De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Formule 1
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Search Today's Posts Mark Forums Read Links

View Poll Results: Mogen de Michelin teams ZONDER penalty nieuwe banden gebruiken tijdens de race
JA ... De competitievervalsing is ondergeschikt aan het veiligheidsargument 19 38.00%
NEE ... Reglement niet naleven is de gevolgen dragen 31 62.00%
Voters: 50. You may not vote on this poll

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 19-06-2005, 22:59
The Interceptor's Avatar
The Interceptor The Interceptor is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by Finish
onheilspellende woorden van Ecclestone

bron: eurosport.com

de toekomst van Michelin in Formule één komt in het gedrang ?
Terug één bandenconstructeur is wel net wat de FIA wil he

Ok, Michelin heeft geen goede band gemaakt, maar dat kan altijd gebeuren he, fouten zijn nog altijd menselijk.
De grote fout zit hier voor mij toch bij de FIA, die hadden maar een oplossing moeten vinden, zodat er toch 20 wagens starten, maar waar de Bridgestone-rijders wel in het voordeel waren.
Toen da race startte, had ik al enkele uurtje geen internet meer gezien, en zou dus wel zien wat er ging gebeuren. Toen ik de Michelin-teams zag binnenkomen, gingen ze precies allemaal klaar staan voor een pitstop, die pas mocht gebeuren vanaf het startlicht op groen stond. Dus ik dacht dat dit de (toch wel geslaagde) oplossing van de FIA was. Eens dit pitstop gebeurd is en je op de baan bent, heeft Ferrari toch al bijna een halve ronde gereden ...

Op Ferrari ga ik hier niet meteen beginnen roepen, maar leven die dan ook niet voor sport? Een chicane aanleggen was natuurlijk ook niet de oplossing, dat vraagt ineens een heel andere afstelling enzo. Maar hier moest echt wel een oplossing gevonden kunnen worden.

Michelin heeft de juiste beslissing genomen, veiligheid boven alles!
En zo de FIA eens een poepje laten ruiken
Kort na de reeks opgaves werd oa Button even gefilmd toen hij in de paddock liep, hij had toch wel een grijns op zijn gezicht

En ik vond dat Schumacher terecht niet merkbaar blij was met de overwinning, en de champagnegespuit achterwege liet. Dat Monteiro content was is natuurlijk te begrijpen, hij heeft dan ook een mooie "wedstrijd gereden" toch zijn teammaat op respectabele afstand gereden, en vooral, maar net één keertje gedubbeld door de winnaar.
Old 19-06-2005, 22:59
camso belgium camso belgium is offline
De Paddock Rookie

Dit was de enige F1 wedstrijd van de laatste jaren, waarbij ik niet in slaap gevallen ben. Wat was dit toch spannend. Gebeurt de start ongevallenvrij? Treft de flessengooier raak? Gaat nu de ene Ferrari de andere eruit rijden? Gaat er nu niemand in panne vallen?
Dat was toch even anderhalf uur op het puntje van de stoel zitten.
WE WANT MORE. WE WANT MORE.
Reply With Quote
Old 19-06-2005, 23:01
Scapa's Avatar
Scapa Scapa is offline
De Paddock Enthousiast

There was no trademark leap onto the podium, and no champagne shower afterwards, as Ferrari toned down celebrations for its 1-2 result.

Hypocrisie ten top

18 punten in the pocket...

Wat de betreft de schuld van Michelin nog even dit. Als een constructeur als hen, met een dergelijk fenomenaal palmares in diverse takken van de autosport, zo de mist ingaat heeft dat z'n redenen. Zouden de constante regelwijzigingen er voor iets tussenzitten... Compromissen sluiten in F1 is bijna uit den boze als je wil winnen of vooraan wil meerijden.

De reactie van Michelin getuigt van veel respect tov de piloten en de teams. Ze willen ook ten alle tijden vermijden dat een piloot zich doodrijdt owv een klapband van een band van hun merk. Zulke dingen kelderen de hele reputatie van het merk dus dan maar beter voorkomen dan genezen...
Reply With Quote
Old 19-06-2005, 23:01
Veloce's Avatar
Veloce Veloce is offline
De Paddock Rookie

Quote:
Originally Posted by Jochie
Ik had gehoopt dat een bandenwissel wegens "aangenomen" defect ging toegestaan worden.
Hier had niemand iets aan buiten de zes die punten gepakt hebben en hen valt niks te verwijten, ze zitten al gans het seizoen in de hoek waar klappen vallen door reglementswijziging, dat een andere hoek van het idiote reglement hen nu zo bevoordeelt is eigenlijk ironisch grappig.
Die bandenwissel was toegestaan.
Dit was het antwoord van de FIA aan Michelin:

"Another possibility would be for the relevant teams repeatedly to change the affected tyre during the race (we understand you have told your teams the left rear is safe for a maximum of ten laps at full speed). If the technical delegate and the stewards were satisfied that each change was made because the tyre would otherwise fail (thus for genuine safety reasons) and that the relevant team were not gaining an advantage, there would be no penalty. If this meant using tyres additional to a teams’ allocation, the stewards would consider all the circumstances in deciding what penalty, if any, to apply."
Reply With Quote
Old 19-06-2005, 23:04
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)

Quote:
Originally Posted by camso belgium
Dit is de beste publiciteit, welke de F1 in de USA kan hebben.
Voor de Indy F1 wist NIEMAND in de USA dat de Formule 1 bestond.
Nu gaat gans Amerika ongetwijfeld op de hoogte zijn van het bestaan van de F1.
Prachtig stukje opninie op speedtv.com
Quote:
We could talk for days about the phenomenon of American isolationism and nationalism. It’s an issue that goes far deeper than sporting events, but it’s clearly evident in sports (soccer, anyone?). Americans, by and large, reject anything beyond their borders -- and beyond the realm of what‘s familiar and basic -- no matter how good it might be.

The USGP is virtually unknown to most Americans, and that’s not necessarily the Speedway’s fault. Unless one actively seeks it out, Formula 1 is not readily available in the States. That has nothing to do with IMS. That has to do with a sanctioning body that treats the paying customer as a necessary nuisance. American race fans don’t take well to that attitude, especially when it comes from elsewhere.

Volledig artikel:
http://speedtv.com/commentary/17688/
Toch benieuwd welk gevolgen deze GP nog gaat opleveren. Er zal vast wel een of andere advocaat op de tribune hebben gezeten die de hele tent gaat aanklagen wegens oplichting of iets dergelijks
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
Old 19-06-2005, 23:05
Finish's Avatar
Finish Finish is offline
De Paddock Enthousiast

Location: Hier nach links, zwei Straßen nach rechts und dann immer geradeaus !
Quote:
Originally Posted by Scapa
Hypocrisie ten top

Compromissen sluiten in F1 is bijna uit den boze als je wil winnen of vooraan wil meerijden.
Je ziet toch in dat je jezelf hier in feite tegenspreekt ?

Als je Ferrari hypocriet noemt, mag je voor dezelfde redenen Michelin hypocriet noemen, mijn waarde ! Ferrari sloot geen compromissen om een chicane te laten leggen. Ferrari wou met een reglementaire én veilige wagen racen. En Ferrari heeft bijgevolg, gek genoeg, verdiend geworden, omdat de andere teams hun kat stuurden.
Old 19-06-2005, 23:07
Scapa's Avatar
Scapa Scapa is offline
De Paddock Enthousiast

Ik spreek mij nergens tegen. Als ik het heb over compromissen sluiten heb ik het enkel en alleen over het technische aspect binnen F1. Het doen alsof ze niet blij zijn bij Ferrari is hypocriet.
Reply With Quote
Old 19-06-2005, 23:12
A.J.'s Avatar
A.J. A.J. is offline
De Paddock Sponsor

De oorzaak van het Michelin fiasco was volgens Martin Brundle (ITV) het volgende.
Op vraag van de IRL teams werd het circuit ruwer gemaakt door met een soort diamant schijf kleine groeven in de baan te slijpen om meer grip te bezorgen aan de IRL wagens die tegen 225 mph (360 kmh) gemiddeld over de baan scheuren. hierdoor lopen de temperaturen veel hoger op en is de slijtage hoger.
Michelin was hiervan blijkbaar niet op de hoogte, Bridgestone we aangezien zusterfirma firestone vaker op de piste test.
Old 19-06-2005, 23:16
Finish's Avatar
Finish Finish is offline
De Paddock Enthousiast

Quote:
Ik spreek mij nergens tegen. Als ik het heb over compromissen sluiten heb ik het enkel en alleen over het technische aspect binnen F1. Het doen alsof ze niet blij zijn bij Ferrari is hypocriet.
Hoe kan je nu in godsnaam blij zijn met een zege als er geen kat was om met te strijden ? Ze zijn dus helemaal niet blij met de manier waarop ze die 18 punten binnenhalen. Dat lijkt me zo klaar als een klontje. Die 18 punten zijn natuurlijk meegenomen, maar het lijkt me toch wel ongelooflijk ongepast om de armen in de lucht te steken omdat ze de 'besten' waren van een veld van 6 man.
Wat hadden Michael en Rubens volgens jou moeten doen zodat je hen niet als hypocriet bestempelde ? De hoela-hoep dansen en de fles champagne naar het publiek gooien als tegenreactie op de flesjes water ?

Hypocriet is de reactie van de doodgeverfde anti-Ferrari Formule 1 fanaat. Als er in een race iets mis gaat, zal Ferrari er wel voor iets tussen zitten, die geniepige roden, die politiek voeren, enkel in hun voordeel ! Die arrogante Duits, die mensen van de baan ramt. Die arme Rubinhio die sneller is dan Michael maar niet voorbij mag.

Old 19-06-2005, 23:21
Scapa's Avatar
Scapa Scapa is offline
De Paddock Enthousiast

Hoe ze vandaag andermaal het spelletje gespeeld hebben is misschien een verklaring waarom mensen anti-Ferrari gevoelens beginnen krijgen... Ik moet zeggen dat ik F1 vanop een afstand volg en niet echt een voorkeur heb voor een bepaald team daardoor laat staan antipathie jegens een bepaald team.
Reply With Quote
Old 19-06-2005, 23:21
redje's Avatar
redje redje is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by Finish
Hoe kan je nu in godsnaam blij zijn met een zege als er geen kat was om met te strijden ? Ze zijn dus helemaal niet blij met de manier waarop ze die 18 punten binnenhalen. Dat lijkt me zo klaar als een klontje. Die 18 punten zijn natuurlijk meegenomen, maar het lijkt me toch wel ongelooflijk ongepast om de armen in de lucht te steken omdat ze de 'besten' waren van een veld van 6 man.
Wat hadden Michael en Rubens volgens jou moeten doen zodat je hen niet als hypocriet bestempelde ? De hoela-hoep dansen en de fles champagne naar het publiek gooien als tegenreactie op de flesjes water ?

Hypocriet is de reactie van de doodgeverfde anti-Ferrari Formule 1 fanaat. Als er in een race iets mis gaat, zal Ferrari er wel voor iets tussen zitten, die geniepige roden, die politiek voeren, enkel in hun voordeel ! Die arrogante Duits, die mensen van de baan ramt. Die arme Rubinhio die sneller is dan Michael maar niet voorbij mag.

Just face it: Ferrari kan sinds de komst van Todt en hun succes nooit nog goed doen, of ze nu daadwerkelijk iets verkeerd doen of niet.
Reply With Quote
Old 19-06-2005, 23:23
redje's Avatar
redje redje is offline
De Paddock Regular

Quote:
Hoe ze vandaag andermaal het spelletje gespeeld hebben is misschien een verklaring waarom mensen anti-Ferrari gevoelens beginnen krijgen... Ik moet zeggen dat ik F1 vanop een afstand volg en niet echt een voorkeur heb voor een bepaald team daardoor laat staan antipathie jegens een bepaald team.
Dan moet je zeker ook wel anti-Jordan en anti-Minardi gevoelens beginnen te ontwikkelen?
Reply With Quote
Old 19-06-2005, 23:23
A.J.'s Avatar
A.J. A.J. is offline
De Paddock Sponsor

Todt zou beter op pensioen gaan, net zoals Ecclestone, Mosley en Schumacher.
Old 19-06-2005, 23:25
Finish's Avatar
Finish Finish is offline
De Paddock Enthousiast

Quote:
welk spelletje gespeeld ?
Je zei net zelf: compromissen sluiten is uit den boze. Michelin sloot geen compromis met de FIA, Ferrari sloot geen compromis met de andere teams. Waarom ? Omdat ze dachten dat de FIA wel op tijd een oplossing had kunnen vinden, en Ferrari op een eerlijke wijze had kunnen strijden met de andere wagens. Daarom komen ze nu enigszins bedrogen uit: 18 punten die ze eigenlijk niet verdienden: je zou voor minder niet juichen.
Old 19-06-2005, 23:28
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)

Aan alle mensen die vinden dat:
- De FIA juist gehandeld heeft;
- Ferrari niets verwijten valt vanwege het veto i.v.m. tijdelijke chicanes
- Michelin de enige is die blaam treft in "Michelingate"

Hebben jullie dan vanavond promotie en positieve belichting van de autosport op TV gezien? Ik ga ervan uit dat alleen autosportliefhebbers op dit forum vertoeven. Hoe stellig jullie ook zijn in jullie pro FIA/Ferrari houding (jullie goed recht)......... het uiteindelijke resultaat van deze GP is zwaar negatief voor de autosport.
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Thread Tools
Rate This Thread
Rate This Thread:

Posting Rules