![]() |
|
|
||||
|
||||
Quote:
|
|
||||
|
||||
Quote:
![]() |
|
|||
|
|||
Quote:
ps denk je nog es aan de jumpin jacques scan ? niet dringend hoor ! |
|
||||
|
||||
Quote:
![]() |
|
||||
|
||||
Ondertussen zijn de decals aangebracht op de body, werden de gele opstaande randjes voorzichtig weggeschuurd en heb ik het geheel voorzien van 4 lagen glanzende vernis. Nu een weekje laten drogen en dan kunnen we weer verder. Ondertussen zal ik werk maken van de motor, waarvan later foto's zullen volgen.
|
|
||||
|
||||
Mooi, gewoonweg mooi
![]() Grtzzzzzzz Nismo ![]() |
|
||||
|
||||
Quote:
|
|
||||
|
||||
De uit resin gegoten schokdempers leken nergens op, en zelfs intensief schuurwerk kon hier geen soelaas bieden. Daarom heb ik ze weggegooid nadat ik er de bovenste steuntjes van “gekannibaliseerd” heb. De rest is scratchbouw van aluminium staaf en plastic schijfjes, gevormd in mijn punch and die set.
Ook het chassis werd wat verder afgewerkt. Alle onderdelen die ik vooraf getoond heb werden ingebouwd, en achteraan werd reeds een begin gemaakt van de toch wel ingewikkelde buizenstructuur. Wordt vervolgd… |
|
||||
|
||||
Waarom begin je geen bedrijfje met het maken van kitjes
![]() ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
Ik vind de motor zeer goed. Alleen steken de beige-kleurige onderdelen bovenaan er misschien ietske te fel tegen af. Het blok op zich is goed verouderd, maar de bovenkant ziet er misschien wat te clean uit. However! ik zie niet onmiddellijk hoe dat zou kunnen verholpen worden, aangezien ik denk dat smoke hier niet het juiste middel is. Misschien, let wel misschien dat je de voetjes onderaan met smoke kan doen, en de bovenkanten, dus de lange stukken waar de openingen van de kelkjes inzitten, wat kan oplichten door ze met nog lichter beige wat te dry-brushen alvorens af te werken met wit?
|
|
||||
|
||||
Quote:
Maar ik zal je tips wel indachtig zijn bij de bouw van mijn andere 917's, wanneer de motorkap afneembaar zal zijn... |
|
||||
|
||||
Knappe dinges, Sennake!
Ik kan de redenering van Huudo wel een beetje volgen. Mijn eerste reactie was ook in de aard van "wat doen die vleeskleurige dinges daar eigenlijk?". De vraag is inderdaad: hoe moet het dan wel? Voor de rest niks dan respect voor het engelengeduld met die bekabeling.
|
||||
|
||||
Tja, I gave it my best shot...
Dit is wat ik trachten na te bootsen heb : |
|
||||
|
||||
Quote:
Voor dit model kan het dan idd geen kwaad. De geel kleurige venster zal idd wel voldoende kleurvervorming doen optreden. Maar, als je kijkt naar het door de zonlicht opgelicht deel, dan ben ik akkoord, maar da's natuurlijk geen goed referentie licht. De kleur die in de schaduwgedeelten voorkomt is wat je zou moeten trachten te simuleren lijkt me. Wat ik bij de volgende 917 zou doen, is vertrekken vanaf een donkerdere kleur - roest-koper-bruinachtig gedeelte - en dan zo drybushen naar het beige toe. In het begin mag dat dry-brushen zelfs wat vochtig brushen zijn, zodat je de juiste schakeringen erin krijgt. Zeker op de bovenste gedeeltes, waar de glasvezelstructuur gewoon vuil is. Bovendien is het niet zo dat we dezelfde kleur moeten maken zoals in het echt - je kent het wel, op schaal ziet zo'n kleur er altijd anders uit -if it looks right enz. Ik geef ook onmiddellijk toe dat glasvezel nabootsen geen sinecure is, dus extra testwerk en uitproberen, zal de boodschap ook hier blijven. ![]() Krijg al rillingen als ik aan het kabelwerk denk... ![]() |
|
||||
|
||||
Quote:
|
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
Thread Tools | |
Rate This Thread | |
|
|