|
|
||||
|
||||
Toyota Corolla WRC - Freddy Loix - San Remo 1997 - Tamiya - 1/24
Ben nog eens een projectje gestart voor een makker van mij die deze al een tijdje wil. Het gaat om de Corolla van Loix uit San Remo 1997 in de Castrolkleuren. Deze ga ik OOB bouwen, met als enige suplement gordels en een riem rond het reservewiel.
Als basis dient een Tamiya Corolla en de decals komen van renaissance. Deze zal later nog eens gebouwd worden voor mezelf met een hoop detail. Heb hier nog eentje staan van Guido waar ik de venster van nodig heb. En een gebouwd exemplaar van Doc waarvan ik dan de venster in deze van mij kan steken. Bedankt daarvoor mannen. Heb de body al in kleur staan met alle decals erop en kan morgen vernist worden.
|
||||
|
||||
Ola ! dit ziet er zeer netjes uit hoor!
|
||||
|
||||
Ola, dit vind ik toch één van de mooiste livery's van de Corolla waarmee Freddy heeft gereden.
Ik heb die ook ooit eens gebouwd, foto's staan ergens in mijn galerij. So far so good, my friend.
|
||||
|
||||
Ola, deze heb ik ook ooit al eens een keertje gebouwd! Leuke kit de Corolla. Als ik nog een suggestie mag doen, zou ik ook de snelsluitingen van de motorkap en kofferdeksel in PE doen. Da's een kleine moeite en doet een model er altijd 10x beter uit zien.
Last edited by Guido; 31-05-2010 at 22:44. |
|
||||
|
||||
Groot gelijk, Guido. Heb het begrip OOB hier iets te letterlijk genomen. Maar nu staat ie hier in lak met decals hé, en ga geen risico's nemen nu door nog te gaan veilen of schuren. En omdat dit volstaat voor mijne makker, ga ik het nu toch zo laten. Ik ga ze schilderen en dan een ringetje aanbrengen om het dan toch dat ietsje meer te geven.
|
||||
|
||||
Quote:
|
|
||||
|
||||
Hier ben ik nog eens met een kleine update van deze OOB bouw.
De body werd inmiddels vernist en heeft een week uitgehard. Eens goed gepoleerd en alle te verven kleurkes vandaag eraan toegevoegd. Ook alle onderdeeltjes zijn al geverfd in de juiste kleuren en morgen kan ik beginnen in elkaar te lijmen. Alles volgens planneke. Het enige wat zal afwijken is het aanbrengen van gordels en wielgesp. En misschien toch hier en daar wat drybrushen om een leuker effect te krijgen. Maar dat is voor binnenkort. Wordt vervolgd...
|
||||
|
||||
Raamrubbers zijn echt heel mooi. Met tape afgeplakt?
|
||||
|
||||
Ola, dat ziet er weer goed uit.
|
|
||||
|
||||
Sjieke dinges !
|
||||
|
||||
Bedankt, en hier nog eens een laatste update.
Het onderstel en interieur werd in de juiste kleurkes geverfd en in elkaar gestoken zonder veel toeters en bellen, enkel gordels en wielgesp werden toegevoegd. Een beetje drybrush hier en daar en klaar. Dan alle glaasjes en vensters aangebracht op de body en voorzien van decals, en de details verder afgewerkt. En om de geschilderde motorkapclipsen een beetje meer te geven, een ringetje erop aangebracht. En dan is ie klaar. Een snelle, eenvoudige bouw, maar met voldoening van het resultaat. Dit ga ik terug meer doen om mijn vitrine wat gevuld te krijgen met uiteraard daar tussen al eens een uitgebreide versie. Maar dan wel met het nodige carbon in plaats van de zwarte verf in het interieur. Meer foto's vind je hier:http://forum.depaddock.eu/showthread...d=1#post259280
|
||||
|
||||
Ziet er heel knap uit, Bravo!
Rate This Thread | |
|
|