De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Rally
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Search Today's Posts Mark Forums Read Links

Reply
 
Thread Tools Rate Thread
  #91  
Old 09-01-2004, 16:40
gwyllion gwyllion is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 3,908
Quote:
Originally posted by gwyllion
Loomans heeft momenteel voorlopig de 23ste tussentijd bij CP1: 04:12:05
Nu er wat meer autos CP1 gepasseerd zijn, blijkt dit de 34ste tijd.

Ik denk dat hij het rustig aan doet. CP1 staat op 236 km, terwijl de rit 736 km lang is. Een beetje krachten sparen

Last edited by gwyllion; 09-01-2004 at 18:07.
Reply With Quote
  #92  
Old 09-01-2004, 16:49
Rallyloverke's Avatar
Rallyloverke Rallyloverke is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: May 2001
Location: Antwerpen
Posts: 1,430
Beste mede-Dakar-volgers , een goei weekend allen. En hopelijk kan ik vanaf morgennamiddag al thuis terug mee volgen.

En nu duimen voor Loomans en inderdaad, top20-top25 zal al goed zijn.

Ik zie ook dat de Mevius in het eerste deel niet tè veel heeft verloren op de Mitsu's-buiten-categorie.

En nog wat : de Belgen bij de motards zijn precies allen weggevallen?

En bij de trucks : Jean Marie Pfaff zit er nog bij !
Reply With Quote
  #93  
Old 09-01-2004, 16:52
airco's Avatar
airco airco is offline
You'll never walk alone
 
Join Date: May 2001
Location: Hoboken (Antwerpen)
Posts: 6,845
Quote:
Originally posted by gwyllion
Het is aan Schlesser en De Mevius om de Mitsubishi te pushen tot ze in de fout gaan.
Ik denk dat er weinig te pushen valt aan de mitsu's .... Die wagens zijn intrinsiek toch nog een flink stuk sneller ...... Die proberen op te jagen kan enkel door zelf heel grote risico's te gaan nemen ....
In deze stage van de Dakar je eigen tempo blijven rijden zonder forceren en die 2e plaats vast houden .... Het enige wat je kan doen tov da mitsu's is hopen dat die van Peterhansel ook begint te stotteren zoals die van Masuoka ....
__________________
Reply With Quote
  #94  
Old 09-01-2004, 16:57
gwyllion gwyllion is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 3,908
Quote:
Originally posted by Johan
En nog wat : de Belgen bij de motards zijn precies allen weggevallen?
Jeroen Ramon en Koen Verburgh doen nog mee. Ze zijn alletwee CP1 gepasseerd.

Voor meer info zie http://www.pitstop.tv.

Last edited by gwyllion; 09-01-2004 at 17:31.
Reply With Quote
  #95  
Old 09-01-2004, 17:14
gwyllion gwyllion is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 3,908
De Nissans kunnen het dit jaar wel volledig vergeten:
* McRae, de hoogst geplaatste Nissan rijder (8ste algemeen), heeft problemen met zijn versnellingsbak
* Vatanen, die al langer een slecht algemeen klassement heeft (16de), heeft problemen aan de koppeling.
Reply With Quote
  #96  
Old 09-01-2004, 17:21
gwyllion gwyllion is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 3,908
De eerste wagens zijn CP2 gepasseerd:
1 201 - MASUOKA 05:45:11
2 203 - PETERHANSEL 05:54:38
3 212 - DE MEVIUS 06:06:21
4 204 - KLEINSCHMIDT 06:11:23
Reply With Quote
  #97  
Old 09-01-2004, 17:25
Maarten's Avatar
Maarten Maarten is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Mar 2002
Location: Bonheiden City
Posts: 2,168
gregoire is ongelooflijk bangelijk bezig eigenlijk hé
diesel tegen benzine, blijft toch een verschil in power hé

wat me wel opvalt is dat kleinschmidt heel sterk aan het rijden is de laatste dagen
zij heeft ook een beetje op dit terrein gewacht om ervoor te gaan
of juist niet en is ze al de hele rally door haar eigen tempo aan het rijden en rendeert dat nu? alleszins goed bezig meid!
__________________
Reply With Quote
  #98  
Old 09-01-2004, 17:41
gwyllion gwyllion is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 3,908
Quote:
Originally posted by Maarten
gregoire is ongelooflijk bangelijk bezig eigenlijk hé
diesel tegen benzine, blijft toch een verschil in power hé
Zoveel verschil zit daar niet op, als je naar de cijfers op papier kijkt:
Mitsubishi Pajero Evo:
4 liter V8
270 pk bij 5500 tpm
400 Nm
1850 kg
vmax 200 km/u

X-Raid BMW X5
3 liter R6 biturbo
270 pk bij 4000 tpm
600 Nm bij 2200 tpm
1900 kg
vmax 205 km/u

Trouwens Volkswagen wil in 2005 winnen met een diesel.
Quote:
wat me wel opvalt is dat kleinschmidt heel sterk aan het rijden is de laatste dagen
zij heeft ook een beetje op dit terrein gewacht om ervoor te gaan
of juist niet en is ze al de hele rally door haar eigen tempo aan het rijden en rendeert dat nu? alleszins goed bezig meid!
Ze rijdt nog enkel om extra gegevens op te doen. In het algemeen klassement staat ze zeer ver achteraan en ze wordt bijna zeker gediskwalificeerd wegens het vervangen van haar verzopen motor.
Reply With Quote
  #99  
Old 09-01-2004, 18:33
A.J.'s Avatar
A.J. A.J. is offline
De Paddock Sponsor
 
Join Date: Feb 2003
Location: ZOLDER
Posts: 2,637
Quote:
Originally posted by gwyllion

Trouwens Volkswagen wil in 2005 winnen met een diesel.

Dan moeten ze hem eerst waterdicht maken
__________________
http://www.skylimitevents.com
Reply With Quote
  #100  
Old 09-01-2004, 18:45
gwyllion gwyllion is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 3,908
Quote:
Originally posted by gwyllion
De eerste wagens zijn CP2 gepasseerd:
1 201 - MASUOKA 05:45:11
2 203 - PETERHANSEL 05:54:38
3 212 - DE MEVIUS 06:06:21
4 204 - KLEINSCHMIDT 06:11:23
Er verschijnen geen updates meer over dit checkpoint. Dan zullen we het moeten doen met de berichten op dakar.com

Quote:
17:23 MASUOKA FASTEST AT CP3

Again (after CP1 and 2), Hiroshi Masuoka has the fastest time at CP3 (km 488). Second is Peterhansel (Mitsubishi n°203) at 5min55, followed by De Mevius (BMW n°212) at 23min, Kleinschmidt (VW n°204) at 30min18 and Schlesser (Schlesser Ford n°200) at 36min13. These times are not official.


16:50 MASUOKA FASTEST AT CP2

At CP2 (km 439), Hiroshi Masuoka (Mitsubishi n°201) remains the fastest. Second is Peterhansel (Mitsubishi n°203) at 9min17. Third is De Mevius (BMW n°212) at 21min10 and Kleinschmidt (VW n°204) at 26min12. For the moment, only four cars have made it to CP2.
De Mevius loopt dus nog uit op Schlesser. Een goede zaak. De Mitsubishi zijn vandaag duidelijk weer van een andere planeet.
Reply With Quote
  #101  
Old 09-01-2004, 19:02
Oneliner's Avatar
Oneliner Oneliner is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Antwerpen
Posts: 3,670
Tussen CP2 en CP3 verliest De Mevius bijna geen tijd...
Achja, mooie derde plaats in het verschiet...

Go gregoire!
__________________
Reply With Quote
  #102  
Old 09-01-2004, 19:08
gwyllion gwyllion is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 3,908
Quote:
Originally posted by gwyllion
Er verschijnen geen updates meer over dit checkpoint.
Er komen terug tussentijden door van CP2, maar een aantal rijders (o.a. Schlesser) wel ongemerkt gepasseerd, denk ik.

1 201 - MASUOKA 05:45:11
2 203 - PETERHANSEL 05:54:38
3 212 - DE MEVIUS 06:06:21
4 204 - KLEINSCHMIDT 06:11:23
5 208 - DE VILLIERS 07:03:30
6 214 - DE LAVERGNE 07:13:48
7 225 - MAGNALDI 07:18:18
8 227 - KOLBERG 07:30:45
Reply With Quote
  #103  
Old 09-01-2004, 19:38
gwyllion gwyllion is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 3,908
Wow, het volgende staat op pitstop.tv

Quote:
De Dakar valt stil!
Datum 9/01/2004

De Dakar wordt de komende 2 dagen geneutraliseerd. De 2 etappes van morgen en overmorgen, die deels door Mali lopen, worden uit veiligheidsoverwegingen geneutraliseerd. De streek rond Mopti, morgen normaal de aankomstplaats voor de 10de rit, is onveilig.

In een communiqué zegt de Dakar-leiding het volgende:
"Om redenen van veiligheid voor de rally en zijn deelnemers, leek het ons noodzakelijk het verloop van de tiende en elfde rit Nema-Mopti en Mopti-Bobo Dioulassonte wijzigen. Die 2 etappes worden geneutraliseerd. Het parkoers wordt als verbinding afgelegd."
"Deze beslissing is genomen na overleg met de autoriteiten in Mali en Frankrijk."
"De rally komt op 10 januari aan in Bamako en trekt op 11 januari naar Bobo Dioulasso, waar zoals voorzien de rustdag wordt gehouden."

Van hieruit gaat het morgen dus rechtstreeks naar Bamako, de hoofdstad van Mali. Er heerst al een tijd onrust in het noorden van Mali. Het blijkt nu dat ook de streek rond Mopti in het zuiden niet veilig genoeg is voor de Dakar.

Vier jaar geleden werd de Dakar al eens geneutraliseerd in Niger. Wegens rebellie in dat land viel de rally stil in Niamey en werd toen een indrukwekkende luchtbrug ingezet om de karavaan over te brengen naar Libië. De Dakar eindigde toen in Caïro.
Reply With Quote
  #104  
Old 09-01-2004, 19:47
Wimanna's Avatar
Wimanna Wimanna is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Oct 2003
Posts: 204
Ik hoorde het net ook in Aventure Dakar op FR2
__________________
http://www.tomvanloon.com | BMB Inters MX2
http://www.stevenvandun.com | BMB Nationalen MX1
Reply With Quote
  #105  
Old 09-01-2004, 19:57
Ottooke's Avatar
Ottooke Ottooke is offline
I need speed !
 
Join Date: Apr 2003
Location: Hasselt
Posts: 2,310
Spijtige zaak voor ons, maar een goede zaak voor het materiaal van de deelnemers. En ze kunnen daarbij ook nog eens goed slapen.
__________________
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 
Thread Tools
Rate This Thread
Rate This Thread:

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 23:09.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.