![]() |
|
|
||||
|
||||
Ja man dat is mooi gedaan en ik ben benieuwt voor de rest te zien.
![]() ![]() |
|
||||
|
||||
Ik vind het ook knap wat je laat zien, maar als je me toelaat heb ik toch een kleine opmerking omtrent de foto's die je aan je posts aanhecht. We hebben er in principe niets op tegen dat je refereert naar foto's die elders worden gehost (ImageShack / PhotoBucket / een ander forum / of eender welke andere hostingsite), maar het is de bedoeling dat gebruikers na enkele dagen die foto's ook nog kunnen blijven bekijken.
In de eerste post van je thread zijn 2 van de 3 foto's al niet meer beschikbaar. Dat maakt een thread als bouwverslag natuurlijk wel een beetje overbodig.
|
||||
|
||||
Quote:
Zoals Loeten al aangaf, De Paddock is "alternatief", wat in deze betekent dat we niet enkel uitzijn op "oh's, ah's en geweldigs" als reactie, maar dat we het forum ook gebruiken als een medium bij het helpen van elkaar, waardoor iedereen uiteindelijk betere modellen gaat bouwen. Open en eerlijk, no hidden secrets. Oh's, ah's en geweldigs horen er op tijd en stond zeker bij, maar het delen van kennis is hier zo niet nog belangrijker. ![]() |
|
|||
|
|||
oke, het is voor mij ook de eerste keer dat ik een bouwverslag maak. mochten jullie vragen hebben, dan hoor ik het natuurlijk graag, maar op dit forum is al veel kennis, dus die zullen er niet al te veel zijn neem ik aan.
|
|
||||
|
||||
Haha, dit is mooi. Eindelijk eens een Alfa. Dat zien we veel te weinig op modelbouwgebied, wat mij betreft. Om even mijn mening te geven over de "velgenkwestie" : gewoon origineel houden. Op een modernewagen mag gerust een grote velg (dat is dan ook origineel/standaard optie natuurlijk, dus is perfect realisitsch), maar op een oldtimer moeten toch de originele velgen (of a la limit historisch correcte tuningdelen). Zeker deze Alfa met zijn prachtige originele velgen.
Ben alleszins benieuwd om deze te volgen! B |
|
|||
|
|||
nu moogt ge het mij niet kwalijk nemen ik ken niks van "plekken" maar zo'n GTA vraagt gewoon om die (voor mij alleszins) prachtige magnesium velgen. Elke andere velg zou afbreuk doen aan de wagen en z'n behaalde resultaten.
Goh wat brengt dit memoires op. Dit is dan wel "een brievenbuske" maar mijn vader heeft vroeger nog met een bijna identieke wagen (lees geen brievenbuske) zolder onveilig gemaakt. Ik was toen 3 à 4 jaar en vond het gewoon prachtig op het circuit. sorry voor de lichte ![]() ![]() |
|
|||
|
|||
originele velgen zijn al gespoten en gemonteerd.
|
|
||||
|
||||
Ook van mijnentwege welkom. Ik vond de velgen wel mooi passen, maar zoals al eerder gezegd, zo'n old-timer moet eigenlijk in zijn originele staat blijven. Een verlaging kan natuurlijk nooit kwaad
![]() Tom |
|
||||
|
||||
Quote:
![]() In dit geval zou je bijvoorbeeld kunnen specifiëren met welke verf je het motorkompartiment hebt gespoten en hoe, idem voor de motor en de aandrijflijn, waarbij je zou kunnen zeggen op welke manier je de verwering van het geheel hebt aangebracht. Ook interessant om weten is op welke manier de onderkant subtiel is gedry-brusht. ![]() |
|
|||
|
|||
Quote:
onderkant is idd erg mooi gelukt. heb nr.8 (matt zwart gebruikt) van revell deze verf droogt niet erg snel, na een paar uurtjes te hebben gewacht, kun je met je vinger erover heen wrijven. zo krijg je dit effect. ik kwam er met toeval achter, maar het is erg mooi. het motorcompartiment is gespoten in rood en de zilveren onderdelen zijn bewerkt met smoke. heb dit voor het eerst gedaan en het resultaat is erg gaaf en geeft een realistisch look aan het model. |
|
||||
|
||||
Quote:
|
|
|||
|
|||
ja, ik gebruik alleen maar enamels. geen waterverf in ieder geval.
|
|
||||
|
||||
Jammer dat we hiervan niet veel foto's zien...
![]() |
|
|||
|
|||
druk met spuiten, de derde laklaag zit er nu op.
|
|
||||
|
||||
Thread Tools | |
Rate This Thread | |
|
|