De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Autosport algemeen
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Search Today's Posts Mark Forums Read Links

Reply
 
Thread Tools Rate Thread
  #46  
Old 17-02-2006, 09:36
serge serge is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Dec 2002
Location: Sint-Niklaas
Posts: 244
Als ik zo die laatste foto van de chicane zie, dan denk ik niet direct dat die trager zal worden. Het insturen zal misschien wel iets scherper zijn, maar daarna is lijkt het mij vrij rechtlijnig te nemen...
Ben eens curieus voor de eerste rondjes...
Reply With Quote
  #47  
Old 23-02-2006, 22:01
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)
 
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563
Niet elke verandering is een verslechtering

Door de gewijzigde situtie in de eerste chicane is er een fotoplek bijgekomen voor de fotograven achter de draad. Onderstaande foto is genomen vanaf de publiekszone in de eerste chicane.


Foto: G. Eyckmans - Racexpress.be

Met een beetje zoom kun je de voorbij scheurende kisten zonder draad op de digitale plaat vastleggen.
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
  #48  
Old 24-02-2006, 01:18
Baron's Avatar
Baron Baron is offline
Touring car racing !!!!!
 
Join Date: Apr 2003
Location: TONGEREN
Posts: 1,087
Het kan gezichtsbedrog zijn, maar die muur lijkt me toch gevaarlijk dicht bij de baan te staan!
Reply With Quote
  #49  
Old 24-02-2006, 09:16
JPMontoya's Avatar
JPMontoya JPMontoya is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Dec 2001
Location: Keerbergen
Posts: 2,963
Quote:
Originally Posted by Baron
Het kan gezichtsbedrog zijn, maar die muur lijkt me toch gevaarlijk dicht bij de baan te staan!
lijkt me ook én dan is meteen mijn bedenking dat er toch niets veranderd op het gebied van veiligheid.
Reply With Quote
  #50  
Old 24-02-2006, 10:47
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)
 
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563
Kijk eens naar de zijkant op de foto. Zo te zien is daar toch een paar meter bijgekomen. Oneindig veel plaats is daar niet, de openbare weg ligt er pal naast. Daarnaast zijn alle veranderingen goedgekeurd door de FIA, dus het punt veiligheid zal volgens de regels in orde zijn
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.

Last edited by Mark; 24-02-2006 at 10:49.
Reply With Quote
  #51  
Old 24-02-2006, 15:51
JPMontoya's Avatar
JPMontoya JPMontoya is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Dec 2001
Location: Keerbergen
Posts: 2,963
de chicane wordt op het eerste zicht een pak trager dus dat is ook een punt dat je inderdaad in rekening moet brengen voor de veiligheid.
Reply With Quote
  #52  
Old 24-02-2006, 16:46
Jo Smets's Avatar
Jo Smets Jo Smets is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Aug 2003
Location: In lower places (my Mini)
Posts: 501
Heren,

op Francorchamps heb je dezelfde situatie in de busstop, daar staat de muur ok dicht bij, niet echt een probleem voor de veiligheid volgens mij.

Race-groeten,
Jo Smets
Reply With Quote
  #53  
Old 24-02-2006, 17:02
marcel's Avatar
marcel marcel is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Aug 2003
Location: Beersel
Posts: 2,866
en hier staat de muur ook nog eens weg van de rijrichting. je zal er dus enkel inrijden als je spint, en dan gaat toch al een deel van de snelheid verloren, denk ik?
__________________
Reply With Quote
  #54  
Old 24-02-2006, 17:47
Yannick R's Avatar
Yannick R Yannick R is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Mar 2005
Location: Aalst
Posts: 303
Als je in het eerste stuk naar links spint ofzo zal je denk ik niet richting de muur vliegen en iets verder (knik naar rechts om zo naar de heuvel te gaan) lijkt het me al moeilijk om te spinnen.
__________________
Kimi Raikkonen!
www.yannickroggeman.be
Reply With Quote
  #55  
Old 24-02-2006, 18:13
Bart.Vandecavey's Avatar
Bart.Vandecavey Bart.Vandecavey is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: May 2001
Location: Knokke-Heist
Posts: 3,806
Quote:
Originally Posted by Yannick R
Als je in het eerste stuk naar links spint ofzo zal je denk ik niet richting de muur vliegen en iets verder (knik naar rechts om zo naar de heuvel te gaan) lijkt het me al moeilijk om te spinnen.
een tikje van een andere deelnemer die binnendoor wil?
__________________
WRC-prono 2009 kampioen
Reply With Quote
  #56  
Old 24-02-2006, 22:07
Cat-Seven's Avatar
Cat-Seven Cat-Seven is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Sep 2002
Location: Zelem
Posts: 95
Quote:
Originally Posted by Bart.Vandecavey
een tikje van een andere deelnemer die binnendoor wil?

Mijn moeder heeft altijd gezegd "De deur toehouden",
"Je ben niet in de kerk geboren!"
__________________
Life starts at 7000rpm and 133BHP
Reply With Quote
  #57  
Old 25-02-2006, 08:30
Thomaske Thomaske is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Dec 2003
Location: Koersel
Posts: 2,741
Naar wat mijn grootvader heeft opgevangen op Zolder, hij gaat er dagelijks naar toe, zou er een schuine grindbak komen tegen die muur. Dit vond hij ontzettend raar en hij is niet de enige.

Misschien brengen ze straks tijdens de wandeling meer duidelijkheid.

Mvg...
Reply With Quote
  #58  
Old 25-02-2006, 13:37
Bramzel's Avatar
Bramzel Bramzel is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Jul 2003
Location: Groningen, Nederland
Posts: 1,430
Quote:
Originally Posted by Thomaske_GLPK
Naar wat mijn grootvader heeft opgevangen op Zolder, hij gaat er dagelijks naar toe, zou er een schuine grindbak komen tegen die muur. Dit vond hij ontzettend raar en hij is niet de enige.
Hoezo raar? Als de grindbak oploopt graaft de auto zich extra in en remt hij dus extra af. Lijkt me een goede oplossing voor zo'n kort stukje.
Reply With Quote
  #59  
Old 25-02-2006, 19:06
Chauffeur Chauffeur is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Jun 2005
Location: Edegem
Posts: 428
Na de wandeling dus bevestiging. Bij het uitkomen van de chicane, net voor opgaan Sacramentsheuvel zal er links een schuin oplopende grindbak komen. Alle verdere veranderingen zullen hier wel aan bod komen.

Net thuis van de wandeling en ik moet zeggen: zinvolle investeringen en alles zeer doordacht. Aan zij die denken dat het circuit trager zal worden door deze werken, ik vrees net het tegenovergestelde.
Nu maar lopen dat alles tijdig klaargeraakt. Alle afwezigen hadden ongelijk, zeker piloten die volgend jaar gaan rijden. Als het ergens misgaat op circuit weten we nu op zijn minst waar de vluchtstroken zijn en hoe we deftig weer het circuit kunnen opkomen zonder door de grindbak te moeten gaan.
Reply With Quote
  #60  
Old 25-02-2006, 19:23
FIRE FIRE is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 4,516
Quote:
Originally Posted by Bramzel
Hoezo raar? Als de grindbak oploopt graaft de auto zich extra in en remt hij dus extra af. Lijkt me een goede oplossing voor zo'n kort stukje.
Zoals tarzanbocht op Zandvoort.
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 
Thread Tools
Rate This Thread
Rate This Thread:

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 00:24.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.