![]() |
|
|
||||
|
||||
Het klopte, Schumacher ging eerst over de finish en deed toen zijn stop and go. Waarom zou er anders zoveel heisa over gemaakt zijn (toendertijd)
Bron: wikipedia There were two controversies; at the British Grand Prix Schumacher was leading on the last lap when he turned into the pit lane, crossed the start finish line and stopped for a ten second stop go penalty. There was some doubt whether this counted as serving the penalty, but the win stood.
|
||||
|
||||
Quote:
![]() Ik vind het niet erg dat de diffusor is goed gekeurd Wat ik wel erg vind is dat er teams waren wat met een schets, wan een gelijkaardige diffusor, naar de fia waren gegaan om te vragen of het mocht, en er toen werd gezegd dat het niet mocht. ![]() Nu ben ik wel eens benieuwd hoe het verdere seizoen gaat verlopen, zeker te top teams zullen nu volop bezig zijn. Maar de vraag is, hoelang gaat het duren vooraleer ze hun dubbeldekker in gebruik kunnen gaan nemen. radbull gokt op monaco, maar hoe zit het met ferrari, bmw, mclaren, renault,... Het gaat nog een leuk seizoen worden denk ik ![]() |
|
||||
|
||||
En met welk automerk rij jij rond?
![]() Ik ben zeer benieuwd naar de tijd die topteams zoals Ferrari en McLaren nodig gaan hebben om hun doos in orde te krijgen nu het testen enorm beperkt is. Button, met Brawn GP, zal de eerstkomende races zeker goed moeten rijden om een zo groot mogelijke voorsprong in het kampioenschap te nemen. |
|
||||
|
||||
Quote:
Lezen helpt: "The stewards may impose any one of three penalties on any driver involved in an Incident : a) A drive-through penalty. The driver must enter the pit lane and re-join the race without stopping ; b) A ten second time penalty. The driver must enter the pit lane, stop at his pit for at least ten seconds and then re-join the race. c) a drop of ten grid positions at the driver’s next Event. However, should either of the penalties under a) and b) above be imposed during the last five laps, or after the end of a race, Article 16.4b) below will not apply and 25 seconds will be added to the elapsed race time of the driver concerned." Voor de volledigheid art. 16.4b: "(16.4.)b) From the time the stewards’ decision is notified on the timing monitors the relevant driver may cover no more than three complete laps before entering the pit lane and, in the case of a penalty under Article 16.3b), proceeding to his garage where he shall remain for the period of the time penalty." Uit: 2009 FORMULA ONE SPORTING REGULATIONS Te vinden op: http://argent.fia.com/web/fia-public.nsf/B875CF540CCF75E5C125758300329A2B/$FILE/1-2009%20F1%20SPORTING%20REGULATIONS%20(Showing%20Al terations)%2024-03-2009.pdf
Niet zelf bedacht: "The Le Mans camping mentality: if its food, BBQ it; if it moves, sit and watch it; if its alive and moves, kill it and BBQ it." Last edited by Luuk S; 16-04-2009 at 22:23. |
|
||||
|
||||
Zeker niet met een Mercedes...
![]() Zit hier stillekes te dromen van op termijn een wederopstanding van de privateers en dat de rol van constructeurs zich opnieuw zal beperken tot leveren van motoren. Wordt iedereen uiteindelijk beter van - lijkt me zo. |
|
||||
|
||||
Quote:
|
||||
|
||||
Ondertussen rijdt ook Mclaren met een dubbeldekker diffuser rond en is Hamilton snelste in de 1e vrije training!
(www.pitstop.tv) Last edited by CarRerA; 17-04-2009 at 09:35. |
|
|||
|
|||
Volgens http://www.autosport.com/news/report.php/id/74511 gaat het niet om een dubbeldekker diffuser, maar om een tussenoplossing.
|
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
Thread Tools | |
Rate This Thread | |
|
|