De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Formule 1
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Search Today's Posts Mark Forums Read Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 28-04-2009, 16:35
smiley's Avatar
smiley smiley is offline
De Paddock Enthousiast

Bwa racen om positie... Als de ene nog een pitstop moet maken, kan je dan wel spreken over racen om positie ?
Dat is juist het punt waaruit ik vind dat het wat overdreven was van Piquet.
Reply With Quote
Old 28-04-2009, 18:26
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)

Quote:
Originally Posted by Guido View Post
De blauwe vlag is daarbij een hulpmiddel om u als tragere rijder te informeren dat ge aan de kant moet gaan.

Geslaagd met (blauwe) vlag en wimpel voor je C-licentie baanpost
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
Old 28-04-2009, 19:54
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator

Quote:
Originally Posted by smiley View Post
Bwa racen om positie... Als de ene nog een pitstop moet maken, kan je dan wel spreken over racen om positie ?
Absoluut: sommige teams maken hier zelfs een taktiek van; zien dat je tegenstander die al gepit heeft zo lang mogelijk achter je blijft, zodat je teammaat bv genoeg voorsprong kan nemen om na zijn pitstop voor te blijven, om maar iets te noemen. Of dat sportief is, is een andere discussie, maar dat er reglementair geen vuiltje aan de lucht is zolang je niet gedubbeld wordt is een feit. Dan mag jij nog 200 keer komen vertellen dat je denkt dat Piquet Barrichello moest doorlaten, zo is het nu eenmaal. En eerlijk gezegd maar goed ook, want zo zien we nog eens iets, en meer nog: zo wordt er op De Paddock nog eens een pittige discussie gevoerd!

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
Old 28-04-2009, 22:08
smiley's Avatar
smiley smiley is offline
De Paddock Enthousiast

Quote:
Originally Posted by Sennake View Post
Absoluut: sommige teams maken hier zelfs een taktiek van; zien dat je tegenstander die al gepit heeft zo lang mogelijk achter je blijft, zodat je teammaat bv genoeg voorsprong kan nemen om na zijn pitstop voor te blijven, om maar iets te noemen. Of dat sportief is, is een andere discussie, maar dat er reglementair geen vuiltje aan de lucht is zolang je niet gedubbeld wordt is een feit. Dan mag jij nog 200 keer komen vertellen dat je denkt dat Piquet Barrichello moest doorlaten, zo is het nu eenmaal. En eerlijk gezegd maar goed ook, want zo zien we nog eens iets, en meer nog: zo wordt er op De Paddock nog eens een pittige discussie gevoerd!
Ik zeg niet dat Piquet Barichello had moeten doorlaten, ik vond het gewoon dom dat hij voor nix hem bleef hinderen. Het was dus beter voor beide geweest om barichello snel door te laten.
En dat het een taktiek is, is waar. Ik zij toch ook al dat het in DTM verboden was onder zulke omstandigheden te hinderen, oké in de formule 1 kan je zoiets niet toepassen. En dat zou ik ook niet willen.

Een ding is ondertussen duidelijk, jullie blijven bij jullie mening, ik bij de mijne.
Ik begrijp jullie redenering volledig, en kan er zelf ook grotendeels inkomen, maar als je als rijder van je zelf weet dat je toch moet binnekomen, en je eigelijk niet met een snellere rijder achter je in gevecht bent voor een echte plaats. Waarom dan als rijder zo veel tijd verliezen door race lijnen te rijden.
Voor te laten zien dat je een snellere rijder een paar ronden achter je kan houden ? En welke betekenis hebben die paar ronden dan uiteindelijk als jij 10de finnished en de andere rijder als 5de.

Enfin ik denk dat we met zen alle nog kunnen door blijven gaan tot het einde van het seizoen, dus laten we het hierbij laten

En op naar de volgende GP te hopen dat er dan nieuw discussie matriaal door de rijders wordt gereden.

Last edited by smiley; 28-04-2009 at 22:09.
Reply With Quote
Old 28-04-2009, 22:19
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic

Quote:
aAs hij barichello gewoon had doorgelaten door de deur even open te laten had hij minder tijd verloren dan nu.
Quote:
Ik zeg niet dat Piquet Barichello had moeten doorlaten, ik vond het gewoon dom dat hij voor nix hem bleef hinderen.
Helemaal akkoord, maar de suggestie was er wel.

Quote:
Een ding is ondertussen duidelijk, jullie blijven bij jullie mening, ik bij de mijne.
Ik begrijp jullie redenering volledig, en kan er zelf ook grotendeels inkomen, ...enz. enz.

Enfin ik denk dat we met zen alle nog kunnen door blijven gaan tot het einde van het seizoen, dus laten we het hierbij laten

En op naar de volgende GP te hopen dat er dan nieuw discussie matriaal door de rijders wordt gereden.
't is duidelijk dat jij een genuanceerde suggestie deed aan het adres van Piquet "Jongen, s'en ezel, waard toch gewoon aan de kant gegaan, dan had ge minder tijd verloren" (als P. Junior meeleest rijdt hij misschien beter in Barcelona ) , maar dat was voor ons al voldoende om "en masse" te zeggen dat hij dat helemaal niet had moeten doen.

We gaan proberen uit iedere race een feitje te lichten om nog eens flink te posten...
Reply With Quote
Old 28-04-2009, 22:21
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic

Quote:
Originally Posted by Mark View Post
Geslaagd met (blauwe) vlag en wimpel voor je C-licentie baanpost
Geen idee wat een C-licentie is - is dat een nieuw model Citroën..., maar het woordje "geslaagd" aan het begin, kan ik wel waarderen.

Reply With Quote
Old 28-04-2009, 22:52
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator

Quote:
Ik begrijp jullie redenering volledig, en kan er zelf ook grotendeels inkomen, maar als je als rijder van je zelf weet dat je toch moet binnekomen, en je eigelijk niet met een snellere rijder achter je in gevecht bent voor een echte plaats. Waarom dan als rijder zo veel tijd verliezen door race lijnen te rijden.
Awel, bijvoorbeeld om Alonso genoeg voorsprong te geven die vóór Piquet en Barrichello uitreed om na de pitstop nog steeds vóór Barrichello te zitten. Ik zeg niet dat het in dit geval zo was, daarvoor zou ik de koers opnieuw moeten bekijken, maar dat zou bv een reden kunnen zijn: de teamchef kan zo'n order via de boordradio gemakkelijk gegeven hebben. Daar hebben wij dan geen zicht op.

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
Old 29-04-2009, 01:10
marcel's Avatar
marcel marcel is offline
De Paddock Enthousiast

Quote:
als de andere er nog 2 moet maken, is dat voor positie

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Thread Tools
Rate This Thread
Rate This Thread:

Posting Rules