De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Endurance
Home
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Search Today's Posts Mark Forums Read Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 27-05-2006, 21:24
Grig-O's Avatar
Grig-O Grig-O is offline
De Paddock Regular

Hopelijk nemen ze wel deel wel anders is er weer geen Lambo in Spa...
Ik vind de Murciélago één van de mooiste wagens in het veld,
als Bouchut voor B-Racing rijdt zal er toch nog wat snelheid inzitten.
Zonder Bouchut of Kox zien we die wagen terug midden in de GT2 wagens en dat is volgens mij echt niet de bedoeling van gt-racerij.
Als de Reiter Lambo dan ook zou komen is mijn feestje compleet!!
Reply With Quote
Old 31-05-2006, 15:45
Viper GTS-R***'s Avatar
Viper GTS-R*** Viper GTS-R*** is offline
De Paddock Regular

Nu het bekend is dat Duller Motorsport naar de 24uren afzakt met de BMW Z4 M GTR vraag ik me af welke race in welk nationaal kampioenschap ze gaan meerijden om toegelaten te worden in klasse G3.

Een uitstapje naar Belcar week-end zou een niet onbegrijpelijk keuze geweest zijn...
Ze konden logiserwijze voor Spa kiezen als voorbereiding en/of de race op de Lausitsring die (denk ik) wat dichter voor hen is...maar na het bekijken van de kalenders zie ik dat er geen race meer is van de Belcar op Spa voor de 24uren en de race op de Lausitsring is maar een 3tal dagen voor de 24uren dus gaat ook niet. Kan nog wel dat ze op 29juni mee racen op Zolder in Belcar zodat ze een toelating krijgen in G3 of is dit niet meer nodig?

Last edited by Viper GTS-R***; 31-05-2006 at 15:55.
Reply With Quote
Old 31-05-2006, 16:01
Raceboy's Avatar
Raceboy Raceboy is offline
Administrator

Location: Oud-turnhout in het weekend en Antwerpen in de week
Quote:
Originally Posted by Viper GTS-R***
Nu het bekend is dat Duller Motorsport naar de 24uren afzakt met de BMW Z4 M GTR vraag ik me af welke race in welk nationaal kampioenschap ze gaan meerijden om toegelaten te worden in klasse G3.
G2 is de nationale klasse G3 is de cupklasse

Reply With Quote
Old 31-05-2006, 16:09
Viper GTS-R***'s Avatar
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by raceboy
G2 is de nationale klasse G3 is de cupklasse
thx bedoelde dus G2, een idee of dat nog steeds verplicht is om minstents 1 of 2 races mee te rijden in een nationaal kampioenschap voor alleer ze je toelaten mee te rijden in klasse G2?
Reply With Quote
Old 31-05-2006, 16:19
smiley's Avatar
smiley smiley is offline
De Paddock Enthousiast

met was is die bmw z4 nu eigelijk te vergelijken gt2,gt3 ?
Reply With Quote
Old 31-05-2006, 17:08
Benny_B's Avatar
Benny_B Benny_B is offline
De Paddock Rookie

Bmw Z4

De BMW Z4 M-Coupé zal zijn eerste wedstrijd rijden tijdens de 24 uren van de Nurburgring, het VLN kampioenschap dus, zo werkt hij zijn race af voor zich te kwalificeren als G2. Spijtig genoeg dus geen Belcar.

Ik dacht dat je de Z4 kon vergelijken met een GT2, het PTG-BMW team wil later dit jaar ook een Z4 inzetten in het ALMS kampioenschap ter vervanging van hun BMW's M3 GTR.
Reply With Quote
Old 31-05-2006, 17:12
Bramzel's Avatar
Bramzel Bramzel is offline
De Paddock Regular

Denk dat hij te zwak gaat zijn voor GT2, de pressrelease sprak van 420pk toch? Da's aan de lichte kant toch, vergeleken met de Porsches en Ferrari's?
Reply With Quote
Old 31-05-2006, 18:23
Viper GTS-R***'s Avatar
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by Benny_B
het PTG-BMW team wil later dit jaar ook een Z4 inzetten in het ALMS kampioenschap ter vervanging van hun BMW's M3 GTR.
De BMW M3's die PTG nu nog inzet zijn geen GTR's
GTR is de M3 met opgeboord 5liter V8 blok en die van PTG zijn voorzien van 3.2L V6

@Bramzel: Denk het ook, maar dat zullen we wel zien na 24H Nurburgring hé
Maar kijk naar 2004, schintzer met de BMW M3 GTR's, ze waren ook trager tijdens de kwalificatie dan de GT1's maar reden in de race wel ongeveer dezelfde crono's...

Last edited by Viper GTS-R***; 31-05-2006 at 20:53.
Reply With Quote
Old 01-06-2006, 16:49
Integra's Avatar
Integra Integra is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by Bramzel
Denk dat hij te zwak gaat zijn voor GT2, de pressrelease sprak van 420pk toch? Da's aan de lichte kant toch, vergeleken met de Porsches en Ferrari's?
Bwah, 420 pk is niet echt licht, maar waarschijnlijk ook niet genoeg om te kunnen volgen vooraan in GT2. Porsche GT3 RSR & Ferrari 430 GT hebben ongeveer zo'n 450 pk schat ik.
Old 01-06-2006, 18:06
Viper GTS-R***'s Avatar
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by Integra
Bwah, 420 pk is niet echt licht, maar waarschijnlijk ook niet genoeg om te kunnen volgen vooraan in GT2. Porsche GT3 RSR & Ferrari 430 GT hebben ongeveer zo'n 450 pk schat ik.
De Porsche 996 GT3 RSR van Renauer Motorsport heeft er zo'n 470pk's.
(http://www.renauer-motorsport.at/)
Die van Race Alliance heeft er daarentegen maar 445pk, http://www.racealliance.at/cars.php
De RS van Vonka stelt het met zo'n 435pk, http://www.vonka.cz/en/index.php?category=cars
Ebimotors z'n vermogen van de Porsche vond ik niet terug maar denk dat het dicht zal aanleunen bij die van Race Alliance omdat Ebimotors op het moment met de snelste Porsche rondrijden in FIA GT. En natuurlijk ook de snelste Porsche piloten heeft
Reply With Quote
Old 01-06-2006, 19:36
Integra's Avatar
Integra Integra is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by Viper GTS-R***
De Porsche 996 GT3 RSR van Renauer Motorsport heeft er zo'n 470pk's.
(http://www.renauer-motorsport.at/)
Die van Race Alliance heeft er daarentegen maar 445pk, http://www.racealliance.at/cars.php
De RS van Vonka stelt het met zo'n 435pk, http://www.vonka.cz/en/index.php?category=cars
Ebimotors z'n vermogen van de Porsche vond ik niet terug maar denk dat het dicht zal aanleunen bij die van Race Alliance omdat Ebimotors op het moment met de snelste Porsche rondrijden in FIA GT. En natuurlijk ook de snelste Porsche piloten heeft
Met andere woorden, ik heb ongeveer gelijk qua vermogenschatting.
Old 01-06-2006, 19:43
FIRE FIRE is offline
De Paddock Enthousiast

Mogen ze de motor uit de Z4 niet wat opboren?

Last edited by FIRE; 01-06-2006 at 19:49.
Reply With Quote
Old 01-06-2006, 19:50
Viper GTS-R***'s Avatar
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by Integra
Met andere woorden, ik heb ongeveer gelijk qua vermogenschatting.
jep wou gewoon wat voorbeeldjes tonen

@ FIRE: ik denk dat als ze zien dat ze tijdens de 24H Nurburgring
niet snel genoeg uit de hoek komen tegen de Porsche GT3 RS(R)'s van nationale teams dat ze hem voor Spa wel eens zouden kunnen opboren.
En bekijk de BMW M3 GTR van in 2004. Tijdens zijn race in Belcar reed hij een 2.25 als kwalificatietijd, tijdens FIA GT reed ie een 2.19a2.20. Dus na 24H Nurb-Ring zal er wel wat aan veranderd worden voor de FIA race.
Reply With Quote
Old 05-06-2006, 20:50
Grig-O's Avatar
Grig-O Grig-O is offline
De Paddock Regular

Dat denk ik niet. Er is genoeg belangstelling voor de 24 uren dit jaar en we zijn nog maar mei dus er kunnen zich nog veel wagens inschrijven.
Ik verwacht (hoop) toch tegen de 60 auto's dit jaar.
Trouwens of alle teams nu drie wagens inzetten die elk om beurt rijden of alle teams één wagen inzetten komt op het zelfde neer.
Reply With Quote
Old 05-06-2006, 21:08
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)

Quote:
Originally Posted by Grig-O
Dat denk ik niet. Er is genoeg belangstelling voor de 24 uren dit jaar en we zijn nog maar mei dus er kunnen zich nog veel wagens inschrijven.
Ik verwacht (hoop) toch tegen de 60 auto's dit jaar.
Op grond van welke signalen denk jij dat er 60 wagens komen opdraven voor de 24 uur? Het concept van de 24 uur is niet veranderd.......en dan een stijging van 36 naar 60 wagens. Dat is een verdubbeling, zeer onrealistisch dus

De FIA GT3 wagens (met 3 wagens voor 1 nummertje) zijn dus een supplement zijn voor deelnemersaantallen. E.e.a. zou voor 2007 zijn en niet 2006.
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 19 (0 members and 19 guests)

Thread Tools
Rate This Thread
Rate This Thread:

Posting Rules