![]() |
|
#16
|
||||
|
||||
Quote:
In welk geval ik dus niets gezegd heb, buiten "what I liked". ![]() |
#17
|
||||
|
||||
Ik heb nog wat zitten prullen. Met de achterste schokdempers deze keer.
Het begint stilaan een klassieker te worden om de meegeleverde schokdempers te verzagen en op te waarderen. Het vergaat hem hier niet anders. Vooreerst heb ik de veer tussen de onderste en bovenste bevestigingen gesneden. Dan heb ik met een stukje koperdraad de correcte lengte van de schokdemper bepaald. Die schokdempers bepalen immers de rijhoogte van de achterpartij van de moto. Met 2 buisjes (alutube) van verschillende lengte kan ik dan de schuivende delen van de dempers nabootsen. Met een veer gemaakt van binddraad (gewone ijzerdraad uit de Brico eigenlijk) met een dikte van 0,6 mm krijg je zoiets: Nog net in de juiste kleur spuiten (en de bovenste bevestiging niet achterstevoren monteren zoals op de foto) en klaar!
__________________
Groetjes, Domi. |
#18
|
||||
|
||||
Dan heb ik de tank onder handen genomen. Ze was al wit gespoten, maar ik had een probleem met de rode decals. Die rode vlakken kreeg ik nooit goed gelegd zonder een spleet aan de voorkant van de tank. Die zou ik dan moeten bijwerken met rood en dat zou altijd zichtbaar blijven. Die rode vlakken zouden dus gespoten moeten worden. Zie de blauwe kader op deze foto:
Na een test bleek dat TS49 Bright Red de beste keuze was in vergelijking met de decals van de kuip en de zadelkuip, en dus begon het afplakwerk. De airbrush werd geladen met TS49 en op hoop van zegen dan maar. Dan na het verwijderen van de masking tape verdwijnt de spanning: Succes! De kleine imperfecties aan de randjes kunnen makkelijk worden weggepolijst, en het occasionele stofje kan de pret niet bederven. Het opofferen van de decals als template was dus niet vergeefs. We kunnen weer verder. ![]()
__________________
Groetjes, Domi. |
#19
|
||||
|
||||
Een zeer leuke update waarin je 2 belangrijke dingen aan een upgrade onderwerpt: doe zo voort maat!
|
#20
|
||||
|
||||
De achterbrug is verder afgewerkt en gemonteerd.
De tandwielen met ketting en kettingbeschermer: De remleiding is niet de originele uit de doos. Ik heb hem vervangen door draad van 0,4mm. Die paste natuurlijk niet op het pinnetje dat was voorzien op de remcylinder. Dus heb ik dat verwijderd en de remcylinder ingeboord. Dan heb ik de remleiding gewoon daarin geduwd met een beetje secondenlijm.
__________________
Groetjes, Domi. |
#21
|
||||
|
||||
daarna heb ik de achterbrug ingebouwd in het kader.
De correcte rijdhoogte wordt bepaald door de (edit: niet de scholdempers, maar de) schokdempers, die ik heb aangepast (zie enkele posts hogerop). De zichtbare vijzen worden nog weggewerkt. Dat geldt ook voor de kettingspanners die nog verder afgewerkt moeten worden met de asmoeren. Dan zie je dat gat en die lelijke vijs niet meer zitten. Tot later!
__________________
Groetjes, Domi. Last edited by Dominique; 08-03-2009 at 00:03. |
#22
|
||||
|
||||
Prachtige motor. Als ik dit topic lees besef ik hoeveel meer mogelijkheden er zijn om een motor nog mooier te maken. Ik blijf hem zeker volgen
![]()
__________________
|
#23
|
||||
|
||||
De SCHOLdemper, is dat die van het bier?
![]() Schiet aardig op en uw kettingspanners zien er zeer goed uit!
__________________
ранняя пташка получает червя ... но вторая мышь получает сыра! ![]() |
#24
|
||||
|
||||
Komt ervan, van te zuipen aan de hobbytafel
![]() Is aangepast in de post. Tenminste ene die wakker is ![]()
__________________
Groetjes, Domi. |
#25
|
||||
|
||||
Dit wordt een juweeltje! Ik volg hem op de voet. En tegelijkertijd heb ik er ook goesting van gekregen om een moto te bouwen, waar ik dringend aan een update toe ben. Dat zal voor morgen zijn.
Doe zo voort! |
#26
|
||||
|
||||
We hebben (na de werkzaamheden in huis) nog eens verdergewerkt.
Het chassis is in zoverre afgebouwd dat: - de achterbrug werd afgewerkt, - de uitlaten werden gemonteerd, - de ontbrekende kabels werden aangebracht. Op de foto's zie je de definitieve vorm van de kettingspanners met de uiteindelijke asmoeren. Ik ben wel redelijk tevreden met het resultaat, maar de volgende keer toch proberen iets te etsen. De bevestiging van de uitlaten verliep niet zonder problemen. Op één of andere manier kwam de linker uitlaat annex steun steeds opnieuw los. Ook de pasvorm van de uitlaatcollector onder de moto is niet goed. Ik moet hier evenwel de hand in eigen boezem steken: ik had meer werk moeten maken van dry-fitting. Ik heb mij beperkt tot het droogpassen van de uitlaten vooraan tegen de uitlaatcollector, en dan de collector tegen de achterste uitlaatdelen (met de knalpotten). Ik heb niet de hele zwik drooggepast omdat ik dan 4 handen zou nodig hebben om alles op zijn plaats te ouden, en ik ben tot nader order nog geen aap ... Maar ja, excuses nietwaar? Nu zit alles vast, en ik ga er niet maar zitten wrikken en kraken. De bouten links en rechts van het kader (diegene die de voetsteunbevestigingen dragen en de uitlaten vasthouden) hebben intussen ook nog een insertje gekregen uit de mish-mash doos, zodat die schroef niet meer zichtbaar is, maar je de impressie hebt naar een grote goudkleurige bout kijkt, van het verdoken type. Net zoals die op mijn eigen moto ook zitten. Verder heb ik de koelvinnen een ietsje gedrybrushed, zodat ze nu een iets grijzer kleurtje hebben. Het is zeer lichtjes, en bijna niet zichtbaar, maar ik denk dat je bij die zwarte uitveringen zeker niet mag overdrijven met die lichte tinten, anders wordt het irreëel.
__________________
Groetjes, Domi. |
#27
|
||||
|
||||
Verder staan er nog een heleboerl onderdelen te wachten op afwerking en montage. Zo ook alle carrosserie-onderdelen die allen zijn gespoten en in de blanke lak staan.
Details volgen bij het monteren van de verschillende stukken. ![]()
__________________
Groetjes, Domi. |
#28
|
||||
|
||||
mooie spuiterij...
|
#29
|
||||
|
||||
Dat ziet er van langsom beter uit!
Toch 2 (opbouwende) kritische noten: 1) misschien heb je de achterband al weg een beetje opgeschuurd (want er is niet heel veel gietnaad te zien), maar ik zou toch nog een beetje meer schuren als het wiel er nog af kan (want er is nog een beetje gietnaad te zien). 2) je hebt gelijk dat je met het drybrushen niet mag overdrijven, maar ik denk dat je hier toch een beetje te vroeg gestopt bent. De toeschouwer moet het resultaat wel zien, en dat jij weet dat je gedrybrusht hebt is niet voldoende om een realistisch resultaat neer te zetten. Je mag niet overdrijven, akkoord, maar je mag al een heel eind "drijven" eer je "overdrijft" hoor ![]() Last edited by Sennake; 07-04-2009 at 13:01. |
#30
|
|||
|
|||
Dominique,
KnAp werk wat je hier laat zien. Op redelijk korte termijn ook proper gebouwd ! ![]() De aanbevelingen van Guido zou ik volgen. brybrushen kan met "zilverpasta" Dit dient zééér subtiel te gebeuren en als laatste. Waarom? het heeft 3 weken nodig om te drogen... (maar der is niks beter) Hier en daar nog een Archer wrijfdecal en deze CB komt ten volle tot zen recht. Als bijkomend of beter aansluitend bij Guy zou ik het loopvlak van de band nog "behandelen" met pastels. (dit om de "gebruikte" staat van de Bike weer te geven.) Het is maar een gedacht. Grtz G ![]() K'zal aan den R1 ook es moeten verder doen éh seg,krijg der wél goesting voor als ik dit hier allemaal zien. |
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
Thread Tools | |
Rate This Thread | |
|
|