De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Endurance
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Search Today's Posts Mark Forums Read Links

Reply
 
Thread Tools Rate Thread
  #61  
Old 31-08-2006, 16:58
Brecht's Avatar
Brecht Brecht is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Jan 2004
Location: Heusden-Zolder
Posts: 2,145
Quote:
Originally Posted by gwyllion
Het AM fabrieksteam gaat dus zeker 2 jaar door met ALMS en Le Mans. Dat is toch goed nieuws. Vooral omdat het dit jaar lang geduurd heeft voor de ALMS campagne op poten stond.
Ze gaan toch weer verliezen tegen de geeltjes, het blijven groentjes hè
__________________
http://www.brechtdecancq.com
Reply With Quote
  #62  
Old 31-08-2006, 20:08
gwyllion gwyllion is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 3,908
Quote:
Originally Posted by corvetteboy
Ze gaan toch weer verliezen tegen de geeltjes, het blijven groentjes hè
Bwa, Corvette stopt misschien volgend jaar met GT1
Reply With Quote
  #63  
Old 31-08-2006, 20:09
Brecht's Avatar
Brecht Brecht is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Jan 2004
Location: Heusden-Zolder
Posts: 2,145
Quote:
Originally Posted by gwyllion
Bwa, Corvette stopt misschien volgend jaar met GT1
Zo zag het er lang naar uit, maar dat verhaal mogen we opbergen, gelukkig maar
__________________
http://www.brechtdecancq.com
Reply With Quote
  #64  
Old 03-09-2006, 12:21
FIRE FIRE is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 4,516
Naar aanleiding van een discussie over de afwezigheid van RfH op Donington:


Quote:
Originally Posted by Mark
Testen voor 2007? Met een stuk papier zeker waarop het nieuwe ontwerp staat voor 2007 Dome moet nog beginnen aan de bouw van de wagen. Die zie je dus dit jaar niet meer op de baan terug.
Toch wel:

Quote:
Met een uitermate succesvolle tweedaagse bandentest op het circuit van Spa – Francorchamps zijn Racing for Holland en Dome gestart met de voorbereidingen voor 2007.

De conditie van Jan Lammers werd hierbij behoorlijk aangesproken, hij reed in zijn eentje tijdens de twee dagen zo’n 1400 kilometer. “Onze relatie en samenwerking met Dome is verder verstevigd en in gezamenlijk overleg hebben wij een aantal weken geleden besloten om het LMS seizoen niet af te maken, maar alvast te beginnen met de voorbereidingen voor Le Mans 2007 en de LMS. Het eerste gevolg hiervan was deze bandentest op Spa, waar we ditmaal op de Michelin banden reden.
...
Bron: www.janlammers.com
Reply With Quote
  #65  
Old 15-09-2006, 18:27
Mr.Dallara's Avatar
Mr.Dallara Mr.Dallara is offline
www.dallara.it
 
Join Date: Jan 2004
Location: Italy
Posts: 1,926
Op autosport.com vond ik volgend artikel over Le Mans 2007 waarin ACO enkele dingen bekend maakte.

Ik denk dat de meeste nieuwtjes er in hier al wel gepasseerd zijn.

Quote:
Entry list to increase to 55 cars

The entry list for the 24 Hours of Le Mans is set to grow to 55 cars next year from the traditional 50, the organisers said today.

The Automobile Club de l'Ouest (ACO), owners of the historic French venue, announced a list of construction work planned in the coming months, ahead of the 2007 event.

The construction includes the dismantling of the current four modular pits, which will be replaced with a new area that includes nine extra refuelling pits.

ACO said this change will enable the line-up of the starting grid for the 24-hour race to grow from 50 to 55.

Other construction work includes extension and improvements to the competitors' paddock; extension of the gravel trap at the Tertre-Rouge Curve; and construction of the Welcome Centre in the Village area.

The 2007 race will take place on 16-17 June, with the official test day held two weeks before, on June 3rd.
http://www.autosport.com/news/report.php/id/54513



Verder las ik ook nog het volgende op Autosport.com:

Quote:
Serge Saulnier has confirmed that he will leave Swiss Spirit to be Team Manager at Peugeot for its Le Mans return next year, as predicted by Autosport.

The French manufacturer is building up to a busy period for the project, as it prepares to take on Audi's R10 with a diesel-powered car of its own, the 908.

A scale model of the car is scheduled to be unveiled at the Paris Motorshow on September 28, before the V12 HDi engine has its first run on a test bed two days later.

Swiss Spirit is set to announce a replacement soon, and intends to compete in the Le Mans Series again next year.
De volledige story > http://www.autosport.com/news/report.php/id/54464

Ik ben alvast benieuwd naar de look vh wapen van Peugeot om de strijd aan te gaan tegen de Audi R10 TDI. (Of zijn er al eerder foto's of tekeningen hier of daar uitgelekt? Ik heb alvast nog niks gezien.)
__________________

Last edited by Mr.Dallara; 15-09-2006 at 18:37.
Reply With Quote
  #66  
Old 15-09-2006, 20:14
Benny_B's Avatar
Benny_B Benny_B is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Mar 2005
Location: Borgloon
Posts: 202
de Peugeot 908 zal in het autosalon te parijs gepresenteerd worden, allé de eerste tekeningen van de proto. we zullen dus tot november ongeveer moeten wachten totdat we de echte wagen te zien zullen krijgen.

Ook zal Peugeot in parijs zijn rijderstrio's bekend maken. geruchten : Olivier Panis / Emmanuel Collard / Nicolas Minassian en stephane Sarrazin (autosport magazine)
Reply With Quote
  #67  
Old 15-09-2006, 21:46
Belle's Avatar
Belle Belle is offline
British Racing Green
 
Join Date: May 2004
Location: Merendree (Nevele)
Posts: 2,207
Quote:
Originally Posted by Benny_B

Ook zal Peugeot in parijs zijn rijderstrio's bekend maken. geruchten : Olivier Panis / Emmanuel Collard / Nicolas Minassian en stephane Sarrazin (autosport magazine)
Sarrazin? Ben benieuwd of hij dit zal combineren met een Prodrive WRC en ALMS programma volgend jaar.

De Peugeot is wel een mooie deal voor hem...
__________________
goossens :: lamy :: ortelli :: palttala

www.born2race.be www.bokkenrijders.net
Reply With Quote
  #68  
Old 15-09-2006, 23:15
Viper GTS-R***'s Avatar
Viper GTS-R*** Viper GTS-R*** is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Mar 2006
Location: Zemst
Posts: 1,748
Die 5 extra wagens op de grid, is het bekend welke type wagens het worden?
+ 1,2,3 LMP's? + 1,2,3 GT's? (hoop liefst op extra GT1's...)
Reply With Quote
  #69  
Old 16-09-2006, 20:22
FIRE FIRE is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 4,516
Quote:
Originally Posted by Viper GTS-R***
Die 5 extra wagens op de grid, is het bekend welke type wagens het worden?
+ 1,2,3 LMP's? + 1,2,3 GT's? (hoop liefst op extra GT1's...)
Ik hoop vooral extra LMP1 en GT1 wagens.

2006: 12x LMP1 --> 2007: 14x?
2006: 12x LMP2 --> 2007: 13x?
2006: 12x GT1 --> 2007: 14x?
2006: 14x GT2 --> 2007: 14x?

(Mogelijke) Gegadigden voor deelname aan LMP1 en LMP2 klasse:
LMP1
2x Peugeot
2x Audi
2x Courage
1x Swiss Spirit (Courage)
1x of 2x Pescarolo
1x Rfh (Dome)
1x of 2x Creation
1x Zytek
1x Epsilon
1x Chamberlain - Synergy Motorsport (Lola)
1x Lavaggi
1x Dyson (Lola)

LMP2
1x of 2x Rollcentre (Radical)
2x Bruichladdich (Radical)
1x Protran (Radical)
1x Krohn (Radical?)
1x Kruse (Radical?)
2x Penske (Porsche)
2x Belmondo (Courage)
1x ASM RfP(Courage?)
1x Barazi Epsilon (Courage?) (of Epsilon LMP1?)
1x RML (Lola)
1x Binnie (Lola)
1x Intersport (Lola)
1x Horag Lista (Lola)
1x Bruneau (Pilbeam)
1x Welter
1x Debora
1x Randaccio (Lucchini)


Kortom die extra plaatsen zijn niet overbodig.

Last edited by FIRE; 16-09-2006 at 20:24.
Reply With Quote
  #70  
Old 17-09-2006, 10:10
Integra's Avatar
Integra Integra is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Apr 2004
Location: Heusden-Zolder
Posts: 1,626
Schrap die Lavaggi S1 maar, die homologatie verloopt op het einde van dit jaar al. (hoe slim van die mannen om de auto niet volgens de allernieuwste reglementen te bouwen)
__________________
Reply With Quote
  #71  
Old 17-09-2006, 14:29
FIRE FIRE is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 4,516
Quote:
Originally Posted by Integra
Schrap die Lavaggi S1 maar, die homologatie verloopt op het einde van dit jaar al. (hoe slim van die mannen om de auto niet volgens de allernieuwste reglementen te bouwen)


Het is toch een wagen volgens LMP1 reglement (dus geen hybride)?
Reply With Quote
  #72  
Old 20-09-2006, 19:09
FIRE FIRE is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 4,516
Lister toch in LMP1 klasse volgend seizoen (en dus geen nieuwe GT1?):
Quote:
The reason is that the team has invested in a new LMP1 chassis for 2007. With the new car, the team hopes it will return them to the front of the grid and once again challenge for race wins. Full details of its program for 2007 will be revealed at a later date.
Bron: www.the-paddock.net
Reply With Quote
  #73  
Old 20-09-2006, 19:39
Integra's Avatar
Integra Integra is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Apr 2004
Location: Heusden-Zolder
Posts: 1,626
Van die nieuwe GT1 wordt niks gezegd.
__________________
Reply With Quote
  #74  
Old 20-09-2006, 19:40
Belle's Avatar
Belle Belle is offline
British Racing Green
 
Join Date: May 2004
Location: Merendree (Nevele)
Posts: 2,207
Quote:
Originally Posted by Integra
Van die nieuwe GT1 wordt niks gezegd.
Dus is er nog hoop.
__________________
goossens :: lamy :: ortelli :: palttala

www.born2race.be www.bokkenrijders.net
Reply With Quote
  #75  
Old 20-09-2006, 19:41
Integra's Avatar
Integra Integra is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Apr 2004
Location: Heusden-Zolder
Posts: 1,626
Quote:
Originally Posted by Belle
Dus is er nog hoop.
Ik ga er op het Lister forum eens achter vragen.
__________________
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 8 (0 members and 8 guests)
 
Thread Tools
Rate This Thread
Rate This Thread:

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 00:21.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.