De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Autosport algemeen
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Search Today's Posts Mark Forums Read Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 15-10-2003, 17:47
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)

Talking Pitstop, nieuwe discipline in de autosport!

Quote:
'Pitstop' zorgt voor verontruste reacties Gepost door Tamara (Chanty) - woensdag 15 oktober 2003 @ 13:33 - Bron: Dagblad de Limburger

Een nieuw 'spelletje' heeft zijn intrede gedaan onder de autorijdende jeugd: 'pitstop'. Inhalen over een parkeerplaats langs de autosnelweg.

Officiële woordvoerders van de politie willen er nog niets over zeggen, maar verkeersagenten in het Limburgs/Duitse grensgebied en ook de medewerkers van 3VO trekken aan de bel. Het is nog geen rage, maar volgens een agent is het een kwestie van tijd, totdat het fenomeen naar Nederland overwaait.

Het principe is afgekeken van de Formule-1 race. Daarbij moeten de coureurs op gezette tijden een pitstop maken om te tanken of de banden te verwisselen. Daarna moeten ze zo snel mogelijk weer het circuit op. Er is één verschil: bij dit 'spel' wordt niet geremd, maar juist gas gegeven.

Bij 'pitstop' rijdt men met aanzienlijke snelheid over de snelweg. 'Langzaam' rijdende auto's worden niet links ingehaald, maar de pitstop-speler kiest voor een ander manier van inhalen. Hij scheurt de parkeerplaats op en geeft gas bij, zodat hij enkele honderden meters verderop, voor de 'langzaam' rijdende weggebruiker uitkomt.

"Een levensgevaarlijke bezigheid", aldus een Limburgse politieman. "Daarmee vergeleken waren de illegale straatraces nog tamelijk onschuldig. Die werden georganiseerd op afgesloten wegen of verlaten industrieterreinen. 'Pitstop' vindt plaats op de autoweg, dus de kans op slachtoffers is groter."

In Duitsland is 'pitstop' al een sport geworden. Om jongeren niet op ideeën te brengen, wil de politie zo min mogelijk aandacht vestigen op de nieuwe rage.
Ik woon in Friesland

De (media-geile) politiewoordvoerder spreekt wel met de krant. Dan vraag je toch om aandacht. Maar ja, bij die woordvoerders telt vooral het eigen belang. Elk korps heeft nu zo'n pipo de clown in dienst.

Daarnaast kunnen ze dit spelletje alleen op A2 spelen op een vijf- zestal plaatsen. Pakkans is dus redelijk groot als je hier even aandacht aanschenkt. Daarnaast zijn de nieuwe bevoegdheden van de tankstations ook een middel om dit soort idiote spelletjes tegen te gaan. Die mogen nu ook hun "boetes" zelf innen , via een incassobureau, voor mensen die "vergeten" te betalen na het tanken. Kwestie van 1 videocamera erbij en innen maar

Als puistenkoppen F1-eentje willen spelen, dan ook maar F1-boetes
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.

Last edited by Mark; 15-10-2003 at 18:26.
Reply With Quote
Old 15-10-2003, 19:05
A.J.'s Avatar
A.J. A.J. is offline
De Paddock Sponsor

Hoezo??? Nieuwe discipline in de autosport.
Dat was het eerste wat ik deed toen ik pas mijn rijbewijs had
dus zo nieuw is dat toch niet.
Ik zal eens contact opnemen met de mensen die hier een rage van maken want ik ken nog veel meer trukjes om in te halen op een volle autosnelweg
Old 15-10-2003, 19:50
gunther1's Avatar
gunther1 gunther1 is offline
De Paddock Rookie

das nog eens een idee,dan ben ik vlugger in Zolder als er weer eens een file staat naar het circuit ;-)
Old 15-10-2003, 19:53
bobcat bobcat is offline
De Paddock Rookie

Quote:
Originally posted by A.J.
Hoezo??? Nieuwe discipline in de autosport.
Dat was het eerste wat ik deed toen ik pas mijn rijbewijs had
dus zo nieuw is dat toch niet.
Ik zal eens contact opnemen met de mensen die hier een rage van maken want ik ken nog veel meer trukjes om in te halen op een volle autosnelweg
Bij mij idem, de zoveelste nieuwe (oude rage).
Reply With Quote
Old 15-10-2003, 19:55
Driesco Driesco is offline
De Paddock Enthousiast

In Waasmunster doen we dit met het wegvallen van het zondags motospectakel al meer dan 2 jaar.

Niets nieuws onder de zon dus: let wel !!! Bij het afrijden van de parking ligt er wel een diep geultje !!! SPOILERS leggen ze daar op een hoopje.
Reply With Quote
Old 15-10-2003, 20:00
flugel's Avatar
flugel flugel is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally posted by Driesco
In Waasmunster doen we dit met het wegvallen van het zondags motospectakel al meer dan 2 jaar.

Niets nieuws onder de zon dus: let wel !!! Bij het afrijden van de parking ligt er wel een diep geultje !!! SPOILERS leggen ze daar op een hoopje.
Waasmunster??
Reply With Quote
Old 15-10-2003, 20:08
De Paddock Enthousiast

Ja, aan de parking langs de truckstop, in beide richtingen
Reply With Quote
Old 15-10-2003, 21:06
fordje's Avatar
fordje fordje is offline
De Paddock Regular

Is idd niks nieuws meer, kom zeg. Als je richting Brussel gaat rijden er elke morgen minstens 50 wagens via de parking in Ranst om zo toch maar 200 m file te omzeilen.

Eerlijk gezegd durf ik dat ook doen hoor..wie niet trouwens??.

Een goede variante is het spelletje "erop en eraf" (NEE, geen comment !!) .

Kom je in de file ? Neem de eerste afrit en pak jdan onmiddellijk weer de oprit aan de andere kant...spaart je ook weer 200m file.

Wel opletten dat je een afrit neemt, waar je ook weer de baan opkan he....kwestie van regionale kennis van het wegennet

O ja, @Gunther 1:

File richting zolder ? Ofwel via industriepark in Lummen ofwel afrit Beringen nemen en dan binnendoor naar Lummen. Daar de autoweg weer op richting Genk.

Kost je kilometers, maar spaart je tijd...zeker tijdens de spits
Reply With Quote
Old 15-10-2003, 21:09
P De Sonville P De Sonville is offline
De Paddock Regular

Ooit al gedacht aan de mensen die op die plaatsen eens stoppen om hun kinderen eens de benen te laten strekken?????????
Reply With Quote
Old 15-10-2003, 22:11
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)

Wat een stel Aso's hier op depaddock Allemaal van die Sjonnie Flodders! :
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
Old 15-10-2003, 23:43
A.J.'s Avatar
A.J. A.J. is offline
De Paddock Sponsor

Ook het proberen waard :

Pechstrook rijden : onder het motto "een pechstrook dient voor als je pech hebt, en in de file staan valt toch ook onder PECH vind ik"

lege flesjes mikken op de vals in de struiken opgestelde flitstoestellen

racen tegen andere wagens en dan net voor een flitspaal alles dichtgooien, en dan de andere FLITS, tevens een goede manier om te testen of er een toestel in gemonteerd staat. Dan weet je meteen of je de volgende keer snel kan blijven rijden.

Ook één van mijn favorieten : Als er zo'n bord opgesteld staat van "U RIJDT TE SNEL" en daaronder de snelheid die je rijdt moet je eens proberen om ERROR op het bord te zien verschijnen...

Ook leuk : op de autosnelweg naast een wagen met aanhangwagen gaan rijden en dan toeteren en aan de chauffeur teken doen dat er achteraan iets mis in. Gegarandeerd dat hij aan de kant gaat stoppen.

enzoverder, maar misschien breng ik hiermee wel enkele mensen op verkeerde ideeen
Old 15-10-2003, 23:51
RX-7 freakske's Avatar
RX-7 freakske RX-7 freakske is offline
De Paddock Regular

amai, AJ is een ondeugend manneke heb ik de indruk. ;-)
Zitte wel goeie bij!!!
Old 16-10-2003, 08:03
Mario's Avatar
Mario Mario is offline
Eenzaat

Quote:
Originally posted by P De Sonville
Ooit al gedacht aan de mensen die op die plaatsen eens stoppen om hun kinderen eens de benen te laten strekken?????????
Helemaal mee akkoord. En dan elders maar zagen over onverantwoord gedrag van motorrijders, terwijl dit hier wordt beschouwd als kattenkwaad of jeugdzondje .

Last edited by Mario; 16-10-2003 at 08:08.
Reply With Quote
Old 16-10-2003, 08:32
De Paddock Enthousiast

Deze daden zijn inderdaad onder geen enkele voorwaarde goed te keuren. Echte autosportliefhebbers hebben een voorbeeldfunctie in het verkeer en leven zich uit op en rond het circuit.
Elke autosportliefhebber moet weten dat zulke daden rechtstreeks of onrechtstreeks de autosport schade aanbrengen.
Reply With Quote
Old 16-10-2003, 11:56
Werner333's Avatar
Werner333 Werner333 is offline
Captain Paddock

Quote:
Originally posted by Mario
Helemaal mee akkoord. En dan elders maar zagen over onverantwoord gedrag van motorrijders, terwijl dit hier wordt beschouwd als kattenkwaad of jeugdzondje .
Zeker mee akkoord.

WWW.WERNER333.COM
Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Thread Tools
Rate This Thread
Rate This Thread:

Posting Rules