![]() |
|
|
||||
|
||||
Quote:
Een van die regels zegt: de nieuwe banden moeten max 270mm breed zijn (in de veronderstelling dat er geen gat in het reglement is, dus dat de Furthermore bij die 4 punten hoort). Dus altijd moeten nieuwe banden max 270 mm breed zijn. Simple as that. Dus t is nie da de banden altijd max 270 mm breed moeten (wederom in de veronderstelling dat er geen gat is). |
|
||||
|
||||
Ik stel mij toch volgende vraag: hoe kunnen ze dat nu exact meten als de mannen na het afvlaggen van de race een hele ronde op het vuile deel van de baan rijden en zo gewoon alle rommel op baan kleeft?
Stel u voor dat ze de piloten een mesje meegeven en ze dan tijdens de uitloopronde stoppen, even uitstappen en alle banden platsteken ![]() |
|
||||
|
||||
Quote:
wel .... Nu gaat het plots op 6 dagen .... toch rare mensen daar bij Michelin zele ![]()
|
||||
|
||||
Quote:
![]() ![]() |
|
||||
|
||||
ah well....
als het hun lukt en ze halen het kampioenschap met één van hun teams binnen, dan is het extra krediet voor Dupasquier en de zijnen...
|
||||
|
||||
Het is normaal dat een bedrijf op 2 paarden wedt : enerzijds trachten te bewerkstelligen dat ze hun "oude" banden mogen behouden door (o.a.) te stellen dat ze niet rond geraken, anderzijds alle zeilen bijzetten om het onmogelijke toch trachten te verwezenlijken. Trouwens, het hebben van een nieuwe band betekent nog lang niet dat hij competitief is, zwijgen van superieur aan Bridgestones...
Dus daar zou ik niet al te veel achter zoeken, dat lijkt me een normale reactie, daarvoor hoef je echt niet schizofreen te zijn. Wat niet betekent dat ik daar goed tegen kan : in mijn jonge tijd had je ook altijd van die gasten die tijdens de examens panikeerden en beweerden van NOOIT op tijd alles geblokt te krijgen, en na de examens kwamen ze buiten met 90 % of zo ![]() Wat Stijn zegt houdt trouwens ook wel steek : ik heb vandaag nog staan kijken in de ateliers van GLPK naar de gebruikte banden van de laatste 24 uren, en ik vraag me in godsnaam af hoe je het loopvlak van een versleten band waar een centimeter "pick-up" aankleeft, definiëert ![]() ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
de pick-up eraf schrapen ?
weet uberhaupt al niet of zoiets lukt ?
|
||||
|
||||
Quote:
|
|
||||
|
||||
Quote:
|
||||
|
||||
Ja tis toch logisch dat Michelin een nieuwe band aant ontwikkelen is???? En die zal did nog niet 100% klaar zijn tegen monza. Dermee dat ze er mee moeten testen hé...
|
||||
|
||||
Nog een bedenking : als ze de banden controleren vlak na de race, zijn ze nog heet en dus breder dan na pakweg een uur of zo, als ze afgekoeld zijn... Wordt daar ook rekening mee gehouden? Zie dat de Bridgestones vlak na de race ook te breed zijn door uitzetting van de hitte
![]() En als er nu ne slimme een bandenwissel doet 1 ronde voor het einde en dus met nieuwe banden finisht? (Als zijn voorsprong het al toelaat natuurlijk)... Tja, dan zullen ze de gebruikte bandensets wel moeten wegmoffelen natuurlijk... |
|
||||
|
||||
Quote:
|
|
||||
|
||||
De reden dat de piloten in de uitloopronde naast de lijn gaan rijden om rubber "op te rapen" is niet ontstaan om de groeven te bedekken maar vooral om de minimum rijhoogte te verhogen. Dat ze maar snel terug met "slicks" gaan rijden....
|
||||
|
||||
Quote:
Quote van een woordvoerder van de FIA: Quote:
|
||||
|
||||
Quote:
|