De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Formule 1
Home
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Search Today's Posts Mark Forums Read Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 27-09-2006, 18:13
senna's kingdom's Avatar
senna's kingdom senna's kingdom is offline
De Paddock Regular

Ik heb die race van jerez niet kunnen zien.
Idem met die wedstrijd van canada.
Met frentzen is wel erg laf .
Maar even laf als adelaide '94.
Reply With Quote
Old 27-09-2006, 20:09
Gèrre's Avatar
Gèrre Gèrre is offline
De Paddock Regular

Dit uit de school klappen van Fontana kan dit eigenlijk nog gevolgen hebben ? Of is dit nu gezegt en wordt het daarbij gelaten ?
Reply With Quote
Old 27-09-2006, 20:52
Dimitri's Avatar
Dimitri Dimitri is offline
De Paddock Rookie

Allee vooruit, zal ik nog maar eens gezond boerenverstand gebruiken ...

Dus als rijder 1, rijder 2 op een ronde wil zetten, maar rijder 2 blijft een aantal bochten ervoor rijden (wat dus elke race wel gebeurt), dan mag je vanaf nu denken dat hij orders heeft gekregen ...

Vanaf nu allemaal mooi achter elkaar blijven rijden, misschien pinkers installeren en aangeven dat ze voorbij mogen.

Waren er maar meer zoals Schumacher, die durft tenminste nog wat.
Reply With Quote
Old 27-09-2006, 21:21
Finish's Avatar
Finish Finish is offline
De Paddock Enthousiast

Location: Hier nach links, zwei Straßen nach rechts und dann immer geradeaus !
Sauber:

Quote:
Gisteren kon je hier alles lezen over de onthulling van Norberto Fontana. Hij zou bekend hebben dat Ferrari hem de opdracht gaf om Villeuve te blokkeren tijdens de GP van Jerez in 1997.

Ex Sauber baas Peter Sauber ontkent echter alles. In de Zwitserse krant Blick zegt hij hierover: "In de negen jaar dat ik met Ferrari heb samengewerkt hebben ze me nooit gevraagd om opponenten van Schumacher op te houden of te blokkeren. De beweringen van Fontana zijn dus uit de lucht gegrepen." aldus Sauber.
f1journaal.be

Dit blijft koffiedik kijken. Norberto Fontana was in '97 niks waard in de Sauber, een jaar waarin Sauber als ik me niet vergis drie coureurs naast Herbert plaatste: ze begonnen met Nicola Larini, gingen verder met Gianni Morbidelli, en tenslotte kreeg Fontana het zitje, nadat Morbidelli zich blesseerde.
Je kan het verhaal dan ook vanuit twee invalshoeken bekijken:

a) De anti-Ferrari-Schumacher kant: makkelijk om dit verhaal als extra koren op de exuberant grote afvalmolen te nemen en een soort 'zie je wel dat ferrari corrupt is' houding aan te nemen.

oftewel

b) Fontana is in '98 gefrustreerd uit de F1 gekegeld. (uiteindelijk heeft hij nauwelijks in een F1wagen gereden.) Hij heeft duidelijk geen echte kans gehad, aangezien hij in feite bij Sauber niet meer dan een tijdelijke vervanging was voor Morbidelli. Ik kan me niet echt voorstellen dat hij daarna in de running was voor een stoeltje bij Tyrell in '98. Tora Takagi werd binnengehaald om Honda wat te sussen, Rosset was de moneyman, aangezien de kerel in '96 naast Verstappen nauwelijks wat presteerde bij Arrows. Zo'n miskleun zet je maar om één reden in die bak, geld. Conclusie: Fontana wil de sensatiepers halen, en wat is er makkelijker om in de aandacht te komen door mee te doen met het afval smijten op Ferrari en Schumacher. Wat is het baat dat hij er bij haalt, zou je je dan kunnen afvragen. Wel: Pollock koos hem niet voor Tyrell (BAR-premature) in '98, omdat hij 'zogezegd' Villeneuve gehinderd heeft in Jerez. Dat heeft zijn loopbaan getekend, hij heeft nooit meer een kans gekregen in F1 en nu wil hij zijn ONopzettelijke en klunzige hinderen van Villeneuve verklaren door de zwarte piet naar de mafia van Ferrari door te schuiven. Zo lijkt het alsof hij geen verantwoordelijkheid heeft in het ophouden van Villeneuve, en alsof hij de dupe van het verhaal is en uiteindelijk best wel een eerlijke kans in de F1 verdiende om zijn kunsten te vertonen.

Het zou oerbelachelijk zijn als er nu nog gevolgen zouden komen op deze uitspraak. Geen bewijzen (de beelden tonen dat hij idd Villeneuve ophoudt, maar of het opzettelijk is, no idea.)

Wedden dat Ron Dennis tegen Coulthard in Spa '98 gezegd heeft dat hij op de rem moest gaan staan toen Schumacher achter hem zat ? Tja, who knows. Iedereen kan zulke cowboyverhalen en complottheorieën voor eigen profijt en verhemelijking verzinnen. Mensen hebben trouwens ook een ongewoon grote mediageilheid. En omkoopschandelen, smeergeld en doping zijn de ziektes van de moderne sport.

Last edited by Finish; 27-09-2006 at 21:24.
Reply With Quote
Old 27-09-2006, 22:48
airco's Avatar
airco airco is offline
You'll never walk alone

Quote:
Originally Posted by Finish
Sauber:

f1journaal.be

Dit blijft koffiedik kijken. Norberto Fontana was in '97 niks waard in de Sauber, een jaar waarin Sauber als ik me niet vergis drie coureurs naast Herbert plaatste: ze begonnen met Nicola Larini, gingen verder met Gianni Morbidelli, en tenslotte kreeg Fontana het zitje, nadat Morbidelli zich blesseerde.
Je kan het verhaal dan ook vanuit twee invalshoeken bekijken:

a) De anti-Ferrari-Schumacher kant: makkelijk om dit verhaal als extra koren op de exuberant grote afvalmolen te nemen en een soort 'zie je wel dat ferrari corrupt is' houding aan te nemen.

oftewel

b) Fontana is in '98 gefrustreerd uit de F1 gekegeld. (uiteindelijk heeft hij nauwelijks in een F1wagen gereden.) Hij heeft duidelijk geen echte kans gehad, aangezien hij in feite bij Sauber niet meer dan een tijdelijke vervanging was voor Morbidelli. Ik kan me niet echt voorstellen dat hij daarna in de running was voor een stoeltje bij Tyrell in '98. Tora Takagi werd binnengehaald om Honda wat te sussen, Rosset was de moneyman, aangezien de kerel in '96 naast Verstappen nauwelijks wat presteerde bij Arrows. Zo'n miskleun zet je maar om één reden in die bak, geld. Conclusie: Fontana wil de sensatiepers halen, en wat is er makkelijker om in de aandacht te komen door mee te doen met het afval smijten op Ferrari en Schumacher. Wat is het baat dat hij er bij haalt, zou je je dan kunnen afvragen. Wel: Pollock koos hem niet voor Tyrell (BAR-premature) in '98, omdat hij 'zogezegd' Villeneuve gehinderd heeft in Jerez. Dat heeft zijn loopbaan getekend, hij heeft nooit meer een kans gekregen in F1 en nu wil hij zijn ONopzettelijke en klunzige hinderen van Villeneuve verklaren door de zwarte piet naar de mafia van Ferrari door te schuiven. Zo lijkt het alsof hij geen verantwoordelijkheid heeft in het ophouden van Villeneuve, en alsof hij de dupe van het verhaal is en uiteindelijk best wel een eerlijke kans in de F1 verdiende om zijn kunsten te vertonen.

Het zou oerbelachelijk zijn als er nu nog gevolgen zouden komen op deze uitspraak. Geen bewijzen (de beelden tonen dat hij idd Villeneuve ophoudt, maar of het opzettelijk is, no idea.)

Wedden dat Ron Dennis tegen Coulthard in Spa '98 gezegd heeft dat hij op de rem moest gaan staan toen Schumacher achter hem zat ? Tja, who knows. Iedereen kan zulke cowboyverhalen en complottheorieën voor eigen profijt en verhemelijking verzinnen. Mensen hebben trouwens ook een ongewoon grote mediageilheid. En omkoopschandelen, smeergeld en doping zijn de ziektes van de moderne sport.

gelukkig nog iemand met een nuchtere kijk
Old 27-09-2006, 23:04
Neo-242's Avatar
Neo-242 Neo-242 is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by Dimitri
Waren er maar meer zoals Schumacher, die durft tenminste nog wat.
Ja, zoals inhalen in de pitlane...
Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Thread Tools
Rate This Thread
Rate This Thread:

Posting Rules