De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > De Paddock Modelbouw > Modelbouw - Op de werkbank
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Search Today's Posts Mark Forums Read Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 25-01-2012, 07:18
Doc's Avatar
Doc Doc is offline
De Paddock Regular

Location: Maasmechelen, deelstaat van de republiek Vlaanderen
Hij mateke, ik ga NetForce hier volgen. Ik zou hem ook iets minder stijl plaatsen. Voor de rest ziet hij er prima uit.
Old 25-01-2012, 14:58
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator

De armband met Nazi-swastika werd alleen gebruikt door leden van de SS, waarbij Rommel zeker niet hoorde (hij is zelfs gedwongen om zelfmoord te plegen door Hitler omdat hij het niet eens was met 'der Führer').

Maar los daarvan vind ik het best wel grappig dat je voor dit detail tracht om het geschiedkundig 'correct' te houden, alsof de rest allemaal historisch juist is. Bij dit soort van projecten doe je toch gewoon waar je zin in hebt? Ik bedoel maar, je doet dit gewoonlijk zelfs bij projecten waar enige historische achtergrond naar mijn mening wél op zijn plaats is, dus waarom zou je hier niet je fantasie de vrije teugels laten?

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
Old 25-01-2012, 15:42
The creative explorer The creative explorer is offline
De Paddock Regular

@Netforce and Doc: dat is een moeilijke, ik heb hem lager gehad, maar dan lijkt hij meer dat gat uit te rijden op de rupsbanden. Hij moet echt dat vlieggevoel aangeven.
Al moet ik wél aangeven dat het op de foto's steiler lijkt, in het echt lijkt het correct. Tenminste, in mijn opinie haha.

@Guy, het is een duidelijk in het oog springend detail die ik dan wel juist wil gebruiken. Ik bouw ook niet voor realiteit, maar plausibiliteit. Het moet ergens wel kant of wal raken.
En je hebt wel gelijk hoor, ik ben nooit zo geschiedkundig, ik behoud de vrijheid van de artiest zeg maar... Ik wil me nergens aan gebonden zijn, noch aan ongesproken regels houden, ik bouw zoals ik het leuk vind.

Maar welke projecten bedoel je? Volgens mij heb ik vrijwel nooit een project gemaakt met historische achtergrond.

En niet denken dat ik een eigenwijs snotjoch ben ( al ben ik dat wel ), maar ik ben niet zo historisch correct
Reply With Quote
Old 25-01-2012, 19:47
NetForce84's Avatar
NetForce84 NetForce84 is offline
De Paddock Regular

@The creative explorer: ik snap uw standpunt. Als ik het goed begrijp is het de bedoeling dat de Rod bij manier van spreken uit de grond komt "geschoten" en niet dat hij uit de grond komt "gereden".

Aansluitend op de reactie van Sennake, je wilt misschien dat het "historisch correct" is maar ik zou uw fantasie de vrije loop laten gaan, maak er een eigen creatie van. Of je het nu met of zonder een nazi armband doet, het blijft een prachtig project en ben zéér nieuwsgierig naar het eindresultaat
Old 25-01-2012, 20:52
De Paddock Regular

klopt, het verhaal is dus dat hij vanonder het zand komt geschoten, de lucht invliegt en de woestijn bespookt. Vandaar ook de iets overdreven hoek, die ik getracht heb zo laag mogelijk te houden.

En voor wat betreft historisch correct: de nuance ligt anders en ik kan het ook niet goed uitleggen, het heeft met een bepaald gevoel te maken. Ik zal bijvoorbeeld ongetwijfeld een verkeerde radio maken, ongetwijfeld verkeerde geweren gebruiken, de verkeerde kleuren... Daar zit ik niet zozeer mee, maar stel dat ik wél een armband zou gebruiken, dan is dat een zeer opvallend detail, die dan afbreuk zou doen aan het geheel, omdat het de plank volledig mis zou slaan.

Zoals ik zei; ik kan het echt niet goed uitleggen...
Reply With Quote
Old 25-01-2012, 21:08
Doc's Avatar
Doc Doc is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by The creative explorer View Post
En voor wat betreft historisch correct:........ ............., maar stel dat ik wél een armband zou gebruiken, dan is dat een zeer opvallend detail, die dan afbreuk zou doen aan het geheel, omdat het de plank volledig mis zou slaan.

Zoals ik zei; ik kan het echt niet goed uitleggen...
Euh, historsch korrekt, de juiste armband??????????
Ik sla de bal misschien volledig mis maar je hebt een skelet dat met een wagen uit de grond naar boven schiet!!!!!!!!!!!!!!!!! Ik denk niet dat je historisch correct de plank kan misslaan.
Old 27-01-2012, 19:38
De Paddock Regular

Och, het moet leuk blijven, het is tenslotte een erg gave fun-build.

Even een kleine update, ik heb door drukte nog niet zo veel meer kunnen doen, maar van de week kwam dan eindelijk wel mijn nieuwe verf binnen, zodat ik met de vloer bezig kon gaan.
Hier heb ik de 1e laag aangebracht met een penseel, de verf is te dik voor een airbrush.

En na een 2e laag en wat andere kleurtjes begint het effect goed door te komen.

En in daglicht
Reply With Quote
Old 01-02-2012, 21:25
De Paddock Regular

Weer een kleine update, ik denk dat ik tegen het einde van het voertuig zit, misschien nog wat kleine wijzigingen/aanpassingen of toevoegingen, maar dan moet het wel klaar zijn.
Qua diorama weet ik het nog niet, het is in het midden van de woestijn, dus daar is ook niet veel te zien, dus ik twijfel wat ik er mee aan moet.

Edwin heeft wat rommeltjes gekregen in zijn gedeelte, beetje om de vervallen staat wat aandacht te geven.

Van boven gezien, ding aan de rechterkant is een verroestte emmer.

Beetje wazig, maar dit is het bestuurders gedeelte.

Ik heb met schilderstape de banden gemaakt voor om de motorkap en met wat verf de boel verkleurt.

Daarnaast heb ik gaten gemaakt in het dashboard, om de gaten voor de tellers na te bootsen en er wat draadjes uit laten komen

Beetje moeilijk te zien zonder flits

Maar met flits des te beter.
Reply With Quote
Old 01-02-2012, 21:27
De Paddock Regular

De accu en de radio toegevoegd, samen met wat draad, ik denk dat ik dat nog wat ga aanpassen, misschien wat draad blootleggen.

Reply With Quote
Old 02-02-2012, 19:42
NetForce84's Avatar
De Paddock Regular

Gewoonweg prachtig.
Wat betreft het diorama, ik zou ervoor gaan en Rommel's Rod uit het zand tevoorschijn laten komen
Old 05-02-2012, 21:44
De Paddock Regular

Danke!, ja, dat wil ik ook, maar dat is een lastige opgaaf, ik ga morgen eens kijken wat ik met hairspray kan bereiken.

Ik kreeg op een ander forum een leuk idee; spinnenwebben. Maar in 1/24 is dat een erg minimale klus en nog niet eerder gedaan, dus iets nieuws verzinnen.
Watten had ik niet liggen, dus ik ben begonnen met huishoudlijm en dat was het nou ook net niet. Je kreeg de draden niet, dus ik ben wat gaan zoeken en kwam uit bij Humbrol Clearfix. het volgende probleem was dat ik de spinnenwebben niet met de vingers aan kon brengen, daar was het te klein voor, dus hier heb ik ook een manier voor moeten bedenken, uiteindelijk ben ik aan de gang gegaan met tandenstokers, dat werkte op zich prima, al is het wel een karweitje waar je geduld voor moet hebben.
Ik heb niet al te veel webben aangebracht en nu nog het laatste opstakel: opspattend zand, daar heb ik denk ik een idee voor, maar eerst morgen kijken of ik materiaal kan vinden.

Even wat foto's van de spinnenwebben:

Reply With Quote
Old 05-02-2012, 23:37
Loixrallyfan's Avatar
Loixrallyfan Loixrallyfan is offline
De Paddock Regular

Dit is echt tof om volgen. Knap wat je allemaal uit je hoed tovert bij dit projectje. Heerlijk van de pot gerukt en tegelijk met zoveel precizie en detail afgewerkt.
I love it.
Ga zo verder...

Grts, Guido
Old 06-02-2012, 14:40
NetForce84's Avatar
De Paddock Regular

Ik volg Guido,
Een streling voor het oog om dit te volgen.
Kan niet wachten om het eindresultaat te zien
Old 07-02-2012, 13:13
Doc's Avatar
Doc Doc is offline
De Paddock Regular

Hij begint er steeds beter uit te zien. Mooi om te zien hoe je een fantasieproject toch zoveel mogelijk detail en realisme probeert mee te geven. De spinnewebben zien er by the way prima uit. Ik ben benieuwd hoe deze er in real life gaat uitzien.
Old 04-03-2012, 22:16
NetForce84's Avatar
De Paddock Regular

En hoe zit het ondertussen met onze Rommel's Rod??

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Thread Tools
Rate This Thread
Rate This Thread:

Posting Rules