![]() |
|
#1
|
||||
|
||||
Belgisch team met nieuwe NORMA M20F in frans en Engels VdeV kampioenschap
Hallo,
Jullie kennen mij waarschijnlijk nog wel uit de belcar waar ik samen met Eric Qvick op de Mini s3 reed enkele jaren terug. Na enkele jaren als GD te rijden in de GDC met eerst radical prosport en dan met radical sr4, zijn wij terug aan het klimmen op de autosport ladder. Vorig jaar hebben wij enkele wedstrijden mee gereden in het franse VdeV kampioenschap in de klasse c3 met onze sr4. Wij konden langs geen kanten mee met al de andere deelnemers (norma, ligier, juno …) Maar voor ons was het wel een mooie ervaring om in het mooie VdeV kampioenschap mee te rijden. En …. Het smaakt naar meer … en zo zijn wij tot de beslissing gekomen om onze radical te verkopen en een NORMA M20F aan te kopen. Wij vonden een prachtige 2de hands M20F van 1 jaar oud in Nederland bij Frank Roos . ![]() ![]() De wagen is zopas geleverd, zo goed als nieuw, een prachtige machine waarmee wij dit seizoen zullen uitkomen in het franse en Engelse VdeV kampioenschap en enkele wedstrijden in de GDC in België . Satellite racing is een team van 4 piloten, ikzelf (Vincent Beernaert), Christof Burrick , Pierrot Decroos en Vincent Desschans. Onze compleet vernieuwde website is binnenkort online. www.satellite-racing.be Wij hopen dit jaar toch in de top 20 van het klassement te rijden, en stiekem hopen wij wel eens op een top 10. Met vriendelijke groeten Vincent Beernaert Kortrijk Voor SATELLITE RACING
__________________
NORMA addicted !!! ![]() |
#2
|
||||
|
||||
hallo allemaal,
Hierbij tekst en uitleg over onze eerste testdag met onze nieuwe machine, Om het kort te zeggen : SCHITTEREND, ZALIG, BUITENGEWOON, DEGELIJK, SOEPEL, SUPER, FENOMENAAL, ... er zijn te wijnig superlatieven om deze wagen te beschrijven !!! Wij gingen met de bedoeling om de wagen te leren kennen .... Maar .... na een 10tal toeren voelde ik de wagen reeds zo goed aan, dat ik de 2e sessie reeds kon zoeken naar de limieten.... en na een ganse dag rijden had ik ze nog niet gevonden !!! wij eindigden op een kleine 1.39 (buitentemperatuur 3à4 graden en oude versleten banden) Het is alsof de wagen op een treinspoor reed, zo baanvast voelt hij aan!!! nog veel te vroeg in de remmen, nog veel te traag in de bochten, nog veel te vroeg geschakkeld, ... dus daar moet nog een pak van die tijd af. da ganse dag geen sleutel op de auto moeten zetten (wat een opluchting na 4 jaar radical) het was gewoon DE MAX !!! 28 februari zijn wij er terug. groetjes Vincent Beernaert voor Satellite racing in bijlage geef ik eens de technische fiche van onze wagen mee, want het is de eerste norma m20f (model 2007) in Belgie en er is nog niet zo veel geweten van dit monster. NORMA M20F (2007) Engine: ·Honda K20 Type R, 2Liter 4 cylinder 255hp. ·Dry-Sump, oil cooler, fuel injection ·No-lift upshift, auto blip downshift ·DTA programmable ECU, lightweight custom wiring harness ·Electric water pump, lightweight race alternator · 5.5” AP Racing multi-plate clutch, lightweight flywheel ·Bosch HP fuel pump, fuel pressure regulator Gearbox: · Sadev SL75 transmission · 6-speed sequential, with neutral/reverse lock-out ·Limited slip differential, interchangeable gear ratios ·External gear oil pump, cooler, and filter · Integral engine oil tank Chassis: · 4130 Chromoly tubular steel space frame. ·Bonded aluminum shear panels · FIA crash tested and approved carbon fiber crash box · Fully stressed engine and gearbox · 80 liter FIA certified fuel cell Suspension: · Front and rear double wishbone pushrod suspension · Inboard double adjustable Oram race shocks · Front and rear adjustable anti-roll bars Brakes: ·AP Racing 4 piston calipers, 267mm vented and slotted rotors · 280mm rotors optional Wheels: ·OZ Racing one piece centerlock wheels · 13”x10.5” front 13”x13” rear · 210/570/13 fr, 300/600/13 rr, Avon radial slicks Body: ·Lightweight GRP removable body panels ·Wind tunnel and CFD tested ·Available in Black or White gelcoat · Front splitter/diffuser and dive planes ·Rear diffuser ·Dual element carbon fiber rear wing ·Lighting system for front and rear Cockpit: ·XAP digitalX-Dash ·Quick release steering wheel ·TRS 6-point harness ·Dashboard mounted switches inc; pit speed limiter, lights start, fuel pumps, ignition, master electric, fuses ·On-board fire extinguiser sorry voor de rare tekens in de tekst, maar t'is een kopie van een pdf greets ach... k'zou het nog vergeten, gekunt prachtige foto's vinden van onzen bak op www.vazily.be bij others (waarvoor dank!!!) ![]()
__________________
NORMA addicted !!! ![]() Last edited by vinnie belcar; 17-02-2008 at 00:11. |
#3
|
||||
|
||||
training 14/2
![]() Wat onbekend is, maakt nerveus… En dat was vandaag niet anders. Elke piloot van het team zou voor het eerst plaatsnemen in de Norma M20F. Aanvankelijk was het een beetje zoeken en aftasten, maar al vlug bleek dat deze wagen een echt raspaard is. Verbazingwekkend snel ! Na enkele studierondjes ging het gaspedaal al flink wat dieper, en klokten de piloten telkens af op 1’39”,. Wie het circuit kent, weet dat dit “snel” is, onze snelste tijd ooit op Zolder, te weten dat de weersomstandigheden daarenboven nog uitermate slecht waren (de temperatuur van het asfalt was 1°c ), en rij-ervaring met de Norma hadden we al helemaal niet. Tevreden gezichten waren er dus in overvloed. Iedereen had zo een beetje het gevoel dat hij voor het eerst met “een echte racewagen” had gereden, alhoewel de vorige racewagens (van het merk Radical) zeker in de (sub)top van de categorie prototypes thuishoren. Onze volgende opdracht bestaat er nu in om te zoeken naar een goede afstelling voor deze Norma. Door een goede samenwerking met onze mechaniekers moeten we daar zeker in slagen, zodat we in de toekomst nog een paar secondjes sneller kunnen draaien per rondje. We hebben er in elk geval het volste vertrouwen in. Voor heel het Satellite Racing Team werd het aldus een memorabele…. Valentijnsdag ! See you in Zolder. Satellite Racing Team
__________________
NORMA addicted !!! ![]() |
#4
|
||||
|
||||
test op francorchamps 16 maart 2008
Zondag 16 maart 2008… Testdag in Spa-Francorchamps…
Na onze allereerste test op het circuit van Zolder, enkele weken terug, was het opnieuw uitkijken naar een tweede testdag, deze keer op het circuit van Spa-Francorchamps. Op dit fameus circuit, met zijn lange rechte lijn en zijn aaneengeschakelde vloeiende bochten, zijn de gemiddelde snelheden heel hoog, en hebben de piloten af te rekenen met enorme G-krachten. Het asfalt is er zo goed als nieuw, zodat baanligging en grip uitstekend zijn. Je hijst er je auto als het ware door geen de meest sensationele blinde bocht ter wereld, de bocht der bochten, de befaamde “Raidillon”. Kortom : dit circuit is echt “cool”, het is “een must” voor elke auto-coureur. Die bewuste 16 maart was er echter één spelbreker op het appel : het weer ! De hele godganse dag heeft het geregend ! Alle soorten neerslag die je maar kan bedenken, zijn naar beneden gekomen : lichte buien, matige buien, zware buien, plensbuien, wolkbreuken, enz…, altijd maar opnieuw. Het asfalt stond van tijd tot tijd op sommige plaatsen blank, maar dit hield ons dus allerminst tegen om de box toch te verlaten en het circuit op te rijden. Racen bij regenweer is uiterst leerzaam. Je voelt heel goed aan hoe zo een machine als de Norma reageert bij weinig grip en glad wegdek. In het begin ben je heel alert, en race je als het ware met een eitje onder je voetzool. Maar naarmate dat de dag vordert, en dat je meer en meer rondjes aan het malen bent, kom je in een soort ritme, en krijg je het gevoel dat alles net iets makkelijker lijkt te gaan. Racen in een regio als de onze, met een dergelijk wisselvallig klimaat, is onmogelijk zonder deze ervaringen op te doen. See you in Spa-Francorchamps Satellite Racing Team ga ook eens kijken op onze nieuwe site die nu online staat www.satellite-racing.be
__________________
NORMA addicted !!! ![]() |
#5
|
||||
|
||||
Eerste wedstrijd VdeV France 12e algemeen !!!
Le weekend du 2-3-4 mai 2008… Challange Europeen Endurance Moderne Proto à Val de Vienne (Poitiers).
Deze race was de allereerste ‘grote uitdaging’ van het seizoen, dit vanwege een deelnemersveld met enkel prototype wagens van het merk Ligier (Fr), Norma (Fr), Juno (GB), en Radical (GB). Daarenboven laat het technisch reglement van de inrichtende organisatie ( www.vdev.fr – zie eveneens de website ) heel weinig ruimte om deze wagens te tunen. Elk racing-team start dus met ‘ongeveer’ dezelfde wapens. Donderdag en vrijdag, 1 en 2 mei. De eerste testritten waren voor alle piloten waarschijnlijk wel de grootste verrassing van het weekend. Het circuit zat compleet onder een nieuwe laag asfalt, en de “rechte lijn” is dubbel zo lang gemaakt als van tevoren (dit om er de Formule-1 wagens te laten testen). Bovendien gaf de meteo de hele dag buien, afgewisseld met opklaringen. Gevolg van dit alles : sleutelen, sleutelen, en nog eens sleutelen. Het chassis werd afgesteld op de basiswaarden, zowel voor slicks als voor regenbanden. Het grootste probleem was de versnellingsbak, de juiste verhoudingen kan je alleen maar bepalen door genoeg te testen, maar daar is te weinig tijd voor tijdens de eigenlijke race-weekends. Alle mechaniekers hadden het dus ontzettend druk, doorwerken tot diep in de nacht was de boodschap. Trouwens… bij deze, een woord van dank voor hun geweldige inzet. Zaterdag en zondag, 3 en 4mei. Het moment van de waarheid, de chrono’s voor de plaats op de startgrid, en de uithoudingskoers van 3 uren… Gedurende de chrono-sessie eindigden we 17e op 31 deelnemers, wat ons een startplaats opleverde op de 9e rij. Een middelmatige tijd, maar al bij al tevredenheid in onze box. De race zelf kende een tamelijk regelmatig verloop, met alles erop en eraan. Over de details gaan we hier niet uitweiden, maar wie regelmatig naar wedstrijden gaat kijken, weet dat euforie en wanhoop elkaar in sneltempo afwisselen. Dat was dus bij ons niet anders, maar het wendt. We werden na 3 uren afgevlagd op de 12e plaats. Voor ons bescheiden team, temidden van tal van professionals en concurrent-piloten om ‘u’ tegen te zeggen, is dit een geweldige uitslag. We hadden het nooit verwacht, en we zouden op voorhand hebben getekend om op deze plaats te finishen. Dit alles smaakt dus naar meer… werk voor de boeg dus… See you in Magny Cours, end of may. Satellite Racing Team.
__________________
NORMA addicted !!! ![]() |
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
Thread Tools | |
Rate This Thread | |
|
|