Quote:
Originally Posted by Sennake
Absoluut: sommige teams maken hier zelfs een taktiek van; zien dat je tegenstander die al gepit heeft zo lang mogelijk achter je blijft, zodat je teammaat bv genoeg voorsprong kan nemen om na zijn pitstop voor te blijven, om maar iets te noemen. Of dat sportief is, is een andere discussie, maar dat er reglementair geen vuiltje aan de lucht is zolang je niet gedubbeld wordt is een feit. Dan mag jij nog 200 keer komen vertellen dat je denkt dat Piquet Barrichello moest doorlaten, zo is het nu eenmaal. En eerlijk gezegd maar goed ook, want zo zien we nog eens iets, en meer nog: zo wordt er op De Paddock nog eens een pittige discussie gevoerd! 
|
Ik zeg niet dat Piquet Barichello had moeten doorlaten, ik vond het gewoon dom dat hij voor nix hem bleef hinderen. Het was dus beter voor beide geweest om barichello snel door te laten.
En dat het een taktiek is, is waar. Ik zij toch ook al dat het in DTM verboden was onder zulke omstandigheden te hinderen, oké in de formule 1 kan je zoiets niet toepassen. En dat zou ik ook niet willen.
Een ding is ondertussen duidelijk, jullie blijven bij jullie mening, ik bij de mijne.
Ik begrijp jullie redenering volledig, en kan er zelf ook grotendeels inkomen, maar als je als rijder van je zelf weet dat je toch moet binnekomen, en je eigelijk niet met een snellere rijder achter je in gevecht bent voor een echte plaats. Waarom dan als rijder zo veel tijd verliezen door race lijnen te rijden.
Voor te laten zien dat je een snellere rijder een paar ronden achter je kan houden ? En welke betekenis hebben die paar ronden dan uiteindelijk als jij 10de finnished en de andere rijder als 5de.
Enfin ik denk dat we met zen alle nog kunnen door blijven gaan tot het einde van het seizoen, dus laten we het hierbij laten
En op naar de volgende GP te hopen dat er dan nieuw discussie matriaal door de rijders wordt gereden.