![]() |
|
|
||||
|
||||
wow ziet er goed uit
![]() |
|
||||
|
||||
De bumper is van 1997. Ik moet nu ook nog is de neus in een andere kleur gaan zetten. Ik begin er wel een beetje schrik van te krijgen want tot nu toe gaat het precies te goed. Allereerst de kas goed laten drogen en dan afplakken. Ik zou trouwens is moeten informeren of nonkel carossier mijn verf al gemengd heeft. Ben ondertussen ook aan het denken van toch nog wat kabels te leggen in het interieur.
Greetz |
|
||||
|
||||
Jawel update na meer dan 2 maand. Ik heb het nogal druk gehad.
De neus is uiteindelijk in het blauw gespoten. De verf werd eerst gemengd door mijn nonkel waarna ik mij nieuwe airbrush is kon testen (en dat valt goed mee ![]() Greetz |
|
|||
|
|||
Zeg, ik vind dat zeer proper gespoten. Is dat blauw autolak? En wat me opvalt is dat het ook prachtig afgeplakt is geweest. Ik heb hier mijn bigfoot monster truck in 2 kleuren gespoten, en heb tot 2 maal toe verf die onder de tamiya masking tape gekropen is. Ik had ze nochtans zééér goed aangedrukt. Wacht je tot de verf compleet droog is om de tape te verwijderen? Of gebruik je iets anders dan Tamiya masking tape misschien?
![]() |
|
|||
|
|||
Miljaar da's een schoon ding...
Reminder to myself: Blijven volgen! G. |
|
||||
|
||||
Prachtig gedaan.
Desmo, ik ken dat gevoel. ![]() |
|
||||
|
||||
Dat blauw is inderdaad autolak. Dat afplakken is inderdaad goed meegevallen. Ge moet er wel rekening mee houden dat die naden van het afplakken netjes in de panel lines vallen. Als ik het op een recht stuk moet gaan afplakken durf ik zo'n resultaat ook wel niet garanderen. de gebruikte plakband is ne rol van 3M, die tape ziet er net hetzelfde uit als Tamiya tape.
Greetz |
|
||||
|
||||
Inderdaad het word een ferm maschientje, er staat bij mij ook zo een op de bouwlijst...
Groeten Johan |
|
||||
|
||||
Da's idd zeer fraai spuit en decal werk, maar is die tint blauw niet een fractie te licht? Als ik het met foto's van de echte vergelijk:
![]() |
|
||||
|
||||
Die tint is op de foto lichter dan in werkelijkheid (waarschijnlijk door de flits van de kodak). Ik ga hier nu ook wel niet beweren dat mijn tint blauw exact dezelfde is maar het kleurverschil zal toch minder zijn dan dat hier op de foto's te zien is.
Trouwens die foto is niet van de auto van 1997 maar van een ander jaar.Die op die foto van u heeft een ander startnummer, extra lampen in de bumper, deels andere sponsors en veel bredere 'kassen' achteraan. Greetz |
|
||||
|
||||
Jawel nog is nen update. Ik weet het ik bouw enorm traag. Ik heb nog wat verder gedecalled. En niet met altijd evenveel succes. Er zit een decal bij voor de resin achtervleugel en die decal past in feite niet geweldig en ik heb er 2 naar de botten geholpen. Flame hoorde me al komen :-)
Hier en daar zit er nog wel een fout in de decals maar die zijn nog te doen. Ik was ook van plan van lak over de decals te zetten maar begin nu toch te twijfelen aan gezien die decals toch niet overal perfect in de naden liggen enz. Ik vraag mij af of dat geen problemen gaat opleveren in combinatie met de lak. Of is dat geen probleem met die lak van Gunze? Greetz Joris |
|
||||
|
||||
Quote:
Als het enigszins te doen is zou ik proberen de decal in te snijden met een nieuw exactomes, en dan hem met sol tegen de body forceren. Nu ja, je moet natuurlijk ook in het oog houden dat de naad die je dan onvermijdelijk krijgt niet te breed gaat worden. Misschien is een en ander wat te maskeren met wat verf? Geval per geval te bekijken, vrees ik.
|
||||
|
||||
passen de decals?
|
|
||||
|
||||
prachtige wagen, mooi werk.
|
|
||||
|
||||
Ik heb de decals nog niet geprobeerd. Ik heb de week van de 18e verlof en in die week is het de bedeoling dat ik de Porsche helemaal afwerk.
|
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
Thread Tools | |
Rate This Thread | |
|
|