien vergeet je dat de motorcross Zolder meer publiciteit bezorgd dan om het even welk evenement (wk wielrennen en veldrijden buiten beschouwing gelaten). Ik ga zeker een kijkje gaan nemen en supporteren voor Stefan Everts zijn laatste wedstrijd op Zolderse bodem!!!

Naar mijn bescheiden mening is er dus helemaal niets mis met de motorcross in Zolder en dat van het zand kan wel opgelost worden. Ze hebben in Zolder al voor hetere vuren gestaan!!

Greets, Dr. Jozz
Old 24-12-2005, 17:09
JPMontoya's Avatar
JPMontoya JPMontoya is offline
De Paddock Enthousiast

Enfin, le RACB a refusé le projet de calendrier présenté par les promoteurs du Belcar, car jugé trop concurrentiel avec celui du BTCS... Ambiance.

Turbomagazine.be

Wat is de implicatie hiervan?
Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Thread Tools
Rate This Thread
Rate This Thread:

Posting Rules