![]() |
|
|
||||
|
||||
quote jean todt:
"Ik was heel blij om twee telefoontjes te krijgen, de eerste van Michael toen ik naar het podium ging en die ik gaf aan Kimi, en de andere van Luca di Montezemolo die een gat in de lucht sprong alsof het onze eerste overwinning was in tien jaar. En inderdaad, dat is het gevoel dat we nu allemaal hebben." ik weet niet of jullie het gezien hebben, maar Raikkonen pakte inderdaad een gsm vast vlak voor hij het podium opstapte maar hij gaf die fameus ongeïnteresseerd terug aan Jean. Hij heeft duidelijk niet veel te vertellen aan Schumacher ![]() edit: en dit antwoordt het onmiddellijk: Q: (Tobias Holtkamp - Bild) Kimi, who was on the phone that Jean Todt gave you? KR: I think it was Michael (Schumacher), but the line was pretty bad so I couldn’t hear him.
|
||||
|
||||
Quote:
dit was inderdaad wel een saaie wedstrijd, opvallend weinig opgevers ook in Melbourne. Ferrari en Mclaren zijn inderdaad sterk, BMW zoekt de aansluiting. een echt topteam kan ik BMW nog niet noemen, Heidfeld zal moeten hopen op fouten van de Roden en de Blinkenden om op het podium te eindigen. Ik denk niet dat Renault zo veel slechter was dan vorig jaar. Fisichella eindigt 5de, een positie die hij in de voorbije jaren wel meer "verkoos". Kovalainen maakte er een zootje van. Raakte in de eerste helft niet in de buurt van Sato, en ging dan maar op een andere manier spektakel maken Toyota en Honda hebben de rol gewisseld. Honda zit nu waar Toyota vorig jaar zat, en Toyota zal dit jaar de puntjes pakken. ook knap dat Williams in de eerste wedstrijd alvast zijn leverancier klopt. STR en RBR lijken nu wel helemaal kopies: helemaal onzichtbaar, tot er eentje in de fout gaat. de crash van Wurz - Coulthard was spectaculair, maar kon vermeden worden langs beide kanten. de trage broertjes.. wel, SA is volwassen geworden, Spyker is nog het brave kleine broertje. Sutil krijgt 2 stop & go's, en durft nauwelijks nog aan zijn gaspedaal te kopen onthouden: - 2 topteams, met een kleine voorsprong voor Ferrari - Renault lijdt onder het vertrek van Alonso - meer kandidaten om punten te pakken opvallend ook: de rookpluim achter de wagen van Trulli bij de start van de formatie ronde. blijkbaar zitten er bij Toyota meer onderdelen in de wagen die effectief nodig zijn om een wedstrijd te rijden, want het was uiteindelijk Ralf die op het einde van de race problemen had
|
||||
|
||||
Had de race opgenomen, was te moe na een avondje stappen (ik word oud
![]() De race was leuk om zien, maar een topper was het nou ook niet echt. Te weinig strijd voor de podiumplaatsen! Viel op: Positief:
Negatief:
Neutraal:
Ben benieuwd naar de volgende wedstrijd. Ferrari lijkt ook zonder Schumacher de absolute favoriet, maar Albert Park is een specifieke baan. Misschien liggen de verhoudingen anders op de overige circuits. |
|
||||
|
||||
Je moet het verschil zien tussen de snelste ronde van raikkonen en massa
![]() 1.8 seconden ![]() |
|
||||
|
||||
Quote:
Raikkonen - Alonso kun je dan wel vergelijken eigenlijk. Verbazend wel, 1 seconde en meer. Ook interessant was Heidfeld die als eerste kwam pitten, wat betekent dat hij gisteren lichter naar P3 reed en zo Hamilton kon voorblijven op de startgrid. Ik denk dat je momenteel echt wel afgetekende machtsverhoudingen hebt bovenaan, het lijstje van teams ziet er volgens mij ongeveer als volgt uit: 1. Ferrari 2. Mclaren 3. BMW gelijk aan Renault 4. Williams, Toyota 5. Super Aguri, Red Bull 6. Honda 7. Torro Rosso 7. Spyker Wat beschamend is voor Honda en Toyota; beide in competitie met hun klantenteam. Ook wel opvallend dat Ferrari-krachtbronnen enkel lijken te werken bij de Ferrari's zelf.
|
||||
|
||||
Quote:
![]()
|
||||
|
||||
LOL, overschot van gelijk... zoals ik al zei, ik word oud
![]() |
|
||||
|
||||
Ik denk dat bmw beter is dan renault.
Tenslotte reden beide bmw's in de top 5 terwijl fisichella 6de reed en kovalainen rond plek 10. ![]() Massa heeft inderdaad maar voor 1 stop gegaan maar 1.8 seconde is echt wel veel. Ron dennis zegt dat heidfeld de strategie van alonso verstoorde omdat alonso anders het spoor had kunnen volgen van raikkonen. Ik denk dat het wel wat optimistisch gedacht is. Maar anderzijds kan het misschien wel waar zijn. Het tempo was wel iets trager maar alonso kon zo'n 4 ronden langer buiten blijven waardoor hij bijna een seconde per ronde kon terug pakken. Maar ik denk dat raikkonen vanaf dan op safe reed. |
|
||||
|
||||
aangaande bmw en renault:
heidfeld reed lichter dan renault en had een andere strategie. als ik over renault spreek, heb ik het over Fisichella, weliswaar, want Kovailanen wordt al na race 1 verguisd door Boze Briatore. Daarom lijkt het volgens mij dat Renault beter kan dan het liet zien vandaag. De strategie van BMW lag gewoon beter. Aangaande Alonso: tja, opgehouden door Heidfeld....als Massa niet opgehouden werd door het hele peloton had hij ook in de buurt van Raikkonen geweest he. Bovendien laat Alonso zich eerst mooi in de wind zetten door Hamilton, eigen schuld, denk ik dan ![]()
|
||||
|
||||
Blijkbaar had Kimi Raikkonen tijdens de race een waterlek en werd de motor niet goed meer afgekoeld. Daar bovenop werkte zijn radio niet dus alleen via de pitborden heeft men raikkonen aangemaand het tempo te verlagen om te voorkomen dat z'n motor werd opgeblazen.
Bron: http://www.iltasanomat.fi/urheilu/uu...asp?id=1338230 Wat gaat dit geven voor het warme kuala lumpur waar de motoren sowieso al erg afzien van de hitte...
|
||||
|
||||
Het kan aan mij liggen, maar ik vind dat er vooral op de officiële kanalen (op F1.com is de caption bij bovenstaande foto Not the close racing that Wurz had hoped for!) nogal licht wordt overgegaan. Had Wurz niet de reflex gehad zijn armen in te trekken (wat me niet meteen de meest logische reactie lijkt in de split second dat dit alles gebeurt), dan hadden we minstens een zwaargewonde. Als zijn auto een paar centimeter verder zat hadden we waarschijnlijk zelfs een gruwelijke jaren '60 situatie. Volgens mij is dit één van de closest calls van de laatste jaren... Altijd al een DC-aanhanger geweest, maar nu denk ik toch dat het tijd wordt hem met (vervroegd?) pensioen te sturen.
|
|
||||
|
||||
Volledig akkoord. Had Yuji Ide dit gedaan een jaar terug, werd hij door het rijderspeloton gelyncht.
|
||||
|
||||
Quote:
Couthard kwam van veel te ver. Ik was content dat Wurz de kans terug kreeg om te racen en het was al bijna terug gedaan ![]() |
|
|||
|
|||
Ok, het maneuver van Coulthard was veel te optimistisch maar we moeten nu ook niet overdrijven hé. Het was gewoon pech dat de wagen van Coulthard gelanceerd werd over de wagen van Wurz.
|
|
||||
|
||||
Ik denk dat als Wurz er niet was geweest, dat Coultard zonder problemen de bocht had kunnen nemen...
|
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
Thread Tools | |
Rate This Thread | |
|
|