![]() |
|
#31
|
||||
|
||||
Mooi, mooi, mooi. Dit wordt weer een fenomenaal pareltje...
|
#32
|
|||
|
|||
Hallo
Die zijwanden van de spatborden zijn echt wel nodig om die weg te nemen. het zal je model mooier maken Nice work ![]()
__________________
Greetz Djoene |
#33
|
||||
|
||||
#34
|
||||
|
||||
Ik kan alleen maar akkoord gaan. Knappe update hoor. Het gaat misschien traag, maar het is wel super wat je laat zien !!
__________________
Werkbank: On hold: Citroën DS3 WRC (Loeb) - Mack-trailer (Cars) - BMW 323 E21 Rally (Vermeulen) Diepvries: Maxi Mégane (Munster) - Mégane 1600 (B.Pyck) - Mini (F.Pyck) |
#35
|
||||
|
||||
De afgelopen week heb ik verder gewerkt aan de onderzijde. De remmen werden op de veerpoten gezet en verscheidene onderdelen nog bijgewerkt. Ook heb ik wat "verwering" aangebracht. De uitlaatpijp is behandeld met weathering setje D van Tamiya. Helaas zal een groot deel niet meer te zien zijn wanneer de beschermplaten erop komen.... Overigens heb ik alles alleen maar gedryfit, het zit dus nog niet vastgelijmd.
Naast de onderkant heb ik ook nog wat werk aan de binnenzijde gedaan. De zijkanten zijn grondig aangepakt. Om een en ander duidelijk te maken heb ik onderstaand plaatje gefabriceerd. De originele deurklink voor heb ik geheel opgevuld. De achterklink heb ik er uitgezaagd, en in de voordeur geplaatst. Ook zijn de hengsels om de achterruiten neer te laten verwijderd. Op het bovenste gedeelte van de foto het resultaat tot nu toe; alles wat hier zwart is wordt nog wel met CF behandeld.
__________________
www.rallyfotos.nl "Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon." Last edited by TvD; 28-09-2008 at 10:03. |
#36
|
||||
|
||||
Quote:
![]()
__________________
MIJN WERKBANK |
#37
|
||||
|
||||
Quote:
Waarom heb je de deurklinken juist vooraan weggedaan om dan te vervangen door de achterste? Zat de kooi in de weg voor de originele of? Grtz Fanza |
#38
|
||||
|
||||
De originele klinken voor zaten niet op de goed positie. De positie van de groene rechthoek toont wel de goede positie. Daar de achterste makkelijker uit te zagen was heb ik die gewoon naar voren geplaatst. Overigens zitten er op deze wagen geen deurklinken aan de binnenzijde van de achterdeuren... er zit immers toch nooit iemand
![]()
__________________
www.rallyfotos.nl "Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon." |
#39
|
||||
|
||||
Quote:
![]() ![]() Erg knap allemaal! |
#40
|
||||
|
||||
De laatste tijd heb ik stiekem toch nog wat gedaan aan dit model. Enkelen hebben het resultaat tot nu toe afgelopen vrijdag kunnen zien.
Het interieur begint zijn voltooing te naderen. Alle extra's die ik er in wilde hebben zit inmiddels op z'n plaats: Hieronder een detailfoto van enkele "zelfbouw" onderdelen: 1. de koeler voor het achterdiff. Deze is gemaakt door Gulfie, waarvoor nogmaals dank! Overigens heb ik hier ook nog een ventilator in gebouwd, maar daar zie je niets meer van.... 2. een of andere control-box/computer. 3. Nog een soort computer denk ik. Het Mitsubishi logo is gemaakt door het logo uit te snijden uit een stuk dun plastic-card. Daarna een beetje dry-brushen zodat het zichtbaar wordt. De banden om de brandblusser die linksonder te zien is, zijn van BMF gemaakt. De stoelen zijn ook gedaan. Deze zijn eerst gespoten met de spuitbussen van Gulfie, vervolgens matzwart gespoten. Daarna heb ik de decals gezet en overspoten met een matte vernis om het glimmende effect weg te halen. Het dashboard en het stuur zijn ook zo goed als af. ik moet alleen het stuur nog vastlijmen. Het draadje heb ik gemaakt door een dun stukje ijzerdraad om een boortje te wikkelen. Daarna op maat gemaakt en vastgezet. En tenslotte nog een foto met alles gedryfit, inclusief de rolkooi.
__________________
www.rallyfotos.nl "Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon." |
#41
|
||||
|
||||
Vergeet de stoelen niet te dry-brushen. Kwestie dat het reliëf dat je erin gestoken hebt nog goed zichtbaar is achteraf wanneer je alles dichtbouwt.
Prachtige vooruitgang weeral! |
#42
|
||||
|
||||
Gaat zeker nog gebeuren, maar ik ga eerst even de gordeltjes in elkaar steken. En dan vlak voordat ik alles in elkaar zet worden ze ge-drybrush-ed.
__________________
www.rallyfotos.nl "Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon." |
#43
|
||||
|
||||
Ziet er helemaal niet slecht uit ...
Probeer de volgende keer dunnere lagen op te bouwen als je de zetels spuit met 'Scale Fabric', zo wordt de stof structuur nog beter zichtbaar. Ik heb de indruk dat de lagen nu een beetje te nat waren en daardoor de structuur iets weggevallen is. Het drybrushen zal zeker nog het e.e.a. naar boven halen. Maar ... goed bezig zou ik zo zeggen.
__________________
ранняя пташка получает червя ... но вторая мышь получает сыра! ![]() |
#44
|
||||
|
||||
Dat idee had ik ook, volgende keer toch nog wat rustiger aan doen met de laagjes...
__________________
www.rallyfotos.nl "Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon." |
#45
|
||||
|
||||
Mooie werken hier,De details blijven maar komen.
![]() |
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
Thread Tools | |
Rate This Thread | |
|
|