![]() |
|
|
||||
|
||||
Quote:
Ook aan de snelheid mag niet té hard geraakt worden. Het moet toch sneller blijven dan de F3000 (of F2 als je wil), anders is deze laatste geen opstapklasse meer, als het dat nog is. Maar aan de risico's en veiligheid moet juist wel gedacht worden. Het is niet omdat het al tien jaar geleden is dat er nog dodelijke ongevallen gebeurd zijn, dat de F1 zo veilig is dat er niks meer kan gebeuren. Op zo'n momenten zal er wel eens iets misgaan. Daarom mogen ze van mijn part ingrijpen, maar dat ze dan met de andere elementen zoals de technologie rekening houden. Ik zie immers liever geen doden vallen. |
|
||||
|
||||
Ik herinner me nog levendig dat er voor (San Marino) '94 een algemeen verspreid gevoel leefde in de F1-wereld van "ons kan niets meer overkomen"... De landing was hard, bijzonder hard.
Hopelijk gebeurt er nu niets gelijkaardigs. Schaf voor mijn part gewoon de pitsstops af (of maak ze minder interessant, tijdrovender, zoals Jan voorstelt), maak de vleugels kleiner en laat opnieuw slicks toe.
|
||||
|
||||
Quote:
En over de veiligheid dan terug: Wat er gezegd wordt over 1994 klopt wel, toen dacht iedereen "lekker veilig", maar sedertdien is er zoveel veranderd, crashtest enz. dat ik denk dat er qua passieve veiligheid niet veel meer te vinden zal zijn. Een manier om de bolides wat trager te maken is idd. aerodynamica, vleugels verkleinen, maar geen standaardspul. Slicks zullen enkel een averechts effekt hebben. Ook kan evt. de cylinderinhoud naar beneden bijv. naar 2.5l - voorwaarde is dan wel dat de lagere klasses ook met de cylinderinhoud naar beneden moeten. Maar waar hebben we het over als er andere collega's zijn - en toch ook geen zondagsrijders - die heel die snelheidsdiscussie maar 'bullshit' vinden |
|
||||
|
||||
Quote:
P.S.: Formule 1 interesseert me niet echt zoveel, maar dit durf ik met wel een nuchtere blik vaststellen, zonder door een rode bril te kijken. |
|
||||
|
||||
we lopen hier wel
![]()
|
||||
|
||||
Dat klopt Airco, maar toch is het een discussie die de moeite waard is!
Trouwens, tijdens de trainingen voor de Indy Japan 300 race in Montegi heeft Scott Dixon een zwaar ongeval gehad. Hij ging van de baan op het stoffige asfalt en heeft een kleine kuitbeenbreuk aan zijn linkerenkel. Snelheid de oorzaak? Overal ter wereld worden de motorische sporten steeds sneller, want men wil overal de beste zijn. |
|
||||
|
||||
Quote:
|
||||
|
||||
kleine kuitbeenbreuk lijkt geen hinder te vormen. Dixon 6de in kwalif en 5de in de race ...
|
|
||||
|
||||
Om terug over de snelheid te hebben.
Vindt ik persoonlijk dat ze iets aan de brandstof moeten doen: bv. loodvrije super te gebruiken en/of vervuiling terug naar beneden te halen, want die is blijkbaar zeer hoog. Bij deze maatregelen zouden ze de technologie niet terug naar beneden halen maar een andere milieu vriendelijkere richting in sturen. Zo zou de F1 technologisch onze auto's van de toekomst kunnen maken. |
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
Thread Tools | |
Rate This Thread | |
|
|