De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Stuffis Generalis > Community-forum
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Search Today's Posts Mark Forums Read Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 02-06-2003, 11:11
Mistery Mistery is offline
De Paddock Regular

Eigenlijk is dit allemaal vrij simpel...onze regering kondigde toch een migratiestop af enkele jaren geleden ? Maar wat merken we : zoals op zovele punten houdt ook nu onze regering zich niet aan de afgesproken zaken met de burger, HUN kiezer nota bene...

Wanneer je, zoals ik, in een uitgesproken migrantengebied woont (Limburg...gebied van de koolsteenmijnen), zal je merken dat migranten van de tweede of derde generatie dikwijls veel meer 'Belg zijn' dan wij, de autochtonen. Tegen die personen valt dan absoluut ook niks in te brengen. Hun ouders of grootouders kwamen in Limburg aan, om het vuile werk te doen dat wij, propere Belgen, destijds niet wilden doen of waarvan we ondertussen genoeg hadden...de koolmijnen dus. Toen de werkwillige en migratiegrage Italianen hier 'opgebruikt' waren, dan zijn wij Belgen zelf maar eens Noord-Afrikanen gaan halen, zonder er bij stil te staan dat er een serieus cultuurverschil is met die mensen. De eerste generatie paste zich vrij behoorlijk aan, bij de tweede generatie was dat al een pak minder, en heden ten dage...tja...daar zullen we het maar niet over hebben. Ik keur dus absoluut de houding NIET goed van hen die zich niet willen aanpassen, maar eigenlijk moeten wij als Belg ook een beetje de hand in eigen boezem steken...Ook al waren het onze voorvaderen die "het handeltje" (want dat was het wel, letterlijk zelfs) op touw hebben gezet.

Conclusie zal steeds hetzelfde blijven : als je OORZAAK aanpakt, dan zal je niet met het GEVOLG worden geconfronteerd. Dit is sinds jaar en dag een wijze les in zowat alles dat op deze aardbol gaande is, maar veelal is deze les ondergeschikt aan machtswellust en pure tirannie... Straffen we dan het GEVOLG af, of moeten we kijken waar de OORZAAK ligt ??? België is natuurlijk het geliefde land voor velen, er bestaan weinig landen met een dergelijk sociaal stelsel, waarvan allochtonen vrij gebruik kunnen van maken, wat ze dan ook (in hun ogen) terecht doen.

Ikzelf heb meerdere jaren in Zwitserland en Spanje gewoond, en ik kan jullie verzekeren dat het er daar toch op een andere manier aan toegaat. Veel betere manier, me dunkt, ook veel meer gevat en 'to the point'...jammer dat familiale situaties me moreel gedwongen hebben om naar dit apeland terug te keren, anders was ik nog steeds in het zonnige zuiden. Alhoewel...terugkeren naar dit apeland heeft me toch een pak toffe vrienden opgeleverd

Last edited by Mistery; 02-06-2003 at 11:15.
Reply With Quote
Old 02-06-2003, 12:23
NGT Racing's Avatar
NGT Racing NGT Racing is offline
De Paddock Regular

Een mooi bewijs dat je niet mag veralgemenen is autosport,
ik ga nu toch al een aantal jaren kijken en heb daar nooit problemen gezien,
We zullen toch nog moeten overwegen om met al die redelijke mensen een politieke partij te starten
Reply With Quote
Old 02-06-2003, 23:08
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)

Quote:
Originally posted by Mistery
Alhoewel...terugkeren naar dit apeland heeft me toch een pak toffe vrienden opgeleverd
IK wist het ! , Tja eens moest het eruit komen.....tot in Le Mans, vriend

Wat betreft het probleem met migranten, 3de generatie jongeren.

Probleem is dus hier identiek, menig zwembad heeft daar al me te maken gehad.

Ooit een turkse geleerde gezien op TV die vertelde dat het onze eigen schuld was. Uiteraard kromde mijn tenen toen ik dat hoorde.........echter na zijn motivatie was ik om.

Die man vertelde heel eenvoudig: In onze wereld geldt ( de oorspronkelijke landen als Turkije, Marokko enz.) wie niet werkt, wie niet leeft. Hij vond ons bestaan een luizenleven, voor ons is een uitkering magertjes.......voor desbetreffende personen niet.

En dan komt het aloude spreekwoord weer tot leven: Ledigheid is des duivels oor kussen.
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Thread Tools
Rate This Thread
Rate This Thread:

Posting Rules