|
|
View Poll Results: Welke F1 wil je eerst zien bouwen door Sennake? | |||
McLaren M23 Ford (Hunt - 1976) | 13 | 76.47% | |
Lotus 78 John Player Special (Andretti - 1977) | 4 | 23.53% | |
Voters: 17. You may not vote on this poll |
|
Thread Tools | Rating: |
|
||||
|
||||
We naderen de voltooiing, en dat betekent dus minder uitleg, en meer foto's.
Het stuk achter de piloot moet nog volledig gescratcht worden (mede dank zij wat draaibank-hulp van mijn collega-plekkers Gulfie en Tom21, waarvoor reeds bij voorbaat dank), dus daar heb ik al enkele standaard kit-onderdelen voor "aangepast". In afwachting heb ik de cockpit helemaal afgewerkt. Dit wil zeggen dat het stuur nu geschilderd, geweatherd en gemonteerd werd. Dat het rode doosje een stuurdoos voor de brandblusser is, is nu helemaal duidelijk, want op het stuur staat een rode knop die via de zwarte kabel (die rond de stuurstang gewikkeld zit) in verbinding staat met die doos, en die staat op haar beurt in verbinding met de brandblusser: bij brand in de cockpit kan de piloot dus via een druk op de knop aan het stuur de brandblusser in werking laten treden. De gele knop op de rode stuurdoos dient dan om de goede werking van het systeem te testen. Het stuur werd verder ook voorzien van witte stiknaden. |
|
||||
|
||||
Vooraan werd nu ook de batterij geschilderd, geweatherd en ingebouwd. Ook de bekabeling werd aangebracht.
Het stoeltje werd eveneens geschilderd en geweatherd, zodat ik de onderste gordels reeds kon aanbrengen. Daarvoor werd de gordelset van Model Factory Hiro gebruikt. Vreemd hierbij is dat de structuur van de gordels die meegeleverd zijn helemaal niet overtuigend is, terwijl die van de gordels die bij de Toleman zaten (die toch ook van Model Factory Hiro komt) dat wel is. Ik heb dan ook de overschot van de Toleman gebruikt en blauw geschilderd, in combinatie met de gespen en de decals van de aparte gordelset. Nadat de onderste gordels aangebracht zijn op het stoeltje, werd dit in de cockpit gekleefd en kon ik de schoudergordels aanbrengen. Tenslotte werden ook de gordels een beetje gedrybrusht om de structuur beter tot uiting te laten komen. Last edited by Sennake; 11-05-2007 at 16:31. |
|
||||
|
||||
Mooie update Guy! Ge zijt toch ne straffe hoor! Als ik zo naar die cockpit kijk, dan lijkt het of ik naar het echte model zit te kijken...
Wat betreft je oliecontainer: die ga ik maandag draaien, ik mocht/kon vandaag niet langer blijven omdat er niemand anders aanwezig was. Tom |
|
||||
|
||||
Gaan ramp hoor, maar... nu heeft den anderen Tom je natuurlijk voorgeweest, want hij had het stukje al gedraaid en meegebracht naar de meeting. Dus ik zou zeggen: dat hou ik nog een keertje tegoed als ik nog eens een gedraaid stukje nodig heb
|
|
||||
|
||||
Ah, dus het is niet meer nodig om het te draaien? Een andere keer dan, dan zal ik het draaiwerk voor mijn rekening nemen.
Tom |
|
||||
|
||||
Ok
|
|
||||
|
||||
De "oliecontainer" waarover Tom21 het hier heeft, is een onderdeel dat in de kit totaal foutief van vorm was, zodat ik het wou scratchbuilden. Gulfie en Tom21 stelden me dan voor om het uit aluminium te draaien op de draaibank. Het onderdeel werd me gisteren op de modelbouwmeeting overhandigd, zodat ik nu weer verder kan. Bedankt jongens!
Het aluminium onderdeel werd voorzien van de nodige koppelingen en in kleur gezet. Ook dit onderdeel (dat eruit ziet als een soort filter) was initiëel veel te eenvoudig uitgevoerd door Tamiya. Dus werd ook dit onderdeel onder handen genomen en voorzien van koppelingen, waarna het geschilderd werd. Deze zuurstoffles werd ook voorzien van een koppeling, een slang die naar de cockpit loopt (en op de helm aangesloten wordt) en verbindingsbeugels. Daarna werd alles in kleur gezet. De wash lijkt op deze foto wat overdreven, maar dat komt door het macro-objectief. In werkelijkheid is het spot-on Dit onderdeel ziet eruit als een soort van vulstop. In elk geval werd ook hier wat extra detail aangebracht en heb ik het vervolgens geschilderd. Tenslotte loopt er ook nog een leiding van achter de piloot naar de motor. Die werd dus gescratcht. Nu alles mooi laten drogen en morgen kan ik de onderdelen monteren. We naderen nu echt wel de finish! |
|
||||
|
||||
Mooi draaiwerk van Tom Ik ga niet weer zeggen dat dit er allemaal schitterend uitziet, want dat weet ge ondertussen wel zeker. .Anders gaat het u nog vervelen seffes
Gelukkig nadert het einde, ik kan al niet meer wachten om het eindresultaat te zien. Tom |
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
Quote:
Aanvankelijk was deze bedoeld om de piloot, bij een zwaar ongeval of een hevige brand, extra overlevingskansen te geven. Doordat de piloot zelf met een drukknop deze zuurstof fles kon activeren kon hij in de auto blijven zitten tijdens een brand en had hij toch nog zuurstof om te ademen want deze fles was via een darm en alu leding net voor de mond van de piloot aangesloten. Mmmmmmmmmmm, blijven zitten in het vuur. Iemand die bij het volle bewustzijn is denkt daar nog niet aan, zelfs niet met een zuurstoffles denk ik. Maar ... na enkele jaren en ongevallen verdween dit systeem weer. Waarom? Vuur en zuurstof ... gaat er al een lichtje BRANDEN? Voor de rest ... sorry om deze prachtige thread te bevuilen met mijn gezever ... |
|
||||
|
||||
Alle hierboven getoonde onderdelen werden op hun plaats gelijmd, waarna ik ook nog de aluminium strips toegevoegd heb die aan de zijkanten zitten, de rolbar en de noodstop die aan de rolbar vastzit.
|
|
||||
|
||||
En van wat verderaf gefotografeerd ziet de McLaren er nu zo uit. Is hij nu af? Neen, want de voorste wielmoeren ontbreken nog, evenals alle bodywork die nog gedetailleerd en aangebracht moet worden.
|
|
||||
|
||||
Maar vermits ge morgen nog verlof hebt kan het geen probleem zijn om hem deze week af te krijgen. Voor de rest ...
|
|
||||
|
||||
ge moet het maar doen hé
|
|
||||
|
||||
Gij vergeet ook niks eh