De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Belcar Original
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Search Today's Posts Mark Forums Read Links

Reply
 
Thread Tools Rate Thread
  #16  
Old 05-01-2003, 21:00
Werner333's Avatar
Werner333 Werner333 is offline
Captain Paddock
 
Join Date: May 2001
Location: St. Kat. Waver
Posts: 5,490
Quote:
Originally posted by JPMontoya
om terug on topic te gaan : Zou Pfaff dan niet de oudste deelnemer worden in belcar ?
Neen.
__________________

WWW.WERNER333.COM
Reply With Quote
  #17  
Old 05-01-2003, 21:57
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,719
Quote:
Originally posted by JPMontoya
Pfaff & Koen hebben beide een contract bij de Vlaamse Media Maatschappij. dus wel uit dezelfde kas.
Als je niet weet waarover je spreekt kan de enige reden dat je iets zegt, het opzoeken van conflictsituaties zijn, JPM. Ik weet niet wat je de laatste tijd bezielt, want tot een paar weken geleden kon je je wel gedragen volgens de netiquette, en de laatste weken lijkt het wel of het onderwerp van ondergeschikt belang is, zolang je maar tegen mensen hun benen kan schoppen. Dit is vastgesteld door verschillende moderators en admins in verschillende threads.

Ik meld je hier open en bloot dat je krediet volledig opgebruikt is en dat je bij de eerstvolgende duidelijke overtreding een ban mag verwachten, zonder voorafgaandelijke waarschuwing. Je bent gewaarschuwd.
__________________

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
  #18  
Old 05-01-2003, 22:14
flugel's Avatar
flugel flugel is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Nov 2001
Location: Antwerpen
Posts: 1,551
'k had daar ook iets over gelezen verleden week, tja, als dat waar zou zijn, dan moeten de piloten die alle moeite doen om in die belcar te willen (of kunnen) rijden zich toch wel vragen beginnen stellen over de serieux van sommige teams, of langs den andere kant hun misschien een pruikske kopen

Langs den andere kant mag je natuurlijk niet iedereen over dezelfde kam scheren, in mijn ogen zijn Koen en Kris Wauters beiden degelijke piloten die best wel goed rijden en 't belangrijkste van al, ze zijn beiden onderaan de ladder begonnen, als je dan sommige andere BV's bekijkt stel ik mij toch vragen.

Maar hoe ge het ook draait of keert, Pfaff is big hé, ik kan mij voorstellen dat diene mens ongeloofelijk veel contacten heeft in de bedrijfswereld, en economisch gaat het momenteel niet super, dus als je dan iemand binnenhaalt met zulke contacten...

Ik vind wel dat deze vervlakking naar onder toe, niet echt goede reclame is voor een kampioenschap als de Belcar, die door dit soort mensen serieus aan geloofwaardigheid inboet.
Reply With Quote
  #19  
Old 05-01-2003, 23:26
fordje's Avatar
fordje fordje is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Feb 2002
Location: Kapellen
Posts: 1,240
Wat betreft deelname aan de 24 uur;

Ik dacht (corrigeer me als ik fout ben) dat je voor je aan een 24u deelneemt eerst toch moet geaccrediteerd worden door de organisatie.
Als ik me goed herinner hebben vorig jaar oa. Driesco en Kelly toch een zgn. Rooky-test afgelegd om (ondanks dat ze reeds waren ingeschreven) hun capaciteiten te bevestigen. En die mensen hadden toch al bewezen dat ze met een auto konden rijden (alhoewel Driesco met zijne zandbak.... , Sorry !! ).

Pas nadat de Rooky's allemaal hadden bewezen dat ze in een 24 uur hun plaats verdienden werd hun zitje in de wagen echt toegestaan.

Als JM wil meedoen zal hij toch dezelfde spelregels moeten volgen als ieder ander en zal hij toch ook die test moeten doen, niet? Niet dat dit onoverkomelijk is, maar toch..

En als dan idd. blijkt dat hij met een auto kan rijden,..dan zullen ze hem wel moeten toelaten.

Niet dat daar volgens mij veel mensen op zitten te springen. Maar van een ding ben ik zeker; de mediabelangstelling zal verveelvoudigen, zelfs al ligt hij er bij de eerste ronde al uit.

Dus wat is dan de negatieve kant van zijn persoon. Dat hij hooghartig is en zich graag "belangrijk" toont. Who cares !
Blijf dan gewoon uit zijn buurt en negeer hem. In Brasschaat zitten ze er al jaren mee opgescheept.. .Maar zij klagen niet hoor. De Pfaffs brengen geld in het laatje.
Reply With Quote
  #20  
Old 06-01-2003, 01:10
Driesco Driesco is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Nov 2001
Posts: 2,158
Beste vrienden,

Laat het ons zo stellen. Als team is het broodnodig dat je wagen in de belangstelling komt. Dit is de enige return die je de sponsors kan geven. Indien JMP bij ons ZOU willen komen rijden dan zal ik dit zeker nooit afslaan. Ondanks het feit dat hij nog niets gepresteert heeft doet dat weinig ter zaken. Indien je over de nodige budgetten beschikt leer je heel snel. De éne al iets vlugger dan de andere. Ook ik heb tenslotte mijn eerste stappen maar dit jaar echt gezet.

Als team zou ik men plaats in ruil voor een zak geld maar al te graag afstaan. Zo trek je de broodnodige sponsors aan en kan ik misschien iets anders gaan rijden.

Just kidding maar jullie begrijpen wat ik bedoel. Steek JMP volgend jaar in de TC met om het even wat en Vlaanderen zal het geweten hebben. Dat is nu eens een manier om de TC te promoten se. Dat hij eenvoudiger aan budgetten geraakt dan iemand anders is geen zonde, dat is niet enkel het geavl met JMP, anderen hebben ook al een stuur GEKREGEN en de één sprong daar al beter mee om dan de ander.

Zonder enig vooroordeel zou ik hem beslist een kans geven, met examen en liefst in de TC. Aliplast ligt in Lokeren en iedereen kan er maar beter mee worden.

Just my upinion hé mannen
Reply With Quote
  #21  
Old 06-01-2003, 08:50
airco's Avatar
airco airco is offline
You'll never walk alone
 
Join Date: May 2001
Location: Hoboken (Antwerpen)
Posts: 6,845
dat het voor de sponsors is kan ik best begrijpen ...

Toch zegt het in mijn ogen veel over de Belcar. De Belcar is zowat het kroonjuweel van het Belgische Circuit-racen. Als het niveau sterk naar beneden wordt gehaald door piloten die geen stevige vooropleiding hebben gekregen (touring-cup, clio, yaris, ...) dan denk ik dat dit op termijn ook nefast is voor het kampioenschap.
Er komen misschien enkele bangelijke jaren zolang JMP en consoorten er hun centen binnen brengen. Het niveau wordt lager door mensen zonder degelijke vooropleiding. Eens jean-marie vertrekt met zijn centen blijft er niets meer over buiten het lage niveau.

swat dat is maar wat ik ervan denk he ... Ik zeg niet dat ik helderziende ben ...maar ik denk dat het zo gaat lopen.

airco
__________________
Reply With Quote
  #22  
Old 06-01-2003, 11:50
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,719
Het wordt moeilijk met al die afkortingen : JMP die naar Belcar komt, of JPM die naar Belcar komt : ze zullen alle 2 wel volk trekken, maar het race-ervaringsniveau is duidelijk van een verschillend allooi
__________________

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
  #23  
Old 06-01-2003, 13:48
Maarten's Avatar
Maarten Maarten is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Mar 2002
Location: Bonheiden City
Posts: 2,168
tja, ge weet nooit dat er nog een talent schuilt in jean marie (voila geen afkorting ne meer), maar het spijtige is dat zijn wel gemakkelijker budget en publicititeit aantrekken dan de doorsnee piloot.
bij de wauters broers is het juist hetzelfde, de troch en van barneveld hebben ook dat voordeel. spijtig als de personen in kwestie de plaats innemen van meer getalenteerde rijders.

interpreteer dit niet als een aanval op één van bovennoemde personen hé mannekes! tis gewoon realiteit! al gaat het ook op een andere manier, dus geef de moed nooit op!!
__________________
Reply With Quote
  #24  
Old 06-01-2003, 15:37
SpèédfreaK's Avatar
SpèédfreaK SpèédfreaK is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Nov 2002
Location: Planet Earth
Posts: 72
Racen is mijn ogen niet alleen rijden. Het is een all-round van racen, marketing en managing. Je moet het maar gedaan krijgen om aan een stuur te geraken! En wie dit kan combineren met een goeddraaiend team en een competitive auto mag zelfs trager zijn om nog te kunnen winnen. Dit is nu eenmaal de realiteit. Autosport is een teamsport en bloemen worden aan de aankomst uitgedeeld.

Chapeau als je het zelf kan betalen, en nog meer chapeau als je je door iemand anders kan laten betalen. En voor dat laatste moet je echt wel iets bijzonders kunnen presenteren.

Ik ben volledig neutraal t.o.v. JMP, maar hij is ook een durver hé. De kraagsponsoring is bij hem ontstaan maar nu is het wel schering en inslag bij de voetbal.

Het wel belangrijk dat iedereen op gelijke basis beoordeeld moet worden bij het toekennen van een licentie.

... en manne, ipv af te geven op de JM kunt ge u beter nog op zijn dochter storten om zo nog kans te maken op een zitje met uw toekomstige schoonvader
__________________
When you didn't exceed the limits, you don't know the limits!

Reply With Quote
  #25  
Old 06-01-2003, 15:38
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,719
De realiteit leert ons dat getalenteerde rijders zonder centen zelden of nooit aan de bak komen, tenzij ze zodanig bulken van het talent dat ze zich vrij snel laten opmerken door sponsors. En dat geldt voor ALLE autosportniveau's!

De combinatie van de 2 (talent + naambekendheid) is uiteraard nog beter, als je "Villeneuve" heet of "Ickx" en je kan nog aan een stuur draaien ook, heb je rapper een stuur in handen dan iemand die wel talent heeft zonder "voorspraak".

Ik wil maar zeggen, naambekendheid doet deuren opengaan, en dan bedoel ik zowel deueren van teams als van sponsors. En zolang autosport rond centen draait zullen die mensen altijd voorrang krijgen op de getalenteerde mensen zonder sponsors. Dat is nu eenmaal de harde realiteit, en dus denk ik dat je het gegeven "bekende rijders nemen de plaatsen in van jong talent" met een serieuze korrel zout moet nemen. Die getalenteerde rijders die niet aan de bak komen zouden in 95 % van de gevallen anders ook niet aan de bak gekomen zijn, en die resterende 5 % is zodanig snel dat ze sowieso zouden opgevallen zijn in de positieve zin en vroeg of laat ook aan een stuur geraken.
__________________

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
  #26  
Old 06-01-2003, 20:06
fordje's Avatar
fordje fordje is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Feb 2002
Location: Kapellen
Posts: 1,240
**OT Mode **
Nu snap ik waarom jouw "nick" Sennake is....

Zeg nu zelf; GuyGol achter het stuur klinkt toch niet hé


**Back-on Topic**

Een ding is hier duidelijk. Voor geld krijg je alles gedaan. En als je naam dan nog meezit,...

En Driesco,.. Waarom laat jij je kraag niet door Aliplast behandelen? .
Reply With Quote
  #27  
Old 06-01-2003, 21:21
flugel's Avatar
flugel flugel is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Nov 2001
Location: Antwerpen
Posts: 1,551
Mij ging het hem enkel over de sport, als zulke personen (ik heb niks tegen Jean Marie hé, ik ken hem trouwens nie) zomaar de kans krijgen mee te rijden krijg je automatisch een nivellering (hopelijk juist geschreven) naar onder toe... En van die media aandacht dat er aan de belcar geschonken wordt, buiten de commerciële zender zie je daar nergens nog iets over in vlaanderen, zelfs niet in de kranten, in mijn ogen is dat enkel te verklaren door het feit dat de belcar door die personen meer en meer op een circus gelijkt ipv een sport (persoonlijk zie ik dat circus wel graag zenne )

Trouwens het voorbeeld werd hier al aangehaald, als je kijkt naar de 24u van zolder verleden jaar, Kelly moest een rookie test doen (terwijl ze toch wel degelijk aan een stuur kan draaien) en haar teamgenote plaatst de wagen in de eerste ronde al in de muur... zou die dan niet beter lessen volgen?

Wat ik wil zeggen, zulke mensen (sommige toch) kunnen toch een gevaar vormen op het circuit (remember diene Ginetta tijdens de 24u, nog een geluk dat die er heelhuids uitkwam)
Reply With Quote
  #28  
Old 06-01-2003, 21:23
flugel's Avatar
flugel flugel is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Nov 2001
Location: Antwerpen
Posts: 1,551
Quote:
Originally posted by fordje
**OT Mode **
Nu snap ik waarom jouw "nick" Sennake is....

Zeg nu zelf; GuyGol achter het stuur klinkt toch niet hé


**Back-on Topic**

Een ding is hier duidelijk. Voor geld krijg je alles gedaan. En als je naam dan nog meezit,...

En Driesco,.. Waarom laat jij je kraag niet door Aliplast behandelen? .
Ene Pfaff is al voldoende zekers
Reply With Quote
  #29  
Old 06-01-2003, 22:03
PJ46 PJ46 is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Nov 2001
Location: Oxford, UK
Posts: 86
Quote:
Originally posted by flugel

Wat ik wil zeggen, zulke mensen (sommige toch) kunnen toch een gevaar vormen op het circuit (remember diene Ginetta tijdens de 24u, nog een geluk dat die er heelhuids uitkwam)
Da geval met diene Marcos tijdens de 24u was toch wel wa erger zé !!
Reply With Quote
  #30  
Old 07-01-2003, 00:03
flugel's Avatar
flugel flugel is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Nov 2001
Location: Antwerpen
Posts: 1,551
Quote:
Originally posted by PJ46
Da geval met diene Marcos tijdens de 24u was toch wel wa erger zé !!
tuurlijk datte, maar dat ongeval met diene ginetta was in mijn ogen de fout van Joyce, 'k wou gewoon zeggen dat het gevaarlijk kan worden met minder ervaren piloten...

ongevallen gebeuren er altijd op het circuit hé, maar het lot moet niet uitgedaagd worden vind ik.
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 
Thread Tools
Rate This Thread
Rate This Thread:

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 22:53.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.