|
|
|
Thread Tools | Rate Thread |
|
||||
|
||||
De transkit decals staan erop. Over het algemeen ben ik er zeer tevreden over. De printkwaliteit is zeer goed. Ook de soepelheid van de decals is zeer hoog. De vorm en grootte van sommige decals zijn hier en daar voor verbetering vatbaar, maar niet meer of niet minder dan andere (fabrieks)decals. Hoe dan ook zal ik Starmodel enkele tips geven om het decalblad nog te verbeteren, zodat hij indien gewenst de decals kan aanpassen.
Hier komen de foto's: |
|
||||
|
||||
mooi resultaat
|
|
||||
|
||||
Inderdaad, de decals doen het model al helemaal opleven. Leuk.
|
|
||||
|
||||
Inderdaad waar van die decals en ook die panellines vind ik persoonlijk meevallen zeker niet te diep.
|
|
||||
|
||||
mooi werk
|
|
||||
|
||||
Het interieur dat grotendeels uit 1 gegoten resin stuk bestaat, werd na het aanbrengen van de primer in aluminium kleur gespoten. Lancia's waren blijkbaar een uitzondering op de regel dat de meeste rallywagens wit zijn van binnen, want zowel de referentiefoto's van Integrales uit die periode (van andere piloten) als de ene referentiefoto die ik zelf genomen heb van Droogmans' Lancia tijdens de 24 uur van Ieper tonen aan dat zowel de bodem als de rolkooi aluminiumkleurig waren. De deurpanelen blijken grijs met zwarte omrandingen te zijn, en de kuipzetels donkergrijs (niet zwart dus). Daarmee kon ik aan de slag. Oh ja, de gordels waren rood en de achterzijde van de kuipzetels was beige.
Dus dat is wat ik als kleurenpalet gebruikt heb op mijn chassis-onderdeel. Na het schilderen van de stoelen en het reservewiel bracht ik de rolkooi terug aan, die nog wel los in haar zitting zit, zodat ze achteraf wanneer ik de body mét vacuform ruit erin eventueel nog wat kan zakken indien nodig. De gordels werden naar achteren verlengd met wat overschotjes, en er werden gespen aangebracht aan de achterkant. De velgen werden natuurgetrouw nagebootst. Vooraan moest ik dus de zwarte carbondeksels aanbrengen die de remmen wat meer koeling moesten geven bij asfaltrally's, en die deksels werden vastgemaakt aan de velg met aluminium latten. Achteraan bestond de velg uit 2 delen, een zilverkleurige buitenrand en een donkerkleurig center, wat ik gesimuleerd heb met wat smoke. Omdat het licht er recht op schijnt zie je het kleurverschil niet zo goed op de foto. Het dashbord werd ook onder handen genomen. Alhoewel je er meestal op deze schaal erg weinig van zal zien als het gemonteerd is, heb ik er toch wat details op gezet, anders is het zo leeg. Daarna heb ik het chassis en de verniste body (2 lagen) eens gedryfit en de wielen eronder gezet. Vooraan schort er nog iets, de rijhoogte is te hoog. Dus daar moet ik nog wat materiaal wegnemen, maar dat durf ik pas als de body door en door droog is, want de vernis is al wel "plakdroog", maar om te vijlen en schuren moet ik de body stevig vasthouden en dan staan er gegarandeerd vingerafdrukken in de vernis. Op deze (bewust overbelichte) foto kan je goed zien dat de rijhoogte voor een asfaltrally achteraan correct is, en dat de wagen vooraan te hoog staat. Het gedeelte tussen de twee rode lijnen moet er tussen uit. Wordt vervolgd! |
|
||||
|
||||
Krijg je dan niet dat de wagen "scheef" staat? Het koetswerk lijkt nu namelijk mooi recht te staan ten opzichte van de grond, gaat de voorzijde dan niet te ver naar beneden?
|
||||
|
||||
Goeie opmerking. Daar zal ik moeten op letten. Eventueel een geschikt compromis zoeken...
|
|
||||
|
||||
Quote:
Keep up ze goed worrek! |
|
||||
|
||||
Quote:
Wel, als je deze foto bekijkt zie je 2 dingen: 1) de luchthappers staan best wel ver naar buiten 2) eigenlijk is er best wel wat ruimte tussen de voorste velgen en de spatborden; zelfs tussen de achterste velgen en de spatborden is ruimte! Ik zal dus nog eens goed moeten nadenken alvorens te beginnen schuren, vijlen en slijpen... Last edited by Sennake; 09-02-2009 at 23:44. |
|
||||
|
||||
Maar niet zo ver als bij mijn model. Het waren niet zozeer de luchthappers die te breed waren (daar heb ik ook wel een stukje afgeschuurd), dan wel de wheels inserts die te ver naar buiten staken (en die ik nu vlak geschuurd heb, in hetzelfde vlak als de velgrand). Want als de Guido iets zegt, dan blijft dat altijd hangen omdat ik weet dat hij dikwijls de vinder op de zere plek kan leggen
|
|
||||
|
||||
Mooi modelletje gaat het worden.
Normaal het eerste wat ik doe is het model op de juiste rijhoogte zetten.Dat heb ik door de ervaring in modelbouw door de jaren heen altijd al gedaan. Dan moet je achteraf als het model klaar is niet meer hoeven te "foefelen" om het model juist te krijgen. Dan heb je ook geen risico om het model en de decals te beschadigen. Dit doe ik trouwens met heel het model. Het word volledig in elkaar gezet met rolkooi,ruiten ed. zodat je niet voor verassingen komt te staan later.Misschien een aanrader als je nog eens een 1/43 in elkaar steekt. Het zal best wel in orde komen met de LANCIA. Mvg. WALTER BMW...Kraftbayers! |
|
||||
|
||||
Quote:
Sorry kon het niet laten... Nu even over de prachtige build. Mjah, eigenlijk niet veel te zeggen. Maar wel over die referentiefoto. oppassen als je gaat vergelijken met rijhoogte. De wagen helt een beetje af omdat hij een bocht aan het nemen is, toch? Dus daarom dat die "spleet" wat groter is tussen band en kas toch?
|
||||
|
||||
Ook weer waar.
|
Currently Active Users Viewing This Thread: 7 (0 members and 7 guests) | |
Thread Tools | |
Rate This Thread | |
|
|