De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > De Paddock Modelbouw > Modelbouw - Op de werkbank
Home
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Search Today's Posts Mark Forums Read Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 02-03-2008, 15:14
Nismo's Avatar
Nismo Nismo is offline
Frieten, hmmmm, lekker

Amai, die blinkt.

When people rob banks, they go to jail
When banks rob people, they get a bonus.
Reply With Quote
Old 02-03-2008, 15:24
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator

De witte polish resten kan je het gemakkelijkst verwijderen met wat water en een oude tandenborstel: de polish lost op in water en spoelt gewoon weg.

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
Old 02-03-2008, 15:40
Tom21's Avatar
Tom21 Tom21 is offline
MotoGP Modeler

Yep guido, die is zo klaar om in de kerstboom te hangen, net een kerstbal (op de vorm na dan )
Goed polijstwerk geleverd!

Tom
Reply With Quote
Old 02-03-2008, 16:42
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic

Quote:
Originally Posted by Sennake View Post
De witte polish resten kan je het gemakkelijkst verwijderen met wat water en een oude tandenborstel: de polish lost op in water en spoelt gewoon weg.
Uiteraard, die handeling heb ik gisteren al eens gedaan, maar zal het nog eens moeten doen. Probleem is dat de naden erg dun zijn en de haartjes van de tandenborstel er niet altijd even goed in kunnen.
Reply With Quote
Old 02-03-2008, 17:59
Bart.Vandecavey's Avatar
Bart.Vandecavey Bart.Vandecavey is offline
De Paddock Enthousiast

Quote:
Originally Posted by Guido View Post
Uiteraard, die handeling heb ik gisteren al eens gedaan, maar zal het nog eens moeten doen. Probleem is dat de naden erg dun zijn en de haartjes van de tandenborstel er niet altijd even goed in kunnen.

Met een proper verfborsteltje?
Old 02-03-2008, 19:59
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic

Quote:
Originally Posted by Bart.Vandecavey View Post
Met een proper verfborsteltje?
Dat is inderdaad het plan. Wetende dat alle naden gewoon potdicht zaten met compound, was ik al blij dat het grootste gedeelte er met de tandenborstel uitgegaan is. Ik moet de naden toch nog inkleuren, dus vooraleer ik ga verven, even met een borsteltje en wat water.
Reply With Quote
Old 03-03-2008, 00:57
Dominique's Avatar
Dominique Dominique is offline
Frecking Nuts ...

Quote:
De rode tube Tamiya Compound heeft deze oefening niet overleefd, lees in de vuilbak beland, gezien ze absoluut niet voldoet aan mijn verwachtingen.
Ge zijt er precies weer met grove botten door gegaan. Het is absoluut niet nodig om uwe rode compound in de vuilbak te gooien. Als ge voor ogen houdt dat die compound ontwikkeld werd door en voor Tamiya, dan zult ge waarschijnlijk ook wel begrijpen dat die niet kŕn voldoen op automotive. Die Tamiya's zijn qua hardheid immers niet te vergelijken met "the real stuff".

Haal hem dus maar terug uit uwe vuilbak, en gebruik hem op oppervlakken die wel met modelbouwverf werd gespoten. Dan werkt hij perfect. Voor het "hardere" werk zult ge moeten beroep doen op andere hulpmiddelen, maar dat weet ge zo ook wel.
Old 03-03-2008, 02:11
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic

Quote:
Originally Posted by Dominique View Post
Ge zijt er precies weer met grove botten door gegaan. Het is absoluut niet nodig om uwe rode compound in de vuilbak te gooien. Als ge voor ogen houdt dat die compound ontwikkeld werd door en voor Tamiya, dan zult ge waarschijnlijk ook wel begrijpen dat die niet kŕn voldoen op automotive. Die Tamiya's zijn qua hardheid immers niet te vergelijken met "the real stuff".

Haal hem dus maar terug uit uwe vuilbak, en gebruik hem op oppervlakken die wel met modelbouwverf werd gespoten. Dan werkt hij perfect. Voor het "hardere" werk zult ge moeten beroep doen op andere hulpmiddelen, maar dat weet ge zo ook wel.
Ge moogt hem hebben als ge wilt. Toch raar dat de blauwe, ook door en voor Tamiya gemaakt, volgende dezelfde filosofie, wel zeer goede resultaten geeft op de mat geschuurde vernislaag. De rode bracht de vernis niet aan het glanzen, zelfs integendeel, schuren en nog meer krassen... Enfin, en houden voor oppervlakken die ik met modelbouwverf nog zal spuiten, hoeft ook niet meer. Voor de volgende, een S2000 in "Berlina Black", staat het busje Zero paints ook al klaar.
Reply With Quote
Old 03-03-2008, 12:07
Lester's Avatar
Lester Lester is offline
De Paddock Regular

Inderdaad die blinkt...

Een vraagje Guido, als je wagen nu volledig gedecald is en vol met sol is "besmeurd" moet je in principe ook volledig je kas compounden, juist...doe je dit ook met die blauwe tube? Mits natuurlijk een beetje voorzichtiger te wrijven zeker?

J.
Old 03-03-2008, 15:48
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic

Quote:
Originally Posted by Lester View Post
Inderdaad die blinkt...

Een vraagje Guido, als je wagen nu volledig gedecald is en vol met sol is "besmeurd" moet je in principe ook volledig je kas compounden, juist...doe je dit ook met die blauwe tube? Mits natuurlijk een beetje voorzichtiger te wrijven zeker?

J.
Daar gebruik ik inderdaad ook de blauwe tube voor.
Reply With Quote
Old 03-03-2008, 18:57
Loeten's Avatar
Loeten Loeten is offline
Cars-addict

Quote:
Daar gebruik ik inderdaad ook de blauwe tube voor.
Maar de resten wegspoelen met water en tandenborstel kan dan toch niet? Want dan beschadig je de decals, of heb ik dat mis...?
Reply With Quote
Old 03-03-2008, 20:13
Sennake's Avatar
Administrator

Quote:
Originally Posted by Loeten View Post
Maar de resten wegspoelen met water en tandenborstel kan dan toch niet? Want dan beschadig je de decals, of heb ik dat mis...?
Als je decals goed gesold zijn is er geen gevaar dat je ze beschadigt met water en een tandenborstel. Je moet er ook niet op frotten alsof je de body aan het ontvetten bent natuurlijk.

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
Old 03-03-2008, 23:35
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic

Vandaag heb ik de paneellijnen ingekleurd. Eerst een testje gedaan met German Grey, maar dat gaf niet zo goed. Gezien ik geen Japanese Grey in huis heb, heb ik dan maar mat zwart gebruikt. De raamrubbers, spatborden, onderste zijdorpels en voorste spoilerlip zullen pas later mat zwart gekleurd worden.

Verder ben ik tot de irritante vaststelling gekomen dat ik de constructie van mijn schuifdak enigszins verkeerd ingeschat en dus ook gebouwd heb (nieuw fotomateriaal gevonden gisterenavond). De pinnetjes die ik gemonteerd had, zorgden er immers voor dat gans het schijfdak er een beetje te ver bovenuit kwam, terwijl de voorkant nog "in" het dak zit. De pinnetjes zijn voorzichtig verwijderd en wellicht dat ik nu plasticrod ga gebruiken om zodoende het schuifdak in de geleiders te kleven - zoals het in feite in het echt ook is. Geen man overboord en nog op tijd om te corrigeren.

Het schuifdak steekt eruit, duidelijk te zien op deze 2 foto's. (foto's via http://92lude.com/)

Het schuifdak staat op "half 7", zijn klakske precies wat te ver op zijne kop vanachter.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	fujimi_honda_prelude_2.2-28.jpg
Views:	1523
Size:	136.6 KB
ID:	9500   Click image for larger version

Name:	honda_prelude_2194007_orig.jpg
Views:	119
Size:	215.7 KB
ID:	9501   Click image for larger version

Name:	Prelude.jpg
Views:	119
Size:	119.1 KB
ID:	9502  

Last edited by Guido; 03-03-2008 at 23:40.
Reply With Quote
Old 04-03-2008, 00:36
Nismo's Avatar
Nismo Nismo is offline
Frieten, hmmmm, lekker

Goe bezig maatje, doe maar rustig verder.

When people rob banks, they go to jail
When banks rob people, they get a bonus.
Reply With Quote
Old 04-03-2008, 15:20
Sennake's Avatar
Administrator

Quote:
Het schuifdak staat op "half 7", zijn klakske precies wat te ver op zijne kop vanachter.
Boerke Prelude zette zijn klak naar achter en krabde eens in zijn haar, zoiets

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Thread Tools
Rate This Thread
Rate This Thread:

Posting Rules