De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Formule 1
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Search Today's Posts Mark Forums Read Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 02-10-2009, 04:17
Dries DS's Avatar
Dries DS Dries DS is offline
De Paddock Regular

Massa vraagt annulatie resultaten GP Singapore 2008

Net nu de storm rond de hele affaire Singapore 2008 wat was geluwd, komt Felipe Massa op de proppen met straffe taal. De Braziliaan, die in 2008 13de werd in Singapore, verloor vorig jaar de titel met één puntje aan Hamilton (die zes punten pakte in Singapore). In een interview met Globo TV verklaart Massa dat hij de schrapping vraagt van de punten die in 2008 in Singapore werden toegekend. Het lijkt vrij onwaarschijnlijk dat dit nu nog zou gebeuren, maar indien het toch zo zou zijn, dan komt de wereldtitel F1 van 2008 natuurlijk wel naar Massa toe.

Felipe Massa houdt voet bij stuk dat het niet correct is dat de punten behouden worden in een race die vervalst is en waarvan de bewijzen op tafel liggen. Als bewijs van de vervalsing verwijst Massa natuurlijk naar de schorsingen van Briatore en Symonds, net als naar de voorwaardelijk straf voor Renault. "De FIA maakt het zich gemakkelijk", aldus Massa. "Ze sturen gewoon Briatore de laan uit en daarmee is voor hen de kous af. Wat de vervalsing als invloed had op het verder verloop van de wedstrijd voor de andere rijders, daar kijkt men niet naar. Als dit in een andere sport was gebeurd dan was niet enkel het betrokken team zwaar gestraft geweest, maar was ook het resultaat van de wedstrijd zelf geannuleerd geworden."

Ik ben benieuwd of Massa met deze argumenten de zaak opnieuw op de agenda van de FIA Wereldraad krijgt. Me dunkt dat voor de FIA de hele handel afgesloten is en dat ze de zaak Singapore 2008 niet meer zullen heropenen .

Last edited by Dries DS; 02-10-2009 at 04:19.
Reply With Quote
Old 02-10-2009, 08:23
fenixracing's Avatar
fenixracing fenixracing is offline
De Paddock Regular

Eccelstone heeft al duidelijk laten weten dat het niet meer kan veranderen.
Trouwens het is ferrari hun eigen schuld dat ze blunderde met de brandstofslang.
Is dit al een voorteken van de samenwerking tussen alonso en massa?
Als ik massa was zou ik stilletjes zwijgen want het nog niet zeker of hij na volgend jaar mag blijven. Zeker nu dat we niet weten of hij terug de oude wordt.

Last edited by fenixracing; 02-10-2009 at 08:29.
Reply With Quote
Old 02-10-2009, 09:09
A.J.'s Avatar
A.J. A.J. is offline
De Paddock Sponsor

Massa heeft wel overschot van gelijk!
Old 02-10-2009, 09:28
Bart.Vandecavey's Avatar
Bart.Vandecavey Bart.Vandecavey is offline
De Paddock Enthousiast

Ik vind ook dat Massa gelijk heeft dat er iets moet gedaan worden. Beter is volgens mij Alonso uit de uitslag schrappen...
Old 02-10-2009, 09:50
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator

Quote:
Originally Posted by Bart.Vandecavey View Post
Ik vind ook dat Massa gelijk heeft dat er iets moet gedaan worden. Beter is volgens mij Alonso uit de uitslag schrappen...
Zodat Rosberg winnaar wordt, Hamilton 8 punten pakt ipv 6, en Massa 12e wordt ipv 13e. Lijkt me geen slechte oplossing.

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
Old 02-10-2009, 09:58
fenixracing's Avatar
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by Sennake View Post
Zodat Rosberg winnaar wordt, Hamilton 8 punten pakt ipv 6, en Massa 12e wordt ipv 13e. Lijkt me geen slechte oplossing.
+1
Reply With Quote
Old 02-10-2009, 10:38
Jan's Avatar
Jan Jan is offline
Jinba Ittai

Quote:
Alleszins de meest elegante oplossing, en Massa, ja, die zal ook dan best stilletjes zwijgen....
Reply With Quote
Old 02-10-2009, 11:46
Marc Marc is offline
De Paddock Rookie

1. Massa verloor de race niet door Piquet of door de safetycar. Hij verloor de race door het geklungel van zijn eigen team bij de pitstop.
2. Hamilton had niets te maken met crashgate. Hoe kan je hem dan straffen?
3. Singapore was niet de laatste race van het seizoen. Er volgden nog drie races waarin Hamilton zijn strategie aanpaste aan de puntenstand in het kampioenschap. (Tot ergernis van Ecclestone, die precies daarom het medaillesysteem voorstelde, opdat iedereen altijd voor de overwinning zou racen.) Als het had gemoeten, had hij in die races beter gekund.

Het lijkt erop dat er toch nog een losse veer in Massa's hoofd ronddoolt. Jammer, want ik had niemand ooit zo waardig met een nederlaag zien omgaan. Tot dit.
Reply With Quote
Old 02-10-2009, 12:04
fenixracing's Avatar
De Paddock Regular

ik denk dat wat sennake voorstel dan ook meest logische wat er eigenlijk had moeten gebueren.
Reply With Quote
Old 02-10-2009, 13:57
Thomaske Thomaske is offline
De Paddock Enthousiast

Quote:
Reply With Quote
Old 02-10-2009, 23:13
marcel's Avatar
marcel marcel is offline
De Paddock Enthousiast

Quote:
Originally Posted by Jan View Post
Alleszins de meest elegante oplossing, en Massa, ja, die zal ook dan best stilletjes zwijgen....
meest elegante oplossing? wordt dan het prijzengeld etc ook herverdeeld? om nog maar te zwijgen over de manier waarop Rosberg zijn eerste zege zou behalen.

ik vraag me trouwens af of Massa de annulatie van de resultaten zou vragen moest er een zilveren bolide aan een brandstofslang zijn blijven hangen, ipv een rode.

ja, op zich heeft hij gelijk. maar Marc ook
Old 03-10-2009, 10:05
TvD's Avatar
TvD TvD is offline
Bourne to rally!

Misschien een nog iets elegantere oplossing: haal Alonso uit de uitslag, maar herverdeel de posities niet. Rosberg blijft dan dus 2e. Zoiets is trouwens niet nieuw, het is al eerder voorgekomen in de F1 dat iemand gediskwalificeerd werd maar dat de posities erachter niet opschoven...

"Don't tell me the sky is the limit
when there are footprints on the moon."
Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Thread Tools
Rate This Thread
Rate This Thread:

Posting Rules