In Engeland zijn ze al jaren bezig om een succesvolle V8-Silhouette klasse van de grond te krijgen. Grote namen als Palmer en Andy Rouse hebben al zand gehapt met dergelijke projecten. Een van de initiatieven was destijds SCV8. Vele mooie verhalen vooraf............en uiteindelijk is het nooit wat geworden.
Op de afgelopen Autosport International kwam het SCV8-concept weer tot leven. Vee Eight Racing Company en QM Engineering hebben een nieuwe versie gemaakt, met als body een Peugeot 407, die zou moeten gaan rijden in het Dunlop V8 Supercar Challenge. Dat is een onderdeel van de Britcar-paraplu.
In het stukje dat deze week in de Autosport staat hebben de initiatiefnemers ook de Belcar op het oog. Die naam komt twee keer voor in dat stukje, sterker nog...........ze voorzien eventueel een 900 PK Turbomotor! Let wel, ze spreken nergens over een deelname aan de Belcar maar ze hebben de wagen (opnieuw) ontworpen die voldoet aan o.a. de regels van de Belcar.
Laat daar nou net een probleem zitten

In het technisch reglement
2005 staat inderdaad een hele rij silhouette-wagens die waren toegelaten tot de Belcar. Echter in
2006 hebben ze die alinea aangepast en is er een hele reeks silhouettes verwijderd. Waaronder dus ook de SCV8.
Wie gaat ze vertellen dat de regels veranderd zijn?
Project =>
http://www.xv8r.com/