De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Endurance
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Search Today's Posts Mark Forums Read Links

Closed Thread

Thread Tools Rate Thread
Old 17-08-2006, 01:50
JorritVD's Avatar
JorritVD JorritVD is offline
De Paddock Regular

Ik heb gevraagd aan Care Racing hoeveel het kost om een Ferrari 550 te leasen voor een seizoen in de Fia GT. Prijs is incl met het opzetten van een soort of nieuw team.

Dit gaven ze aan reactie:
Quote:
Originally Posted by Care-Racing
In Motorsport you also first need money and to race in GT1 in FIA is at least 1,2M Euros per season, as follows (in thousands Euros)
- Car lease 150
- Engine support: 300
Original Spare kit and season spares: 350
Rebuild gearbox at Xtrac: 50
Wheels: 50
PI lease : 15
Tires: 200
Entry fees: 45
Driver fees?
Team Mechanics,Trucky, car Engineer :6 to 8
Travels & accommodation
Management?

So, you are welcome to come back to us when you have secured a budget of a minimum of 1,5M Euros per season for three seasons.

Then we can help you start a team

Thank you again for supporting our F550 Maranello!
Ik was hier benied naar omdat ikzelf een soort van nieuw team wou starten voor in de Belcar en misschien op de internationale toer op langere termijn.
Ik ben natuurlijk ook opzoek geweest naar andere auto's
-Spyker C8 Spyder GT2-R (semi-fabrieksteam) = €600.000,- + alle schades + coureur salaris. In deze prijs zit in: Spyker onderhoudt de auto, Benzine, entree geld, monteurs, hulp van fabrieksteam etc. etc.
-Ferrari 575 van JMB = ongeveer 600.000,-
-Ferrari 360 van JMB = ongeveer 180.000,- tot 260.000,-
Hier staan ook auto's te koop, maar staan geen prijzen bij:
http://www.lmchallenge.jp/e/news/0512_01.html
Hier staan ook wel interesante auto's te koop:
http://www.racecarsdirect.com/categories/9/34.html
zoals de:
Stealth B6 GT
Silhouettes
GS BMW GTR V8
Vonka Porsche
Dodge Viper CC
Grasser-Ultima GT1
BMW Z3 GT V8

Dus als teams/coureurs/sponsors/partners geinterseerd zijn kunnen ze me altijd een PM sturen.
Old 17-08-2006, 02:30
PorscheGT's Avatar
PorscheGT PorscheGT is offline
De Paddock Regular

Als het allemaal zo makkelijk zou zijn om dit alles bij elkaar te krijgen zou je een veld van 70+ wagens hebben ofzo. Maar toch veel geluk hierbij Je zal het nodig hebben
Old 17-08-2006, 02:34
Belle's Avatar
Belle Belle is offline
British Racing Green

Quote:
Originally Posted by JorritVD
Dus als teams/coureurs/sponsors/partners geinterseerd zijn kunnen ze me altijd een PM sturen.
Interesse zal er wel zijn, maar de centen...dat zal moeilijk zijn.

Hou oud ben je eigenlijk, Jorrit? Ik begrijp dat dat privé is, maar zo'n info vind ik vrij belangrijk als ik reply geef. Of gewoon om bepaalde berichten te interpreteren...

www.born2race.be www.bokkenrijders.net
Old 17-08-2006, 09:42
Integra's Avatar
Integra Integra is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by Belle
Hou oud ben je eigenlijk, Jorrit? Ik begrijp dat dat privé is, maar zo'n info vind ik vrij belangrijk als ik reply geef. Of gewoon om bepaalde berichten te interpreteren...
Jorrit is 16. (weet ik van op RSC)
Old 17-08-2006, 11:53
JorritVD's Avatar
De Paddock Regular

Misschien een beetje vroeg om te melden, maar ik heb met JMB gesproken over de Maserati MC12.
Ze waren in Spa er niet bij vanwege dat ze niet voldoende budget konden vinden, maar ze proberen wel tijdens de laatste ronde van de Fia GT in Dubaï aanwezig te zijn.
Ook heb ik gevraagd of de MC12's te koop staan. Daarop antwoorde hij dat momenteel bijde MC12's bij JMB Racing zelf staan en hij zou vragen aan de eigenaars van de MC12's of ze te koop staan.

bron: JMB Racing.
Old 17-08-2006, 12:10
Bramzel's Avatar
Bramzel Bramzel is offline
De Paddock Regular

Het is een nobel streven Jorrit, maar ik denk dat je het verkeerd om aanpakt. Ik denk dat je eerst moet zorgen voor budget, en dan pas specifiek naar auto's moet kijken wil je echt een team opzetten. Oftewel een goed presentatiepakket samenstellen en bedrijven rondmailen.
Old 17-08-2006, 12:13
JorritVD's Avatar
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by Bramzel
Het is een nobel streven Jorrit, maar ik denk dat je het verkeerd om aanpakt. Ik denk dat je eerst moet zorgen voor budget, en dan pas specifiek naar auto's moet kijken wil je echt een team opzetten. Oftewel een goed presentatiepakket samenstellen en bedrijven rondmailen.
Dat weet ik, maar als ik niet weet hoeveel het ongeveer kost kan ik moeilijk iets samenstellen.
Old 17-08-2006, 14:41
Belle's Avatar
Belle Belle is offline
British Racing Green

Quote:
Dat weet ik, maar als ik niet weet hoeveel het ongeveer kost kan ik moeilijk iets samenstellen.
En nu je weet hoeveel het kost, denk je dat het dan mogelijk is om iets samen te stellen?

Old 17-08-2006, 14:43
JorritVD's Avatar
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by Belle
En nu je weet hoeveel het kost, denk je dat het dan mogelijk is om iets samen te stellen?
Je weet maar nooit, ik zal het in ieder geval proberen.

----------------------------------------------------------

Ik geloof dat Olivier Carried de 2de rijder op de Lister wordt
bron: www.redracinggt.com
Old 17-08-2006, 18:23
Viper GTS-R***'s Avatar
Viper GTS-R*** Viper GTS-R*** is offline
De Paddock Regular

Quote:
Je weet maar nooit, ik zal het in ieder geval proberen.
Ben benieuwd Maar dan zal het dus maarpas voor binnen 2 jaar zijn als het waar is dat je momenteel 16 bent... Want team vormen etc lijkt me niet mogelijk voor je 18, race'n zelf daartegenover gaat dan wel voor uw 18 wat ik wel héél raar vind mabon das off the pic
Als ik al die bedragen zie dan denk ik dat je eerst een jaar of twee nodig hebt om genoeg sponser's te zoeken want 1.5M€ voor een seizoen met 550 van care racing te rijden.. lijkt me nogal veel, zeker voor dé 1ste wagen dan voor je (wie weet) toekomstige team... Zoals Bramzel zegt best 1st zien welke budgetten je hebt, zien of je genoeg kennissen in autosport en sponsers ervoor hebt om team te vormen en dan wagen uitzoeken. En 1ste wagen is mischien beter om GT2 te kopen/leasen... alhouwel bv zo'n GT2 F430 kost serieus wat geld voor een seizoen. Zoals je aangaf die JMB F360 zoiets in de aart? Nuja K'wens beste mee maar tzal geen peace of cake zijn
Old 17-08-2006, 18:40
Belle's Avatar
Belle Belle is offline
British Racing Green

Bovendien denk ik dat je als 16-jarige weinig credibiliteit zal krijgen bij het aanschrijven van sponsors om een team op te starten. En dat is echt niet verkeerd bedoeld hoor, het is gewoon de realiteit.

Als ik u was en je droomt echt van een team op te starten, zou ik in ieder geval klein beginnen en een beetje ervaring opdoen...en wachten tot ik 18 ben. Beginnen met een team in de Belcar Sprint Cup of Endurance of zo. Alhoewel dat toch ook niet 'klein' te noemen is, want ik zou geen afbreuk willen doen aan de serie. In de Endurance zijn ook al redelijke bedragen nodig om competitief te blijven. Vraag het maar aan een paar leden hier die er racen.

Fia GT is big business en als 'leek' word je echt wel tussen de haaien gegooid. Als je geen managing skills of ervaring hebt in de sector, lijkt het mij vrij moeilijk om te 'overleven'.

Ik wil je zeker niet afschrikken, maar je moet altijd een nuchtere kijk hebben op zulke zaken.

Old 17-08-2006, 18:45
Viper GTS-R***'s Avatar
Viper GTS-R*** Viper GTS-R*** is offline
De Paddock Regular

@ Belle: jep daar zeg je zoiets, kijk maar naar Race Alliance team met hun Aston's. Zij hebben goede piloten, goede wagen's, veel geld en sponsers...
En toch lukt het hen niet, om net die reden die jij ook aangaf: ervaring in de GT endurance...
Old 17-08-2006, 20:17
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)

Quote:
Originally Posted by 16-jarige JorritVD
Ik heb gevraagd aan Care Racing hoeveel het kost om een Ferrari 550 te leasen voor een seizoen in de Fia GT. Prijs is incl met het opzetten van een soort of nieuw team.

Dit gaven ze aan reactie:

Ik was hier benied naar omdat ikzelf een soort van nieuw team wou starten voor in de Belcar en misschien op de internationale toer op langere termijn.
Ik ben natuurlijk ook opzoek geweest naar andere auto's

Mop van de dag

Hou er rekening mee dat we commissie tellen op PM's met sponsorvoorstellen, in autosport is het eerste woord geld en het tweede commissie

Dit is regelrecht gefantaseer en dagdromerij. Gaan we nu verder over de echte FIA GT op Paul Ricard?
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Old 17-08-2006, 21:53
Grig-O's Avatar
Grig-O Grig-O is offline
De Paddock Regular

Dus als ik nu zeg dat ik graag eens de 24 uren van Spa zou winnen dan is dat meteen gefantaseer en dagdromerij???

Hij mag toch proberen? Het is volgens mij mss een kwestie van de juiste mensen te vinden die raad kunnen geven? (Kurt Mollekens,...)

Aja op het forum van endurance-info staat er een mogelijkheid om binnen te komen op het HTTT...

Last edited by Grig-O; 17-08-2006 at 21:57.
Old 17-08-2006, 22:12
Belle's Avatar
Belle Belle is offline
British Racing Green

Quote:
Originally Posted by Grig-O
Dus als ik nu zeg dat ik graag eens de 24 uren van Spa zou winnen dan is dat meteen gefantaseer en dagdromerij???

Hij mag toch proberen? Het is volgens mij mss een kwestie van de juiste mensen te vinden die raad kunnen geven? (Kurt Mollekens,...)
De 24 uren kun je winnen als je bijv. met een budget van 50.000 euro komt aandrijven (als piloot). Hij spreekt van een team oprichten en die prijzen lijken mij toch heel wat hoger te liggen dan dat.

Hij mag zeker proberen hoor...but don't say we didn't warn him.

En nu over naar Paul Ricard...

Closed Thread

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Thread Tools
Rate This Thread
Rate This Thread:

Posting Rules