![]() |
|
|
||||
|
||||
Quote:
![]()
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited. |
|
||||
|
||||
Ik snap dit toch niet zenne. In de F1 wordt Schumacher (ook op dit forum) verafgood niettegenstaande de soms onfrisse praktijken van Ferrari. En nu dat er in de Belcar ook eens een absolute topper opduikt wordt die overal afgekraakt, terwijl hierboven al bewezen werd dat er niks onregelmatig gebeurd is...
|
|
||||
|
||||
Allé mensen, ge kunt toch duidelijk zien dat Longin veel vroeger op het gas ging dan Goossens, Kuismanen en Palttala.
|
|
||||
|
||||
De start van de 24 Uren was geen alleenstaand feit; en je moet niet zozeer met het vingertje naar GLPK wijzen, maar eerder naar de wedstrijdleiding.
In de Belcar-races rijdt het startveld haast nooit in een mooie formatie naar de startlijn. De heren en dames piloten zijn meestal al aan het racen vanaf de Jacky Ickxbocht (in Zolder) of vanaf de Source (in Francorchamps). Het is aan de koersdirectie om in te grijpen (door een 'stop and go' of een nieuwe formatieronde). Maar dat gebeurt dus nooit in de Belcar. En zo is die startprocedure, die voor het publiek toch een van de mooiste en spannendste momenten van de race is, in de Belcar helemaal verwaterd. Vorig jaar werd de 24 Uren van Francorchamps onmiddellijk geneutraliseerd omdat een van de Ferrari's bij de start iets te vlug op het gas was gegaan. Bij Amerikaanse races gebeurt het regelmatig dat er een bijkomende opwarmronde wordt gereden omdat de formatie niet goed is. Waarom kan dat niet in de Belcar? Na enkele keren zullen de piloten het wel begrepen hebben en zich meer gedisciplineerd gedragen tijdens de startprocedure. |
|
||||
|
||||
Het kan ook anders ...
Ik heb nooit zo'n strakke formatie gezien als de vliegende start van de Trofeo Maserati tijdens de Spa Ferrari Days. Alle wagens plakten gewoon tegen elkaar. Ik was zo verbaasd dat ik zelfs vergat een foto te nemen ! |
|
||||
|
||||
Quote:
Nu weet ik niet meer of er op Francorchamps groene lichten aangaan, maar meestal is de wedstrijd van start bij het uitgaan van de rode lichten. Trouwens, er worden hier allerlei insinuaties gemaakt maar ik kan nergens de lichten zien op dat stukje film. Achten jullie het dan onmogelijk dat Longin correct gestart is en gewoonweg een betere reactie had ? Ik probeer hem of GLPK hiermee zeker niet te verdedigen hé, dat is mijn job niet ![]() |
|
||||
|
||||
Mag ik een wellicht botte opmerking maken? Het filmpje bewijst helemaal niets Waarom niet? Ik zie geen enkele witte startlijn op het filmpje! Dus of de situatie op de startlijn zo was als op het filmpje is nog maar de vraag. Tussen de plek van het filmpje en de startlijn liggen nog heel wat meters asfalt.
Zoals gesteld, de wedstrijd gaat van start als de lichten uitgaan. Het is dus goed mogelijk dat een nummer twee of drie eerder over de startlijn gaat als de pole-sitter. Dus mocht de GLPK Viper eerder over de streep zijn gegaan dan de SRT Corvette, dan nog is er helemaal niets aan de hand. Een opmerking in deze thread verdiend wel enige aandacht om nader te bestuderen, deze opemerking is terug te vinden in punt 128 van het sportief reglement: Quote:
![]() ![]() Of in Spa hierop wordt gelet? Gevoelsmatig zeg ik nee ![]() ![]() ![]() Voor Belcar 2005, beetje meer discipline op dit punt zou geen kwaad kunnen. Gewoon de start een paar keer afbreken, na twee wedstrijdjes snappen ze het wel. Ter info, het zou voor sommige niet slecht zijn om eens keer de reglementen door te lezen, dat bespaard de andere lezers een hoop onzin ![]()
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited. |
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
Thread Tools | |
Rate This Thread | |
|
|