![]() |
|
|
||||
|
||||
Quote:
![]() maar ja, dat doet er niet echt toe he ![]() *mod* mario was mij voor ![]() Last edited by FleaBite; 29-07-2002 at 15:27. |
|
||||
|
||||
ola, eventjes zitten knoeien met de jaartallen
![]() Kan er ook niet aan doen, die wagens lijken ook zo op mekaar dat je moeilijk nog kan zeggen uit welk jaar welke McLaren komt ![]() ps: ik word ook oud eh ![]()
|
||||
|
||||
Quote:
Wat mij ook bijblijft (weliswaar al langer dan 5 jaar geleden) is de klapband van Mansell in Adelaide. En zijn 360 graden spin op Imola toen hij in het gras werd geduwd (weet niet meer door wie). Hij bleef vol op het gas en reed gewoon door. Raar of zelden gezien zo een wagenbeheersing. |
|
||||
|
||||
Ik weet niet meer wat jaar en op welk circuit, maar MS heeft eens een race gewonnen terwijl hij de finishlijn passeerde in de pitlane...................
|
|
||||
|
||||
Silverstone 98....was in de regen voor een deel. Een stop and go uitzitten in de allerlaatste ronde.
|
||||
|
||||
Quote:
|
|
|||
|
|||
Niemand hier die denkt aan de "zegen" van de Arrows in Hongarije '97, met een fenomenale Damon Hill op de top van zijn carrière (en in de slechtse auto van het veld)?
Deze morele overwinning toonde aan dat wanneer je chassis/motor de uitslag niet bepaald, de afstelling en vooral de banden alles beslissen...want dat talent van Hill was het hele jaar wel aanwezig. Niet lang na deze prestatie kreeg hij een aanbieding van McLaren, maar Damon was het niet eens over het salaris dat gedeeltelijk afhankelijk zou zijn van de resultaten. Hoe zou F1 eruit gezien hebben moest Damon geweten hebben wat voor topauto McLaren het jaar daarop zou afleveren, en dat contract aanvaard hebben? |
|
||||
|
||||
Quote:
|
||||
|
||||
Quote:
* pfff wat een zin, veel te warm weer, weinig of niks geslapen* |
|
||||
|
||||
voor mij blijft het podium van Hochenheim 2000 het meest opvallende van de voorbije 5 jaar.
|
|
|||
|
|||
Quote:
Toen hij daar in de laatste ronde stilviel was dat wel een beetje pijnlijk, maar eigenlijk maakte het niet veel uit (op de portefeuille van TW na misschien :-)). De eerste helft van die GP is onvergetelijk...Hill die tegen alle verwachtingen in Schumacher vlot kan volgen, en dan nog wel plots een inhaalactie weet te plegen! Onvergetelijke momenten... Iedereen denkt natuurlijk dat Hill wel een pitstop meer zal maken dan de rest; verkeerd gedacht :-) ...een piloot uit een achterhoedeteam in duel voor de leiding, om wat later een voorsprong van 45 seconden uit te bouwen op de rest. Bij mijn weten een unieke gebeurtenis in de moderne F1, althans, tijdens normale races zonder uitzonderlijke weersomstandigheden en uitvallen. |
|
||||
|
||||
Idd Stipey, maar zeg het vooral niet te luid, want anders worden de Damon Hill afkrakers weer wakker en ontaarden we in oeverloze discussies.
jan |
|
||||
|
||||
Quote:
![]() maar je hebt gelijk ![]() Nog ene: Berger in zijn allerlaatste GP, in Hockenheim met de Benetton naar de overwinning, anders sla ik de bal hier compleet naast. |
|
||||
|
||||
Dat was niet z'n allerlaatste GP van dat seizoen, hoor
![]() Wat die overwinning nog memorabeler maakte, was dat hij toen net z'n comeback maakte in de Benetton; in een periode waarin ondermeer z'n vader stierf....En dan rijdt hij zowat het hele veld weg. Prachtige prestatie. Mooi seizoen, 1997.
|
|||
|
|||
Inderdaad, ondanks het feit dat die periode ook vaak saai was, kan je stellen dat het sinds 1998 nog meer bergaf is gegaan met de F1... In de jaren die volgden was er nog wel het "duel" tussen Hakkinen en Schumacher, maar dat duel beperkte zich meestal tot het puntenbord en de pits. Op een zeldzame actie zoals in Francorchamps 2000 na (dankzij de vochtige piste), viel er van dat duel nooit veel te merken op de piste zelf.
...en dan heb je het seizoen 2002, volledige dominantie van 1 rijder. Een duel op de piste is schaars, de sensatie komt voornamelijk van rijders die hier of daar een foutje maken...Yoong dus. Het verleden lijkt natuurlijk steeds mooier, maar ik amuseer me nog nauwelijks tijdens een doorsnee F1 race. Misschien zou het bijtanken in de pits opnieuw verboden mogen worden, dan krijgen we opnieuw echte races ipv de huidige 3 sprints op zondag, met 10 seconden pauze tussen. |
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
Thread Tools | |
Rate This Thread | |
|
|