|
|
||||
|
||||
Ik ben net terug van Zolder. Ben in de avond opgereden en tot kwart voor twaalf gebleven zoiets. Ik vond het de inkomprijs niet waard. Uiteraard kan ik morgen nog terug gaan, maar dat doe ik niet
't Is duidelijk dat Porsche deze editie zal gaan winnen, de Amerikaanse concurrentie kan deze duurtijd duidelijk niet aan, hoewel de AD sport Viper het momenteel nog uitstekend doet. Ik ben erg neutraal naar de 24u gaan kijken, maar kan niet anders concluderen dan wat er al gezegd is. Belcar anno 2007 is Porsche cup. Je kan het de teams ook moeilijk kwalijk nemen als je ziet dat de top-Porsches hun rondjes vrijwel probleemloos afmalen. Dan mochten de C5R's vorig jaar wel dominant zijn, het was leuker om naar te kijken als toeschouwer. Het geluid, de snelheid in de wagens, ik mis het allemaal in het GT3 concept. |
|
|||
|
|||
De strijd ligt dit jaar wel open vind ik, toch al heel wat leiderswisselingen geweest en tijdens het eerste stuk zelfs racen voor positie!
|
||||
|
||||
Ben juist terug. Kan maar 1 ding zeggen. Go porsche go. Kumpen 15 Stukken gehad?
|
|
||||
|
||||
Terug van een lange dag Zolder, met gemengde gevoelens. Positief? Negatief? Ja, er is spanning in de wedstrijd om de kop. Hebben we, eerlijk gezegd, jarenlang niet meer gehad. Een pluspunt, hoe dan ook! De 228 reed in de avond enkele uren aan de kop. Mijn sympathie gaat uit naar die wagen. Zou toch prachtig zijn als zo'n oude ordinaire GT1-barrel gaat lopen met de pot
De GT3's zorgen er iig voor dat de kop kort bij elkaar blijft. Leuk, aardig maar toch mis ik zout en peper in deze wedstrijd. Wat? Kan het moeilijk omschrijven, kijk gewoon eens naar deze deelnemerslijst uit 2001: http://www.racingsportscars.com/phot...-26-photo.html Eigenlijk zie je nu alleen nog maar gelikte en goed geprepareerde wagens voorbij komen. De oude barrels, de in elkaar geflanste wages, het klein leed van bepaalde deelnemers. Tis nu allemaal zo steriel geworden....... Mis ik het geklungel? Het amateurisme? Mis ik Jan (iets meer dan) Modaal achter het stuur? Ach, ik heb weer zo'n nostalgische bui: "Vroeger was alles beter" (En dat is meestal ook zo ) Toch hebben we voor deze wedstrijd een fraai staaltje amateurisme gezien. Reglementswijzigingen van een derglijk belangrijke wedstrijd op de dag van de eerste trainingen? Schijnt te kunnen. Marc Goossens was vandaag keihard in zijn bewoordingen over een dergelijke actie in Het Belang van Limburg. Wie ben ik om Goossens tegen te spreken? Helemaal niemand En de rest van het gepeupel op en rond het circuit of op de diverse fora ook niet......
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited. |
|
|||
|
|||
Lees net op 24U.be (prachtig werk jongens) dat de PK Corvette in brand staat...
|
||||
|
||||
Wat een miserie om daar op de 24u binnen te komen zeg, had wel echt een lucky day (not)
Begon zaterdag om 13u al, ik met een thuisgeprinte toegangskaart naar de inkom. "Ticket invalid" op de scanner. na 3x proberen, kwam de volgende met z'n scanner. Je raadt het al, "ticket invalid". Ik heb geen idee hoeveel keer ze geprobeerd hadden, maar ik kreeg schrik dat m'n papier zou uit elkaar vallen van een overdosis straling. Niet gaan dus. " Jah we gaan de Jan moeten roepen hé, Jefke, ga de Jan es halen zeg." "Jah sebiet, m'n vlaai is toch bijna op" Die pakt m'n ticket en z'n bord met vlaai en verdwijnt onder de tunnel. Na 10 minuten komt die man terug. "Jah da's een FIA GT ticket hé" Gelukkig stond er het 24u logo op, dus keeg ik wel gelijk. Blijkt dat er ergens een logo verwisseld was op m'n bestelling, dus 24u is FIA GT en omgekeerd. Ben al benieuwd voor dan Bon, dan zo tegen de avond, kwam ik al shoppend een schaalmodel tegen dat ik niet kon laten liggen. Maar zo'n volledige nacht met een 1:18 model rondlopen doe ik niet, dus even richting parking. Ik kom aan de tunnel, en er wordt niemand uitgescand. Alhoewel dit normaal wel moet, roep ik dus iemand met een scanner, en die scant me uit. Ik kom terug, wordt alweer gescand alles ok. Dan rond een uur of 4 's morgens wou ik iets uit de wagen halen, dus alweer exit circuit. En weer werdt er niet uitgescand. Mijn probleem niet meer dacht ik, ik ga ze niet meer bij mij roepen. Ik dus voort zonder gescand te zijn. Weet ik veel dat dat verplicht is. Goed, ik kom dus terug, en nog voor ik aan de scanners ben, komt er een bodybuilder van Securty naar me toe, met de vraag of ik m'n pas of een toegangskaart bijhad. Ik gaf die m'n kaart zegt die dan doodleuk: ""[i] Ja dat moet je daar verder laten inscannen, goeienacht verder" [I] Bon, je raadt het al, omdat ik daarnet vertikte van me te laten uitscannen, kon ik niet meer binnen dus. Ik hield me van de domme, en zei dat ik niet wist dat je moet uitgescand zijn als je het circuit verlaat. Ze stonden ondertussen weeral met 3 man op m'n papiertje te mikken met hun scanners. Maar bon, geen probleem voor die mannen (en vrouw), gewoon een extra keer scannen en ik kon weer binnen Wat is er toch mis met een ouderwetste toegangskaart of armband.
|
||||
|
||||
Ja, ik heb er een foto van als ie in de chicane zit, leek alsof de remschijf rechts achter vastliep.
|
||||
|
||||
Ik ben gisteren omstreeks 23.00u van het circuit weggegaan. Dat is de allereerste maal dat ik voor middernacht een 24 uursrace voor bekeken hou.
Wat gevreesd mocht worden, is uitgekomen. Dit is een 24 Uren Porsche Cup geworden. De anderen komen er niet aan te pas. Dat was na een paar uren wedstrijd al duidelijk. Wat ook pijnlijk naar voren is gekomen : de GT3 kan geen 24 uren dragen. Er zijn wel meer positiewisselingen aan de kop van de wedstrijd; dat is zowat het enige positieve. De wagens missen echter de uitstraling van de vroegere GT1 en Belcarexoten. Naar een Corvette C5, een Marcos LM 600, een Gillet of een Ultima kon je gepassioneerd blijven kijken, ook na 20 uren wedstrijd. Die GT 3 begint na enkele uren stierlijk te vervelen. Intussen ben ik aan het supporteren voor de 228 van AD Sport. Het zou leuk zijn als veteraan Vanierschot met zijn oude Belcar Special, ondanks alle boycots en reglementsaanpassingen, dat hele steriele GT3-gedoe een neus kon zetten. |
|
||||
|
||||
Ik denk dat veel teams geluk hebben dat de wagens naar de pits gesleept mogen worden. Anders hadden we rond 0.00 niet meer veel wagens rijden.
|
|
|||
|
|||
Ik was ook al vertrokken toen het nog niet eens donker was.
ENORME flaters tijdens de Endurance Cup De 24H zelf die tegenviel, vooral kwa deelnemers Vorig jaar was het nog op de koppen lopen, dit jaar... Ze zijn lekker bezig op Circuit Zolder |
|
||||
|
||||
De vlotte positiewissels zijn er net door het hoge "cup-gehalte" van de Belcar anno 2007. Mss leuk voor de rijders & teams zelf, maar voor mij als toeschouwer kan ik net zo goed naar de Funcup gaan kijken
|
|
||||
|
||||
en wat is er mis met de funcup?
ik blijf erbij: dat de meeste teams voor een porsche kiezen is hun goed recht, maar daar kan de organisatie (gezien het GT3 aanbod) niets aan doen.
|
||||
|
||||
Welke flatters. Tijdens de sprint cup heb ik wel wat gezien maar dat was door de olie die op de baan lag. Iedereen ging zowat rond . Tijdens de BEC heb ik eigenlijk nergens iets gezien.
|
|
||||
|
||||
Op zich niets. Maar zoals Neo-242 zegt : het mag leuk zijn voor teams en piloten; als toeschouwer heb je er niet veel aan. Net zoals deze 24 Uren van Zolder dus... |
|
|||
|
|||
Quote:
|
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
Thread Tools | |
Rate This Thread | |
|
|