![]() |
|
|
||||
|
||||
Eerst en vooral, om geen misverstanden te hebben : ik ben er absoluut voor om sancties op te leggen indien er overdreven wordt bij gele vlag situaties, de marshalls zijn vrijwilligers die daar staan om het voor de piloten mogelijk te maken om veilig te racen, een beetje wederzijds respect lijkt me wel het minste.
Ik denk wel van overtuigd dat niet alle piloten opzettelijk de gele vlag negeren, op sommige plaatsen wordt ze gezwaaid op plaatsen waar je ze niet makkelijk kan zien, op Zolder denk ik hier aan het stuk tussen de Villeneuve en de brug, de baanpost staat daar links, als piloot probeer je naar de brug te kijken, de baanpost staat op zijn zachtst uitgedukt niet in het gezichtsveld, ik begrijp dan ook dat sommige gele vlaggen echt niet gezien worden. |
|
|||
|
|||
Quote:
Je weet inderdaad hoe de situatie een ronde voordien was maar je weet niet hoe de situatie deze ronde zal dijn. Er kan ondertussen een tweede wagen gespind zijn, er kan olie uit de eerste gespinde wagen gelopen zijn, er kunnen baanposten op een andere plaats aan het werken zijn. Het is heel simpel : uitkijken bij een gele vlag en pas racen bij de groene vlag. De baanposten zijn op dat moment de ogen van zowel de veiligheid als van de piloten..... C U |
|
|||
|
|||
Quote:
Dikwijls wordt echter aan deze situatie jarenlang niets verholpen. Het initiatief daarvoor moet dikwijls uitgaan van zowel de piloten als van de baanposten. De piloten dienen dit best aan te kaarten bij hun koersdirectie en de baanposten dienen dit aan te kaarten bij de dienst veiligheid. Dikwijls loopt dit niet van een leien dakje (bureaucratie ????). Misschien een moment om hieraan eens te beginnen !!!! C U |
|
||||
|
||||
Even opmerken dat de baanposten niet weten tot hoever het gezichtsveld van een piloot gaat.
Baanposten weten wel welke posten gevaarlijk kunnen zijn, maar dat weet de veiligheid ook. En met het afschaffen van de voorwaarschuwingen wordt het er echt niet veiliger op voor zowel de piloten als de baancommissarissen. |
|
||||
|
||||
Quote:
Maar ach, de NSBK houdt zich liever bezig of iemand correct zijn licentie-formulieren terug stuurt of dat iemand al dan niet op correcte wijze een toelating heeft gekregen voor het vlaggen in het buitenland. Lemoine, we spreken elkaar wel in Juli !
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited. |
|
||||
|
||||
Quote:
maar je denkt het wel te weten, en daardoor wordt het eens te meer gevaarlijk voor de baanposten! dus idd, uitkijken blijft de boodschap
|
||||
|
||||
Ik kan na 26 jaar alleen maar beamen dat op dit ogenblik blijkbaar er nog weinig respect is voor de baankommissarissen.
Vroeger hadden zelfs piloten als Klaus Ludwig e.a. ten minste nog respect voor ons. Nu zijn het soms mensen die denken dat ze kunnen rijden en een dikke nek hebben die een gevaar zijn voor ons baankommissarissen. Maar beste vrienden, ik lees dat er zelf spraken is om te staken, nu kan ik jullie mededelen dat staken zeer gevaarlijk is, wij ploegoversten moeten ongeveer 1 maand voor elke wedstrijd inschrijven en tekenen daar onvoorwaardelijk onze deelname mee aan die bepaalde wedstrijd. Om dan op de dag zelf te staken dat is spelen met vuur, ik heb het ooit meegemaakt dat onze vroegere baas, onze Tony Jaenen zaliger, veel problemen, zelfs met de rechtbank, heeft gehad toen wij dat éénmaal hebben gedaan bij één of andere clubkoers. We kunnen altijd wel een soort stiptheidsaktie doen of ons onder het middaguur als er pauze is, laten horen. Men zou eens meer van uit hogerhand zeer hard moeten optreden tegen cowboys (zet die Charels van cowboys bijvoorbeeld eens een dag bij ons langs de baan, dan zien ze misschien eens hoe gevaarlijk het is.) Maar ja ik ga nu nog eens een zinnetje schrijven die bepaalde mensen op de veiligheid niet graag lezen. Wij "baankommissarissen" zullen altijd de str... van het circuit zijn en blijven, zo is het nu eenmaal. Maar uiteindelijk na al die jaren ben ik nog altijd even gemotiveerd als vroeger om mijn hobby te doen en het is een toffe bende al die bk's onder elkaar. Het is reeds vele malen bewezen dat autosport een gevaarlijk ding is en daarom blijft het voor ons baankommissarissen uitkijken tot en met, eerst onze eigen veiligheid!!!!!! |
|
||||
|
||||
Mwjah......staken is zo een hard woord. Aangezien we geen vakbond met rechtsbescherming hebben is dat bij nader inzien geen snugger plan. Een subtiele doch doeltreffende actie kan op zich geen kwaad.
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited. |
|
||||
|
||||
Ik ben er zeker van dat een heleboel piloten en supporters jullie steunen.
Ik heb weeral genoeg straffe stoten gezien van piloten dit weekend. En eigenaardig genoeg ![]() Als ik dat al zie kan het voor de instanties toch niet moelilijk zijn om deze "piloten" eruit te halen en te sanctioneren op welke manier dan ook. |
|
|||
|
|||
Hela jongens,
Er zijn nog altijd piloten die wel respect hebben voor jullie (zowel ik als mijn racecompagnon).Wij , en nog vele anderen, beseffen dat we zonder jullie onze hobby ook niet kunnen beoefenen. Dus, ik zou zeggen, reageer jullie niet af op die enkelingen en besef dat er toch nog velen zijn die jullie en jullie werk (hobby) respecteren. ![]() ![]() ![]() |
|
|||
|
|||
Ik vrees dat een gele vlag niet veel betekent voor een piloot (behalve niet inhalen). Als hij snelheid mindert verliest hij alleen maar tijd tov concurrenten voor of achter hem want de rest houdt ook niet in voor geel. Het Amerikaanse systeem (safety car bij zo goed als iedere gele vlag situatie) werkt wel, maar dan denk ik dat we niet veel koers meer gaan zien in cupkoersen van 20 minuten. Als de safety car 2x buitenkomt is de koers al gedaan...
|
|
|||
|
|||
Zoals altijd heb ik heel veel respect voor de mensen langs de baan. Tenslotte zijn ook zij zware autosportliefhebber, anders ga je daar niet het ganse weekend staan, in weer en wind staan voor een habbekrats. Telkens na de race bedankt ik dan ook alle mensen door gewoon even te zwaaien of met de lichten te knipperen, zij verdienen gewoon het respect.
Nog niemand bij stilgestaan dat zij onze levens kunnen redden. Ik ben voorstander van een nul tollerantie, het zijn trouwens altijd dezelfde. Duwen = zwart en gedaan. Voorbijsteken onder geel = licentie kwijt voor 1 jaar. Voor de rest marchalls, keep up the good work, jullie geven ons de kans om te racen. Zonder jullie, geen race. |
|
||||
|
||||
Quote:
Door zulke zware sancties te hanteren loopt een piloot het risico dat zijn race-carriere gebroken wordt omdat hij in een onoplettend moment onder geel voorbij stak (vlag niet gezien) Ik wil met deze geen olie op het vuur gooien door te insinueren dat de huidige problemen enkel onoplettende momentjes zijn. Maar als men zware regels invoert moet men er ook over waken dat diegenen die de regels jarenlang zonder problemen hebben nageleefd niet gestraft worden omdat een minderheid het nu bont maakt. Ik denk dat mogelijkheden om piloten te straffen met onsportief rijgedrag (of voorbij steken onder geel) er reeds zijn .... Ze worden enkel onvoldoende toegepast. Je kan zoveel strenge regels maken als je wil ... als je ze niet toepast is het effect 0
|
||||
|
||||
Quote:
Idd. Dat snap ik nu net niet. De cowboys zijn toch gekend. Iedereen weet om welke gekken het gaat. En toch mogen die idioten gewoon hun gang blijven gaan. En als ex-piloot wil ik dit nog even zeggen : ik heb steeds het allergrootste respect gehad voor de baancommissarissen. En ik ben er van overtuigd dat zulks ook het geval is voor 95% van alle huidige en vroegere piloten. ZONDER MARSHALLS GEEN AUTOSPORT ! Alleen jammer dat die 5% wacko's dat niet wil begrijpen. |
|
||||
|
||||
Een actie tijdens een grote meeting kan nooit kwaad, al het publiek en de teams zullen de marshals steunen (als ik mag geloven wat hier allemaal gezegd wordt
![]() Zware sancties helpen voor geen meter, het is de pakkans die moet verhogen en de mentaliteit die moet veranderen (bij een aantal piloten). Een puntensysteem voor piloten op hun licentie is misschien een oplossing, maar daar gaat dan weer een hele papiermolen van komen en daar is België berucht voor. |
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
Thread Tools | |
Rate This Thread | |
|
|