De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Formule 1
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Search Today's Posts Mark Forums Read Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 29-07-2002, 00:18
krikke's Avatar
krikke krikke is offline
De Paddock Regular

Waarom zou Williams Monti absoluut voor Ralfie willen zien eindigen? Dit team is niet rond één persoon opgebouwd, beide moeten niet echt voor de andere onderdoen, beide piloten hebben zo goed als hetzelfde aantal punten, wat is het verschil voor constructeurspunten in beide gevallen? Mis ik iets?
Reply With Quote
Old 29-07-2002, 02:09
alex4x4's Avatar
alex4x4 alex4x4 is offline
De Paddock Rookie

waarom zouden ze het niet doen?
hij had een grote voorsprong op de 4de dus is het toch logisch dat ze op safe spelen en dat eventueel probleem oplossen, maar toch de race uit rijden. stel nu dat ze het niet gedaan hadden en hij valt een ronde voor de finish uit terwijl hij gemeld had dat hij problemen had. wie zijn kop zou er dan gaan rollen?
Reply With Quote
Old 29-07-2002, 02:33
airco's Avatar
airco airco is offline
You'll never walk alone

Kan jij met 100% zekerheid zeggen dat dit geen teamorder was ... Nee dus. De mensen verwachten het niet van williams.

stel (puur hypothetisch) ... laatste race ... doet juist dezelfde situatie zich voor ... Ralf komt 3 ronden voor het einde binnen voor een "safety stop". Hierdoor pakt Montoya 2 punten extra en pakt in extremis de 2e plaats bij de piloten ipv Rubens Barrichello ...
Is dit een teamorder ??? ja of nee

-------------------------------------------------------
Indien je op bovenstaande vraag ja antwoord ...
==> waarom is de gelijkaardige situatie van vanmiddag dan geen teamorder ... Omdat we denken dat Williams er geen baat bij heeft ....
==> Puur tastbare feiten zijn nochtans exact hetzelfde ... enkel de subjectieve gevoelens verschillen

Indien je op bovenstaande vraag nee antwoord
==> Op welke manier kan je met zekerheid stellen Ralf wel effectief moest binnenkomen omwille van hydraulische problemen. De Williams Pitcrew kan dit evengoed faken.
==> eigenlijk geef je dan aan van ... Teamorders mogen, zolang ze maar in het geniep gebeuren ... Als je ze openlijk doet haal je de woede van publiek op je hals ...

--------------------------------------------------------------

Zoals ik al zei ... Ik geloof best dat Ralf echt Technische problemen had vanmiddag. Ik wou enkel dit voorval eens gebruiken om eens een situatie te schetsen waarin mogelijke teamorders kunnen plaatsvinden, en de onmacht om er tegen op te treden.
Vele mensen roepen dat teamorders verboden moeten worden, maar vel dan eerst over situaties als deze een correct antwoord ...
NU kan je op de vraag van "Is dit een teamorder???" enkel antwoorden van ... "Ik denk het niet, maar het zou eigenlijk evengoed kunnen van wel."

SOMETHING TO THINK ABOUT
airco
Old 29-07-2002, 08:04
Mario's Avatar
Mario Mario is offline
Eenzaat

Airco, ik denk dat ge het wat ver zoekt door er precies Williams uit te kiezen. Da's nu net een van de teams die erom bekend staan geen teamorders uit te delen.

Begin jaren '80 was dat misschien anders (cf. conflict Jones - Reutemann, waarbij de eerste duidelijk de voorkeur van het team genoot), maar blijkbaar heeft de Frank toen z'n beleid gewijzigd.

Zo hebben ze in '86 zelfs de titel voor de rijders verloren. Daar mogen de piloten het onder elkaar uitvechten, zolang ze elkaar maar niet van de baan rijden.
Old 29-07-2002, 09:29
sledge's Avatar
sledge sledge is offline
De Paddock Regular

Ik geloof nooit dat er teamorders waren, ik zie 1) Williams zoiets niet doen 2) ralf zoiets laten gebeuren 3) het risco lopen dat Rubens P3 van ralf afneemt
Reply With Quote
Old 29-07-2002, 09:33
Jan's Avatar
Jan Jan is offline
Jinba Ittai

Mooiste moment: duel Raikkonen - Montoya dat ongeveer een halve ronde (!) duurde. Een halve ronde jongens, en dat op een GP van 67 lappen.
Mooie TV: de lekke band van Kimi
Vaststelling: de Williams' zijn dit keer de enigen die het ritme van de steigerende paardjes kunnen bijhouden, maar ook niet meer dan dat.
De Mc Larens bevestigen niet wat ze in Magny Cours lieten zien, DC als 5de op 1 ronde asjeblief.
Bij BAR is het al niet veel beter gesteld.
Toyota very untoyota.
De korrekte uitslag zou zijn geweest: 1. MS 2. RS 3. RB 4. JPM, maw, naar mijn gevoel haalt Montoya hier een onverdiende 2de plek, maar dat is nu eenmaal F1.
De PK's van Renault hadden een dagje vrijaf en trokken liever een bende Paddockers in Averbode. Wegens koppijn tgv valse gitaarklanken gaven zij forfait op zondag in Hockenheim
AL bij al geen bijzonder boeiende GP.

jan
Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Thread Tools
Rate This Thread
Rate This Thread:

Posting Rules