|
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
@ Huudo: Super ! Wij gaan 's morgens al, dat past het best voor de volleyballende neef en de minivoetballende ikke... We vinden elkaar ginds wel!
@Scooby: Alle foto's zijn welkom natuurlijk. Zeker wat de binnenkant betreft. Het leuke aan jou foto's zijn die extra lichten vooraan. Dat doet me denken... Wil ik ook... Grtzzz Straks tweede laklaag... |
|
||||
|
||||
Quote:
mijn nieuwe spuitcabine is net klaar. De oude was te klein geworden en de ventilator was stuk. Ik heb PVC schuim platen genomen voor de wanden (wordt ook door architecten gebruikt voor maquette bouw, voor werfpanelen, ...). Heel licht, toch stevig en ... je kan alles kleven met secondenlijm. Geen schroeven (want die houden niet) en op ongeveer een uurtje was de cabine gelijmd. Ik heb 3 zware ventilatoren bovenaan gemonteerd met een filter aan de achterzijde en daarachter een luchtkamer. De spuitruimte zelf meet 70 cm breed, 45 cm diep en 50 cm hoog. |
|
|||
|
|||
lege decalvellen zijn ook te koop in een winkel op de zwarte berg in westouter. in westvlaanderen dus
|
||||
|
||||
Quote:
|
|
||||
|
||||
Ik weet wat platen dat ge bedoeld en die zullen daar inderdaad wel goed voor zijn. Ook omdat die perfect glad zijn en dat er dan niet te veel brol in uw lakwerk kan vallen. Maar ik denk niet dat ik die ga kunnen gebruiken aangezien dat ik met die dampkap vanachter zit. Volgens mij gaan die platen dat nooit kunnen houden als ik dat is moet verzetten ofzo. Ik moet ze ook wel groot maken want ik bouw ook vooral camions en zo'n remorque neemt al wel wat plaats in beslag als ge dat wilt spuiten. Als ge er dan nog rekening mee houd dat ik daar ook nog graag een draaitafel in wil zodat ik die remorque kan draaien tijdens het spuiten. Maar ik denk dat die bak dan te diep ga moeten zijn en dat dan uiteindelijk mijn dampkap te ver staat om die spuitnevel nog op te zuigen. Ik weet nu ook wel niet juist hoe goed dat ga zuigen. Ik moet echt nog wel wat brainstormen voor ik daar aan begin te bouwen. Iemand tips?
|
|
||||
|
||||
Quote:
Ik wil niet lastig doen he, maar misschien een apart topic hierover openen??? Want dit heeft nu echt wel niks meer met mijn Trabantje te maken he. Hij ziet groen van de jaloezie omdat je bezig bent... THANKS !! Jurgen: Bedoel je Domino? Dacht dat ze dat dar niet hadden?? Op hun site staan er toch geen verwijzingen naar. Toch nog eens kijken, want dat zou gewoon super zijn... |
|
||||
|
||||
Ge hebt volledig gelijk
|
|
|||
|
|||
Quote:
|
||||
|
||||
Jurgen, ik zoek wel lege vellen he. Waar je zelf op kan afdrukken. De renaissance en studio27 decals weet ik er ook wel liggen ;-)
Effe navragen dus (van mijne kant) Grtzzzz Update spuitwerk: * Body kreeg tweede en derde laag. Ziet er heel goed uit. Heb zonet ook de deuromtrek gedaan. Jammer genoeg is er één line die precies half vergeten is bij revell. Dus dat wordt even bijwerken en hopen dat ik de lak niet beschadig (anders een extra laagje). * chassis is helemaal in orde. * Eerste onderdelen werden vastgemaakt aan het onderstel (zijwanden en deel van het dashboard. Met de zetels wacht ik nog even. Heb de leverancier nog niet ontmoet... Volgende stappen: * foto's nemen * Stuur aan dashboard * Uitmeten rolkooi => iemand een idee waarmee ik die best maak? plastic van bvb ongebruikte oorstokjes, tandenstokers (ook ongebruikt) of nog wat anders?? * Motoronderdelen (twee of zo LOL) verven * Ophanging verven Daarmee heb ik weer wat planning voor (hopelijk) morgenavond... |
|
||||
|
||||
Quote:
Grtzzzzzzz Nismo |
|
||||
|
||||
Quote:
Zijn die niet een beetje te dik daarvoor?? Ik meet hier ongeveer 3 mm dus in werkelijkheid zijn dat buizen van 3 x 24 = 72 mm oftwel ruim 7 cm dikte... Zou misschien nog kunnen, ik heb daar geen idee over... Thanks voor de tip. |
|
|||
|
|||
Quote:
|
||||
|
||||
Thanks Jurgen !! En off-topic is het zeker niet he, aangezien ik decalvellen voor dit model nodig heb. Het is ook altijd interessant om eens te lezen wat aderen wilden proberen. Allez, ik mail direct naar Domino en met wat geluk heb ik dus morgen al die vallen liggen (als het open is op dinsdag)
UPDATE: Twee foto's van hoe de body er uiteindelijk gaat uitzien wat kleur betreft. Ik probeer vanavond nog wat verder te werken en pics te maken van de vorderingen. Even de verf een paar dagen goed laten uitharden vooraleer ik klinken, raamomlijstingen en zo ga schilderen. Ik was zelfs al iets te vlug met die deuromtrekken, maar gelukkig zonder schade... |
|
||||
|
||||
Ach zo? Gij zijt eigenlijk de nieuwe GLPK-kermit-bolide aan het bouwen. Nu snap ik het.
Rate This Thread | |
|
|