De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Stuffis Generalis > Community-forum
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Search Today's Posts Mark Forums Read Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 24-05-2003, 10:54
fordje's Avatar
fordje fordje is offline
De Paddock Regular

Ja, en dan?

Wat is nu belangrijker; een pracht van een "technische" kritiek krijgen voor een nummer dat op niks trekt. Of een commercieel getint nummer, dat aanslaat?

Trouwens, wees es eerlijk. Die zogenaamde "vakjuries" van vroeger, dat was toch ook om te lachen he !
Reply With Quote
Old 24-05-2003, 11:11
flugel's Avatar
flugel flugel is offline
De Paddock Regular

ik vind heel da songfestival om te lachen zenne...
Reply With Quote
Old 24-05-2003, 12:00
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator

Quote:
Originally posted by fordje
Wat is nu belangrijker; een pracht van een "technische" kritiek krijgen voor een nummer dat op niks trekt. Of een commercieel getint nummer, dat aanslaat?
Eerst en vooral : nummers die een pracht van een "technische" kritiek krijgen zijn niet per definitie nummers die op niets trekken.

Vervolgens : er wordt in het beste geval voor het commercieel getinte nummer gestemd, en dat is nog aanvaardbaar.

Maar meestal is het gewoon "vriendjespolitiek" met de nadruk op politiek : landen in dezelfde regio die elkaar wederzijds punten geven in de hoop op een goed blaadje te komen bij hun buren. Dat ze het liedjesgedeelte dan gewoon afschaffen en direct beginnen met het voten eh. Gewoon, stemmen om te zien wie dit jaar het populairste land van Europa is. Daar komt het mét of zonder liedjes toch op neer...

Ik ben geen fervente Eurosong-kijker hoor, maar met het huidige susteem kan België een 2e overwinning echt wel vergeten... Dat kan toch ook niet de bedoeling zijn?

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
Old 24-05-2003, 12:22
fordje's Avatar
fordje fordje is offline
De Paddock Regular

Eurosong is ook mijn ding al jaren niet meer, dus daar zitten we al op een lijn.

Wat betreft die vriendjespolitiek, was dat vroeger ook al niet zo?

Als ik me goed herinner is er altijd al een "jij krijgt iets van mij, als ik iets van jou krijg" onderonsje geweest. Bvb tussen de mediterrane landen (Spanje, Portugal,..), de Scandinaven, enz..

Daartegenover staat de klassieke België - Holland relatie. Als we elkaar maar kunnen pesten, zullen we het ook niet laten. Maar ja da's al enkele honderen jaren zo

Nee, het songfestival is een mediacircus, dat al lang zijn essentie heeft verloren. Origineel was het een deel van de Europese verruiming. Nu is het gewoon een excuus om promotie te maken en zichzelf of het land dat je vertegenwoordigd te verkopen.

Maar "who cares"? Als dat spelletje werkt en dit elk jaar miljoenen kijkers enkele uren voor de TV zet. Is dan het doel niet bereikt?

Zeg nu zelf. Wie is buiten ABBA, Johnny Logan, en (in mindere mate) Sandra Kim nog echt doorgebroken in het songfestival?

Ik denk als je echt op zoek bent naar een nieuwe artiest of nieuwe groep, je de richting van een Europese rock-rally of zelfs mss nog een Europese "idool" moet uitgaan. Alhoewel dat laatste ook een echt mediacircus is

Bwa, zie het als een ontspanningsprogramma met een lage instapdrempel.
Ik zou daarenboven als VRT of RTBF niet echt zien zitten de organisatie te moeten dragen. Zoveel geld hebben de openbare omroepen nu ook weer niet in de schuif liggen. Neen, laat ze dan dat geld maar spenderen aan een kwalitatief goede eigen productie (of zelfs aan autosport om hier de link te leggen)
Reply With Quote
Old 24-05-2003, 12:56
Bart.Vandecavey's Avatar
Bart.Vandecavey Bart.Vandecavey is offline
De Paddock Enthousiast

Euhm Celine Dion heeft die ook niet meegedaan aan het songfestival?
Old 24-05-2003, 13:06
airco's Avatar
airco airco is offline
You'll never walk alone

Quote:
Originally posted by Bart.Vandecavey
Euhm Celine Dion heeft die ook niet meegedaan aan het songfestival?
ja ... maar dat was toen ze al succes had niet ?
Old 24-05-2003, 13:16
Pascal Pascal is offline
A4993

Quote:
Originally posted by Sennake
Ik ben geen fervente Eurosong-kijker hoor, ...
Nee misschien, en vorig jaar dan ???

Speciaal naar Duitsland gereden om daar in een tent met gelijkgestemden naar het songfestival te kijken. Jij bent eraan verslaafd denk ik

C U
Reply With Quote
Old 24-05-2003, 13:57
Finish's Avatar
Finish Finish is offline
De Paddock Enthousiast

Location: Hier nach links, zwei Straßen nach rechts und dann immer geradeaus !
Quote:
Originally posted by airco
ja ... maar dat was toen ze al succes had niet ?
Nope, zij heeft haar carrière in feite te danken aan het songfestival...

Maar 't heeft z'n charmes verloren. Te danken aan de grapjassen die er elk jaar bij zijn (begonnen met Dana International), de televoting/SMStoestanden...
D'r waren tijden dat wij met een roosterke voor de televisie zaten om de punten te kunnen noteren, en Holland uit te fluiten als ze weer geen punten gaven aan België

Nu heb ik geen idee welke landen meedoen, welke nummers ze sturen. Er was zelfs geen eurosong-preview met clips op tv1.

Gaat dit songfestival nog lang blijven bestaan ?
Old 24-05-2003, 14:04
sledge's Avatar
sledge sledge is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally posted by Finish

Volgens mij wel hoor. Alhoewel het in feite al lang niet meer eerlijk is, blijft het toch nog redelijk entertainment, en de puntentelling kan toch spannend zijn.

Ik weet trouwens nog toen Belgie van Turkije 8 of 10 punten kreeg, ik tegen mijn vader zei: Morgen mogen we weer ne camion of 2 verwachten. (No offence tegen die mensen ze )
Old 24-05-2003, 15:36
Sennake's Avatar
Administrator

Quote:
Ik heb me zelfs laten vertellen dat het volgend jaar een 2 of 3 dagen durend festival zou worden...

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
Old 24-05-2003, 15:38
Sennake's Avatar
Administrator

Quote:
Originally posted by Pascal
Nee misschien, en vorig jaar dan ???

Speciaal naar Duitsland gereden om daar in een tent met gelijkgestemden naar het songfestival te kijken. Jij bent eraan verslaafd denk ik

C U
En gij waart daar niet bij zeker?

Idd DAT was ambiance, maar het was dan ook
[list=1][*]in de Belcar-tent[*]de enige echte Sergio[*]super-DJ "Vinnie" achter de draaitafel![/list=1]

Dat maakt een verschil natuurlijk

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
Old 24-05-2003, 15:42
Mistery Mistery is offline
De Paddock Regular

Wat mij betreft mogen ze die hele politiek getinte commerciële handel afschaffen. Sergio mag dan misschien wel prettig gestoord en zeer "selfish" zijn, hij had het wel bij het rechte eind, toen hij vorig jaar één dag na het festival verklaarde dat er veel gesjoemel mee te maken had...Zie maar naar hetgene dat de laatste dagen allemaal boven water kwam...
Reply With Quote
Old 24-05-2003, 15:52
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)

Quote:
Originally posted by Sennake
En gij waart daar niet bij zeker?

Idd DAT was ambiance, maar het was dan ook
[list=1][*]in de Belcar-tent[*]de enige echte Sergio[*]super-DJ "Vinnie" achter de draaitafel![/list=1]

Dat maakt een verschil natuurlijk
Herinner mij vooral de rode wijn

Ach dat festival heeft hier een zeer hoog camp-gehalte, het troetel-festival van homo-minnend Nederland. Sinds Paul de Leeuw de presentatie doet is het bij uitstek een gay vertoing geworden.

Mijn muziek is niet, dat songfestival geneuzel. Waarom vertekken wij al op pinkster zondag naar Le Mans? Mis ik dus Pinkpop

Belgie: zero points
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
Old 24-05-2003, 15:58
Mistery Mistery is offline
De Paddock Regular

Daar is dus een zeer eenvoudige uitleg voor hé Marshall : Het vertrek op zondag naar Le Mans is iets dat sowieso fout loopt, aangezien jij jouw favoriete festival moet missen...maar...met een bepaalde wetenschap in het achterhoofd : jij bent toch verantwoordelijk voor alles wat fout loopt i.v.m. Paddockers en Le Mans ?

(sorry buurman, dit was dus echt een voorzet voor open doel...die moest ik er wel intrappen hé )
Reply With Quote
Old 24-05-2003, 16:54
Werner333's Avatar
Werner333 Werner333 is offline
Captain Paddock

Quote:
Er was zelfs geen eurosong-preview met clips op tv1.
Toch wel. Iedere dag op het einde van de rode loper.

WWW.WERNER333.COM
Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Thread Tools
Rate This Thread
Rate This Thread:

Posting Rules