De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Formule 1
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Search Today's Posts Mark Forums Read Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 26-07-2009, 00:37
Luuk S's Avatar
Luuk S Luuk S is offline
De Paddock Rookie

Sorry Mark, maar wie heeft hier nu meer verstand van de patiënt, "den doktoor" of het team?
Reply With Quote
Old 26-07-2009, 03:35
Steve's Avatar
Steve Steve is offline
De Paddock Regular

Ja, het mag wel es gezegd worden, altijd dat sarcastich en neerbuigend gedoe, en als het ernstig wordt dan gaan ze janken...

Autosportliefhebber? My A""...
Reply With Quote
Old 26-07-2009, 09:01
Integra's Avatar
Integra Integra is offline
De Paddock Regular

Wat een gejammer, zeg. Moet een autosportliefhebber dan ook echt alles maar gewoon goedkeuren zonder kritisch te blijven?
Old 26-07-2009, 10:13
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)

Quote:
Originally Posted by Luuk S View Post
heeft hier nu meer verstand van de patiënt, "den doktoor" of het team?
Uiteraard een doktor In een beetje F1 team zit ook wel iets van een medische staf. Dus helemaal ongegrond zullen die uitspraken dan ook weer niet zijn.

Hier staat volgens mij een aardig chronologisch verslag: http://news.bbc.co.uk/sport2/hi/moto...ne/8168807.stm
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
Old 26-07-2009, 10:17
Mark's Avatar
Mark Mark is offline

Die bewuste veer is niet rechtstreeks op de helm van Massa gekomen:

Quote:
Felipe Massa's huge qualifying crash in Hungary was triggered when the spring from the third damper on Rubens Barrichello's Brawn came loose. It hit the F60 firstly just in front of the cockpit (right arrow - near the triangular engine cut-off sticker), before then striking the cockpit's side protection (left arrow - quite damaged, this area is made of a special foam to absorb impacts) and finally the left side of Massa's helmet.

Plaatje: http://www.formula1.com/news/technic...9/815/681.html
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
Old 26-07-2009, 10:26
Gèrre's Avatar
Gèrre Gèrre is offline
De Paddock Regular

Massa heeft zeer veel geluk gehad dat de veer de auto twee keer geraakt heeft voor het zijn helm trof. Als de veer recht in het vizier gevlogen was dan zaten we hier nu niet te praten over levensbedreigend en toch stabiel. Ik hoop gewoon dat hij er niks al te ergs aan gaat over houden, maar met letsels aan de hersenen weet je nooit.
Reply With Quote
Old 26-07-2009, 10:34
Marc Marc is offline
De Paddock Rookie

_____

Last edited by Marc; 26-07-2009 at 10:37.
Reply With Quote
Old 26-07-2009, 11:10
camso belgium camso belgium is offline
De Paddock Rookie

Quote: @ Camso: erger je je aan mij omdat ik deze foto linK?
Heb dit alleen gedaan omdat in eerste instantie alle berichten goed nieuws over FM gaven. Ik had na het zien van de beelden op TV in combinatie met deze foto de indruk dat er meer dan een schrammetje aan de hand was.

Daar kan ik in komen, want in deze redenering heeft dit beeld nut. Het gaat mij vooral om de personen, welke deze beelden nemen. Ik zou graag weten, wat er in hun kop omgaat. Ik neem aan dat het beroepsfotografen zijn, want Jan met de camera zal wel op deze plaats niet aanwezig zijn.
Het is een feit dat alleen nog sensatie verkoopt. Kijk naar de evolutie van Het Laatste Nieuws. Voor 30 jaren nog een kwaliteitskrant. Nu staat er alleen nog bullshit in, MAAR het verkoopt. Is iets geworden zoals het Duitse Bild.
Sensatiefoto's en dan titels, meestal met een vraagteken in de stijl van " Autocoureur zwaar gekwetst aan het oog. Is zijn race loopbaan ten einde????"
Reply With Quote
Old 26-07-2009, 11:16
Mark's Avatar
Mark Mark is offline

Quote:
A statement issued by Ferrari on Sunday morning said: "After undergoing an operation yesterday afternoon, Felipe Massa's condition remains stable and there were no further complications through the night.

"He will be given another CT scan today, which will provide more precise information."

Sources have told AUTOSPORT that the doctors at the hospital are 'optimistic' about Massa's recovery, but cannot say anything for definite until the brain scans have been performed.

http://www.autosport.com/news/report.php/id/77304
.....
Reply With Quote
Old 26-07-2009, 18:07
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic

Quote:
Originally Posted by camso belgium View Post
Quote: @ Camso: erger je je aan mij omdat ik deze foto linK?
Heb dit alleen gedaan omdat in eerste instantie alle berichten goed nieuws over FM gaven. Ik had na het zien van de beelden op TV in combinatie met deze foto de indruk dat er meer dan een schrammetje aan de hand was.

Daar kan ik in komen, want in deze redenering heeft dit beeld nut. Het gaat mij vooral om de personen, welke deze beelden nemen. Ik zou graag weten, wat er in hun kop omgaat. Ik neem aan dat het beroepsfotografen zijn, want Jan met de camera zal wel op deze plaats niet aanwezig zijn.
Het is een feit dat alleen nog sensatie verkoopt. Kijk naar de evolutie van Het Laatste Nieuws. Voor 30 jaren nog een kwaliteitskrant. Nu staat er alleen nog bullshit in, MAAR het verkoopt. Is iets geworden zoals het Duitse Bild.
Sensatiefoto's en dan titels, meestal met een vraagteken in de stijl van " Autocoureur zwaar gekwetst aan het oog. Is zijn race loopbaan ten einde????"
De reguliere quote knop nog altijd niet gevonden?
Reply With Quote
Old 26-07-2009, 18:56
camso belgium camso belgium is offline
De Paddock Rookie

Quote:
Originally Posted by Guido View Post
De reguliere quote knop nog altijd niet gevonden?
Waaw nu heb ik hem gezien.
Toch wat bijgeleerd.
Reply With Quote
Old 27-07-2009, 00:01
redje's Avatar
redje redje is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by Luuk S View Post
Snap ik, maar nek is volgens mij niet stabiel met HANS alleen

@ Camso: erger je je aan mij omdat ik deze foto linK?
Ik link verder alleen de youtube-beelden zodat mensen deze eventueel kunnen downloaden en achteraf nog eens bekijken, voordat Bernie en de zijnen rervoor gezorgd hebben dat de filmkes verdwijnen...

@Mark 23.45, als ik mij goed herinner ben jij ook baanpost en zou je net als mij een vervelend gevoel bekruipen op het moment dat een marshal met gekruiste armen teken doet naar de camera
Ik heb de beelden nog niet bekeken, dus ik kan niet zeggen of de extractie correct gebeurd is of niet. Dat hangt trouwens van zoveel factoren af.

En om niet in een pagina-lange uitleg te verzeilen over extractie en hoe en waarom: als je eens surft naar www.b-met.be (site van het Belgian Medical Extrication Team, een van de teams actief op Spa-Francorchamps), dan kan je alles lezen over extractie, zowel in gesloten wagens (GT, toerisme), als eenzitters (met extraheerbaar zitje en zonder).

Dit is zeker niet als reclame bedoeld, maar als verduidelijking over extractie. Vele mensen (zelfs piloten en teams) weten nog steeds niet waarom die mensen er zijn, wat het doel is en hoe het gebeurt.

Last edited by redje; 27-07-2009 at 00:02.
Reply With Quote
Old 27-07-2009, 09:39
Jakke.be's Avatar
Jakke.be Jakke.be is offline
De Paddock Regular

http://www.nieuwsblad.be/sportwereld...cleID=UU2D2PKB
Volgens de site heeft het ziekenhuis een mededeling gedaan dat Massa in een kunstmatige coma wordt gehouden om de revalidatie te bevorderen. Hij zou verder normaal reageren voor iemand die dergelijk letsel heeft opgelopen (whatever ze daar mee bedoelen). Er wordt ook nog met scherp geschoten op de informatiestop van Ferrari.
Met de laatste zin van het artikel heb ik het persoonlijk wat moeilijk. Ja, Schumacher was (is) een grote meneer. Ik zou liever voor Massa een kaars branden ipv voor Schumacher.
Reply With Quote
Old 27-07-2009, 16:47
Dries DS's Avatar
Dries DS Dries DS is offline
De Paddock Regular

Quote:
Met de laatste zin van het artikel heb ik het persoonlijk wat moeilijk.
De bewuste laatste zin: "De organisator van de Belgische Grand Prix zal alvast een kaars voor Schumi branden."

De organisator van de Belgische GP zal sowieso een kaars moeten branden. Op menselijk vlak zou dat voor Massa moeten zijn. Wat Felipe overkwam, dat wens je niemand toe. Iemand die al diverse jaren mee het mooie weer maakt in de F1, over het talent beschikt en daarnaast ook op menselijk vlak best een compliment verdient kom je in die wereld niet elke dag tegen.

Op organisatorisch vlak bidt die organisator echter om de terugkomst van Schumacher en zijn vele fans, om zo de put van miljoenen eurootjes niet te diep te laten worden. Anyway, de brave Belgische belastingbetaler legt het verschil wel bij...
Reply With Quote
Old 27-07-2009, 18:35
smiley's Avatar
smiley smiley is offline
De Paddock Enthousiast

Ik denk dat Massa zijn tijd goed gaat kunnen gebruiken om te revalideren, dit seizoen was toch maar een flop, en er waren al vaker de geruchten om de focus op 2010 te leggen.

En over de vervanger. Ik zou graag Schumi terug aan het werk zien, maar ik zie het niet gebeuren. Schumi heeft zijn tijd gehad en heeft prachtige resultaten behaald, persoonlijk zal hij niet echt meer de behoefte hebben om nog te gaan racen in de f1. (denk ik)
Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Thread Tools
Rate This Thread
Rate This Thread:

Posting Rules