![]() |
|
|
||||
|
||||
Boyd Coddington Aluma Coupe 1:24 (TESTORS)
We gaan een Boyd bouwen...
Heb altijd enorm veel respect gehad voor deze man, volgens mij de beste HOT ROD bouwer ooit. Helaas veel te vroeg gestorven, en met hem is ook de firma verdwenen... helaas.. De body is compleet uit Aluminium gemaakt, door nog een andere krak... ene Marcel (afkomstig uit België) Wat die man maakt uit een vlakke plaat... ![]() ![]() |
|
|||
|
|||
Waaaaw, dit is een Superknap model.
![]() Meer info over merk,staat van het product,gebruikte materoialen,waar heb je hem gekocht,prijs enz.... Dit is nu zo eentje om "special painting" op los te laten sé. Met een beetje geluk komt dit model bij in de lijst van "nog te bouwen". Mvg G. ![]() |
|
||||
|
||||
We doen goed verder aan deze... het is trouwens een simpele kit, gaat snel klaar zijn.
bodyparts geschuurd, en hier en daar wat putty gebruikt ![]() onderdelen van het motorcompartiment en het koffergedeelte ![]() Body in de gele lak (Tamiya Chrome Yellow spuitbus) ![]() De chrome grilles heb ik met zwart zijdeglans overspoten... ![]() Om daarna met een doekje met wat thinner af te vegen, met dit resultaat ![]() |
|
||||
|
||||
Quote:
Zoeken op Boyd Coddington en je vind ze gemakelijk |
|
||||
|
||||
Hier en daar zat wat stof in het spuitwerk.
Dit heb ik weggeschuurd met 2000 en daarna gepolierd Het interieur is gespoten met Light sand ![]() ![]() ![]() |
|
|||
|
|||
Bedankt voor de info,
Strak gespoten en gebouwd trouwens. Past de kit goed? Bestaat er hier ook een "raceversie"van? Welke motor (bouwer) ligt erin? ![]() Ik blijf em volgen. Grtz G ![]() |
|
||||
|
||||
Quote:
Geen raceversie, dit is een HOT ROD, gebouwd door Boyd Coddington, uniek, er bestaat er maar één van, zoals de meeste auto's die ie gebouwd heeft. De motor is van mitsubishi, oorspronkelijk was het idee natuurlijk een vette V8erin te bouwen, maar door een ontmoeting van Boyd en iemand van mitsubishi werd een overeenkomst gesloten om toen (1992) hun nieuwe motor te gebruiken voor dit project. Dit is een turbo 4 cylinder uit de Mitsubishi Eclipse. |
|
||||
|
||||
![]() |
|
||||
|
||||
![]() ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
hij is inderdaad vlug klaar!
Ziet er goed uit hé.
|
||||
|
||||
Zie dat spul eens glanzen.
Mooi en niet alledaags modelletje.
|
|||
|
|||
knAp !
Jammer dat ie zo snel "af" is.... Nog eens bouwen maar dan een "special paint" versie? Grtz G. |
|
||||
|
||||
Ziet er knap uit
![]() |
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
Thread Tools | |
Rate This Thread | |
|
|