De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Formule 1
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Search Today's Posts Mark Forums Read Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 24-07-2005, 17:35
sledge's Avatar
sledge sledge is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by Frank 490
Je bedoelt zeker door Villeneuve van de baan gekegeld, of heb jij een andere race gezien dan ik?
Ik heb beide versies gehoord. De herhaling die we op tv te zien kregen was gewoon onvoldoende om een juiste beoordeling te maken.
Old 24-07-2005, 17:51
Finish's Avatar
Finish Finish is offline
De Paddock Enthousiast

Location: Hier nach links, zwei Straßen nach rechts und dann immer geradeaus !
Quote:
Je bedoelt zeker door Villeneuve van de baan gekegeld, of heb jij een andere race gezien dan ik?
Quote:
"I seemed to get hit by everybody today! On the first lap Rubens came into the side of me at the hairpin; I think maybe somebody pushed him. Then I had the thing with Doornbos on lap four. He was being very over-aggressive in his first race, and he moved over on me while he was braking so we touched. That was Formula Ford stuff, unnecessary. As for Monteiro on lap 27, I really don't think that he saw me."
bron: f1-live.com

Quote:
Then, on the third lap, as we arrived at the Arena, my car took a big hit from Villeneuve and I spun.
bron: minardi.it

tja. geen idee, eigenlijk. Maar deze keer geef ik Villeneuve het voordeel van de twijfel...
Old 24-07-2005, 18:38
Frank 490's Avatar
Frank 490 Frank 490 is offline
De Paddock Rookie

Nou, ik twijfel niet. Het zijn geen zijkanten van auto's die elkaar raken maar Villeneuve raakt Doornbos gewoon recht op de achterzijde. Robert's diffusor raakte nota bene beschadigd en dat ding zit echt aan de achterkant en niet aan de zijkant. Om Tom Coronel hierover te quoten: "het is net als in het verkeer; als je tegen iemands achterkant aanrijdt zit je fout". Voor die conclusie had ik Tom overigens niet nodig. Het is gewoon een overduidelijke fout van JV. Dat geeft overigens niet. Ook een ex-WK kan een fout maken. Maar jouw conclusie dat Doornbos hierdoor een slecht debuut heeft gemaakt vind ik, eh, raar.
Reply With Quote
Old 24-07-2005, 18:51
Finish's Avatar
Finish Finish is offline
De Paddock Enthousiast

Quote:
Nou, ik twijfel niet. Het zijn geen zijkanten van auto's die elkaar raken maar Villeneuve raakt Doornbos gewoon recht op de achterzijde. Robert's diffusor raakte nota bene beschadigd en dat ding zit echt aan de achterkant en niet aan de zijkant. Om Tom Coronel hierover te quoten: "het is net als in het verkeer; als je tegen iemands achterkant aanrijdt zit je fout". Voor die conclusie had ik Tom overigens niet nodig. Het is gewoon een overduidelijke fout van JV. Dat geeft overigens niet. Ook een ex-WK kan een fout maken. Maar jouw conclusie dat Doornbos hierdoor een slecht debuut heeft gemaakt vind ik, eh, raar.
Wel, ik las de conclusie van Villeneuve en een ex-WK geef je dan het voordeel van de twijfel, zeker als je Doornbos' povere commentaar over dit incident leest. Dan denk je dat Doornbos overijverig was in z'n eerste race, en een inhaalmogelijkheid zag waar er geen was. Kan gebeuren.
Betere beelden zouden in ieder geval al veel kunnen ophelderen. En zoals ik ook al zei in m'n vorige post: over z'n kwalificatie niks slechts, en zéker niet over z'n periode bij Jordan, waar hij duidelijk sneller was dan Monteiro en Karthikeyan tesamen.
Weet je, als je een incident met een Minardi ziet, kon je er vroeger vrijwel altijd vanuit gaan dat de Minardi in de fout was, omdat zij namelijk nooit in het gevecht waren met andere coureurs. Het is feitelijk tekenend voor Villeneuve dat hij moest vechten met een Minardi.
Old 24-07-2005, 19:11
FIRE FIRE is offline
De Paddock Enthousiast

Quote:
Originally Posted by Finish
Het is feitelijk tekenend voor Villeneuve dat hij moest vechten met een Minardi.
...en dus gefrusteerd bezig was?
Reply With Quote
Old 24-07-2005, 19:13
Finish's Avatar
Finish Finish is offline
De Paddock Enthousiast

Quote:
Originally Posted by FIRE
...en dus gefrusteerd bezig was?
kan best zijn
Old 24-07-2005, 19:16
Frank 490's Avatar
De Paddock Rookie

Quote:
..... zeker als je Doornbos' povere commentaar over dit incident leest. ....... Het is feitelijk tekenend voor Villeneuve dat hij moest vechten met een Minardi.
Als je weet dat Doornbos een vrij bescheiden jongen is die zich goed realiseert dat hij vandaag de debutant was, en als je weet dat Villeneuve zijn grote held is, die hem een aantal jaren geleden heeft geinspireerd om met autosport te beginnen, is die reactie begrijpelijk. Hij was een tikje té bescheiden en had best wat duidelijker mogen zijn.

Je laatste zin geeft het heel treffend weer: Villeneuve was gewoon gefrustreerd dat hij, als ex WK, nu in gevecht was met een debuterende Minardi-rijder die voor hem reed. Dat is natuurlijk een totale ontluistering voor een rijder van zijn formaat en een foutje uit 'haast' is dan gauw gemaakt.
Reply With Quote
Old 24-07-2005, 19:19
FIRE FIRE is offline
De Paddock Enthousiast

Quote:
Als je weet dat Doornbos een vrij bescheiden jongen is die zich goed realiseert dat hij vandaag de debutant was, en als je weet dat Villeneuve zijn grote held is, die hem een aantal jaren geleden heeft geinspireerd om met autosport te beginnen, is die reactie begrijpelijk. Hij was een tikje té bescheiden en had best wat duidelijker mogen zijn.
Is inderdaad wel grappig, vanwege een ontmoeting met Villeneuve tijdens een F1 race op Spa is Doornbos zelf gaan racen.
Reply With Quote
Old 24-07-2005, 19:34
gwyllion gwyllion is offline
De Paddock Enthousiast

Quote:
Het is feitelijk tekenend voor Villeneuve dat hij moest vechten met een Minardi.
Jacques was eerst wel af de baan gereden door Barichello en heeft daardoor veel plaatsen verloren.

Mij leek het erop dat Doornbos extreem aggressief de deur dicht voor Villeneuve die een mooi inhaalmaneuver bezig was. Dit was gewoon onnodig. Beter wat meer bescheidenheid tonen tijdens je eerste F1 race.
Reply With Quote
Old 24-07-2005, 19:50
sledge's Avatar
sledge sledge is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by gwyllion
Jacques was eerst wel af de baan gereden door Barichello en heeft daardoor veel plaatsen verloren.
Toch even verbeteren: Rubens kon geen weg uit:

Trulli had daar eigenlijk niks te zoeken, en daardoor moest Barrichello plots uitwijken naar links, waar Jacques zat.
Het was lang geleden dat ik nog zo'n chaotische eerste ronde gezien heb.
Old 24-07-2005, 20:01
Finish's Avatar
Finish Finish is offline
De Paddock Enthousiast

geen foto's te vinden van de Doornbos-Villeneuve-clash. Dit is zowat het 'vroegste' beeld dat we zagen van de aanraking:

Old 24-07-2005, 20:09
sledge's Avatar
sledge sledge is offline
De Paddock Regular

Veel wijzer word ik er niet van. Of Doornbos remde te vroeg, of Villeneuve verkeek zich.....
Old 24-07-2005, 20:19
Frank 490's Avatar
De Paddock Rookie

Uit de beelden is in ieder geval duidelijk op te maken dat er van een overdreven aggressieve rijstijl van Doornbos geen sprake is. Zoals ik al eerder stelde, JV reed recht op de achterkant van RD en dan zit ie dus gewoon fout. Denk nou even na. RD had er toch geen enkel belang bij een 'brake test' uit te voeren? Het is in het begin van de race en het belang van RD is om gewoon zoveel mogelijk kilometers te maken en het ding heel aan de streep te brengen. Het vrehaal van JV: 'Then I had the thing with Doornbos on lap four. He was being very over-aggressive in his first race, and he moved over on me while he was braking so we touched. That was Formula Ford stuff, unnecessary.' is duidelijk aantoonbaar onjuist, dat zien we allemaal.
Reply With Quote
Old 24-07-2005, 20:22
sledge's Avatar
sledge sledge is offline
De Paddock Regular

Kvind van niet hoor. Op screen1 zit Doornbos duidelijk op een andere lijn dan Villeneuve. Op screen 3 zit hij meer dan een wagenbreedte meer naar rechts....
Old 24-07-2005, 20:36
Frank 490's Avatar
De Paddock Rookie

Quote:
Originally Posted by sledge
Kvind van niet hoor. Op screen1 zit Doornbos duidelijk op een andere lijn dan Villeneuve. Op screen 3 zit hij meer dan een wagenbreedte meer naar rechts....
Sledge, hou nou toch op joh. Jij vindt van niet, maar feit blijft dat JV dat hok van 'm in de achterkant van RD heeft geprakt. Dat 'meer naar rechts' verhaal van je kan ik niet volgen. Je bedoelt het waarschijnlijk andersom? De heren naderen een bocht naar links en Doornbos zit op een lijn iets meer links op de baan dan Villeneuve. Villeneuve loopt vervolgens in de achterkant van Doornbos. Dat is een foutje van Villeneuve. Jammer, kan gebeuren, hoeft ie geen straf voor, maar hij zat wel fout.
Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Thread Tools
Rate This Thread
Rate This Thread:

Posting Rules