De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Media Corner
Home
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Search Today's Posts Mark Forums Read Links

Closed Thread

Thread Tools Rate Thread
Old 26-01-2008, 00:48
joost joost is offline
De Paddock Regular

Jammer genoeg klopt het verhaal wel. In grote lijnen komt het er op neer dat de sponsor zijn budget volledig aan media & marketing rond OS en EK Voetbal besteedt, waar oorspronkelijk ook autosport voorzien was. De koek door twee ipv drie dus. Dus oordeel niet te vlug.
Old 26-01-2008, 01:08
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)

Quote:
Originally Posted by joost View Post
In grote lijnen komt het er op neer dat de sponsor zijn budget volledig aan media & marketing rond OS en EK Voetbal besteedt, waar oorspronkelijk ook autosport voorzien was. De koek door twee ipv drie dus. Dus oordeel niet te vlug.
Dan nog blijft het een sponsor die weinig verstand/inzicht/visie heeft! Die stelling durf ik wel aan Jammer dat Thiry/BTCS daar de dupe van worden met als gevolg een sabbat-jaar. Misschien dat teams/sponsor-verantwoordelijken hun research wat beter moeten doen? Als ik een nieuwe klant te pakken heb gaat er simultaan een email de deur uit naar een afdeling die deze lead onderzoekt op zijn financieel historisch verleden/betaalgedrag en de jaarverslagen bij het desbetreffede handelsregister. Aan de hand van die informatie bepalen we onze strategie / voorwaarden. Trouwens deze info is voor iedereen beschikbaar en kost, afhankelijk van het gekozen abonnement, werkelijk geen drol.

OS? Marketing? Het bedrijf waar ik werkzaam voor ben is een sponsor/leverancier van de OS '08. Het projectteam is reeds meerdere jaren bezig met dit event! Sterker nog, onze apparatuur/mensen zijn reeds onderweg sinds najaar '07! Leverancier zijn we altijd bij dit soort klussen, in dit geval ook als sponsor. Voor de eerste keer dat ik daadwerkelijk zie dat sponsoring als resultaat een verhoogde omzet/winst met zich meebrengt.

Leuk dat Thiry dit als excuus gebruikt maar als het voortraject misschien wat beter was onderzocht, door gekwalificeerde mensen, dan had men wellicht veel tijd kunnen besparen. Deze tijd had men dan kunnen gebruiken om echte serieuze sponsors te zoeken.

Groet,
Mark

PS: Voetbal EK '08 doen we ook
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.

Last edited by Mark; 26-01-2008 at 01:11.
Old 26-01-2008, 01:50
BSOT's Avatar
BSOT BSOT is offline
De Paddock Sponsor

Quote:
Originally Posted by Mark View Post
PS: Voetbal EK '08 doen we ook
Dan zijt ge welkom hé Mark!! Innsbruck is 35km van mijn deur
Old 26-01-2008, 15:25
joost joost is offline
De Paddock Regular

Waarom weinig visie. Zelfs grote 'brands' wijzigen soms in laatste instantie campagnes, mediaplanning en budgetten. Dit hangt soms van opportuniteiten af, een herwerkte strategie, enz. Ik heb vijf jaar in de reclamewereld gewerkt en dat was absoluut geen ongewone praktijk en die gingen dan van mediaplanners, aankoopcentrales of marketingbureaus uit.

Joost
Old 07-02-2008, 23:12
Mark's Avatar
Mark Mark is offline

Quote:
Jippie, alweer een Team Holland

Quote:
Primeur: Spectaculair oranjeproject rond Muermans en Strous in USA

De laatste onderhandelingen voor het nieuwe Nederlands Champcar Atlantic-team zijn inmiddels afgerond. Nooit eerder in de Nederlandse racehistorie werd in Amerika met een Nederlands team geracet in deze zeer snelle raceklasse

http://racexpress.nl/index.php?nav=Artikel&nid=9675

ChampCar Atlantic-team Holland met Muermans en Strous draait warm

Junior Strous en Dominick Muermans bundelen dit jaar de krachten in een compleet Nederlandse equipe.

Voor het eerst in de Nederlandse racehistorie wordt in Amerika met een Nederlands team geracet in deze zeer snelle raceklasse.

http://racexpress.nl/index.php?nav=Artikel&nid=9676
Je moet toch van trots gloeien als je zoiets leest! Wij Nederlanders nemen de tent over in de States! Of toch niet? Want nergens lees ik dat Pa "unlimited funds" Muermans het team van Condor Motorsports heeft overgenomen

Quote:
In tegenstelling tot wat andere Nederlandse media vandaag suggereerden heeft Strous zijn contract voor komend seizoen nog niet ondertekend en is er geen sprake van een Nederlands Champ Car Atlantic team. Strous is wel de belangrijkste kandidaat om het derde stoeltje van Condor Motorsports te vullen en Condor zal een Amerikaans / Argentijns team blijven.

http://www.champcarworld.net/pages/news.php?id=4894
Blijkt het toch nog ff anders te zitten Maar ja een Argentijn (de Maxima-connectie) en de VS (Nieuw Amsterdam aka New York) zijn waarschijnlijk voldoende voor de heren van racexpress.nl om een team Holland te claimen
De eerste testen in Sebring zijn voorbij, tot op heden geen spoor van een Team Oranje Ok, teambaas Carlos Bobeda van Condor had niet veel trek in deze testen. Dus dat kan de reden zijn

Echter, ik geloof nog steeds geen hol van dat eerste bericht op Racexpress.nl ............de indicator voor mijn mening? Het uitblijven van een persbabbel door de mensen achter Junior Strouss Die laat al een persbabbel rond gaan als ie een poepje moet laten
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Old 03-03-2008, 19:16
Raceboy's Avatar
Raceboy Raceboy is offline
Administrator

Location: Oud-turnhout in het weekend en Antwerpen in de week
Quote:
null Belcar Original verwelkomt Lamborghini Gallardo GT3
Patrick Ceusters en Henk Haane komen volgend seizoen aan de start met een Lamborghini Gallrdo GT3. Het duo brengt daarmee een nieuw merk richting Belcar. De Lamborghini was vorig jaar tijdens de Belcar Midsummer race ook al aan het werk te zien. Peter Kox zette toen de auto op pole, en maakte van de Lamborghini en potentiële winnaar.
racexpress.nl

Een nieuw merk dat niet nieuw is want eigenlijk was het er vorig jaar ook al. Hoe spreek ik mzelf tegen in 1 simpele les

Old 04-03-2008, 00:57
P De Sonville P De Sonville is offline
De Paddock Regular

Die jongens van racexpress hebben gewoon een voorwoord toegevoegd aan de perscommuniqué. Daarin willen ze enkel zeggen dat de lambo's nieuw zijn in het BelcarKAMPIOENSCHAP en we vorig seizoen reeds een voorsmaakje kregen tijdens de Belcar Midsummer Race. Kan je moeilijk een blunder noemen.
Er zijn al ergere dingen geschreven. Dus een beetje minder muggeziften en nu op zoek naar de echte blunders
Old 12-03-2008, 23:50
Mark's Avatar
Mark Mark is offline

Hmmmmmm, dit is weer een toppertje!

Quote:
Zware G-krachten spelen Team Holland parten
Uitgegeven door Bas Kaligis 12 maart 2008 10:47

Junior Strous en Dominick Muermans bereiden zich voor op het seizoen, dat dit jaar extra kleur krijgt door het Nederlandse oranje project, waarin de beide talenten opereren. De gezonde Atlantics klasse staat nu op eigen benen. Deze serie stond jarenlang bekend als de kraamkamer van de Amerikaanse equivalent van de F1; de ChampCar World Series, die onlangs een ‘fusie’ met de IRL aanging.

http://www.racexpress.nl/index.php?n...ikel&nid=10106
Bas, waar o waar kan ik de bevestiging vinden dat er daadwerkelijk een team Oranje actief is in de Atlantics? Buiten Racexpress kan ik nergens dit nieuws lezen

De gezonde Atlantics klasse Heb ik iets gemist?
Old 20-03-2008, 23:03
Mark's Avatar
Mark Mark is offline

In de Belcar thread gelezen dat Rudolph Racing kiest voor de Dutch Supercar Challenge i.p.v. de Belcar. Niks mis mee, maar het aantal fouten op de website van Rudolph is niet te tellen. Simpele taalfoutjes maar ook blunders!

Quote:
Komend jaar zal de rode Rudolph Viper weer over de Europese ????denderen!! Uitkomend in het door Dick van Elk georganiseerde DSC zal de Rudolph crew weer een gooi doen naar een top drie klassering in de GT klasse. “Het heeft enige tijd geduurd voordat we een beslissing konden maken over het te rijden kampioenschap in 2008” meldt een opgetogen Roger Grouwels, In eerste instantie werd er, om reden van de hoofdsponsor “RUDOLPH”, gekeken naar een van de Belgische kampioenschappen. Het Waalse BTSC of Vlaamse BELCAR kampioenschap. Bij de laatst genoemde is er een verplichte rijderswissel.

Het RUDOLPH team ging op zoek ging naar een geschikte vervanger van Rene Wijnen (deze was overgestapt naar Carworld Racing) dit bleek geen makkelijke opgave. Na een aantal gesprekken, dat niet de verwachte kandidaat opleverde, ging het team zoeken naar andere opties. Er bleven na het BELCAR kampioenschap 2 opties over namelijk de DSC of het Belgische BTSC. De kalender van het laatst genoemde kampioenschap kwam echter ongunstig uit in de agenda van Roger Grouwels waardoor er besloten werd om de vierde plek in het afgelopen seizoen te verbeteren. Roger zal hier vooralsnog nog alleen de viper besturen…

Team chef Ronald Hessels hierover; “Wij zijn blij dat de kogel door de kerk is en de voorbereidingen, die toch al in gang waren gezet meteen aan het eind van vorig seizoen, richting “The Dutch”gestuurd konden worden. Vorig jaar is prima bevallen ondanks meerdere uitvallers waarmee het kampioenschap verloren ging. Met een zestal podia werd het potentieel van de viper onder beheer van het Limburgse team getoond. Ook komend seizoen willen we onze Rudolph neus aan de kop van het veld laten zien, echter zal dit geen makkelijke opgaaf zijn als we kijken naar het voorlopige startveld in de GT klasse”.

Hoofd techniek Marwin Moonen over de terugkeer in de DSC “ook ik ben blij met de terug keer, de auto heeft vorig ???? ons maar een keer in de steek gelaten (Champ Car Assen) waardoor de betrouwbaarheid van de Dodge weer naar bovenkwam. Momenteel is het team hard aan het werk om de viper test klaar te verkrijgen, de eerste rol out zal eind maart plaats vinden”

Om de fans van de autosport op de hoogte te houden zullen er van de vorderingen rapportages worden geplaatst op de site.

see you in Nurburgring
In vet de dingetjes die mijn inziens niet correct zijn Echter de grootste misser vind ik dat ze overwogen hebben om met een Viper deel te nemen aan het BTSC (is dat het Belgian Touring Safety Cars ofzo?). Dan heb je mijn inziens toch bepaalde elementaire zaken gemist. Althans, uit dit stukje begrijp ik dat zo.............
Old 21-03-2008, 22:50
Mark's Avatar
Mark Mark is offline

Quote:
Originally Posted by Mark View Post
In vet de dingetjes die mijn inziens niet correct zijn Echter de grootste misser vind ik dat ze overwogen hebben om met een Viper deel te nemen aan het BTSC (is dat het Belgian Touring Safety Cars ofzo?). Dan heb je mijn inziens toch bepaalde elementaire zaken gemist. Althans, uit dit stukje begrijp ik dat zo.............
Hmmm, vandaag op racexpress een verbeterde versie te lezen
http://racexpress.nl/index.php?nav=Artikel&nid=10208
Old 29-03-2008, 15:19
M_K M_K is offline
De Paddock Rookie

Quote:
Originally Posted by Brecht View Post
www.autosportnieuws.be

Ze willen binnen de 3 jaar de grootste Belgische autosportsite worden
Ze zijn hard aan het werk hoor Brecht:

"Hieronder vind u de voorlopige inschrijflijst van het aankomende Belcar seizoen, de opkomst van dit jaar blijkt een groter succes dan het afgelopen jaar, ook zullen er zoals vorig seizoen exotische merken aanwezig zijn zoals Mostler."

---------------------------------------

En ze hebben blijkbaar succes:

"Beste Lezers,

.... Ook zijn wij afgelopen jaar in December uitgeroepen tot de beste autosportsite van België....

Echter door dit succes zijn wij op zoek naar nieuwe “Publishers” die voor de nationale en internationale autosport kunnen schrijven. Lijkt dit je erg leuk om te doen ? aarzel dan niet om contact op te nemen met de redactie van autosportnieuws.be.

Uiteraard hebben we wel wat punten, waaraan je moet voldoen:

- Goede taalbeheersing, zowel lezen als schrijven
- Enige kennis van zaken, weten waar je het over hebt"

----------------------------------------

Old 29-03-2008, 19:09
Bling Bling is offline
De Paddock Rookie

Geweldig verslag van de 12U Sebring:

"Bij de 12 uren van Sebring heeft het team van Penske de race gewonnen. Penske Racing, rijdend met een Porsche wist hiermee aartsrivaal Audi te verslaan. Landgenoot Mike Goossens zag de finishvlag niet."
Old 29-03-2008, 22:05
Autosport.be's Avatar
Autosport.be Autosport.be is offline
De Paddock Rookie

Question

Quote:
Originally Posted by M_K View Post
Z
En ze hebben blijkbaar succes:

[I]"Beste Lezers,

.... Ook zijn wij afgelopen jaar in December uitgeroepen tot de beste autosportsite van België....
Ik vraag me af welke onafhankelijke instantie de titel van "beste autosportsite van België" toekent? Hun eigen lezers?
Dit getuigt van een dosis arrogantie waar onze noorderburen nog iets kunnen van leren (sorry Mark )
Old 29-03-2008, 23:10
Mark's Avatar
Mark Mark is offline

Quote:
Originally Posted by Autosport.be View Post
Dit getuigt van een dosis arrogantie waar onze noorderburen nog iets kunnen van leren (sorry Mark )
Volgens mij zijn er wel Nederlanders uit Maaseik actief betrokken bij deze pagina! Kan een verklaring zijn
Old 20-04-2008, 12:31
smiley's Avatar
smiley smiley is offline
De Paddock Enthousiast

http://dtm.gpupdate.net/nl/nieuws/20...-oschersleben/

Quote:
Pole-position voor Scheider in Oschersleben

Timo Scheider zal de DTM-race in Oschersleben vanaf pole-position starten. Het is voor Scheider zijn tweede pole uit zijn DTM-loopbaan, de eerste behaalde hij vorige week in Hockenheim......
en de pole die hij in 2003 behaalde met de astra v8 telt niet mee ofwat

als opel fan vergeet je niet rap als ze eens een pole behaalde
maar de schrijver van deze text heeft dus duidelijk zijn huiswerk niet goed gemaakt
Closed Thread

Currently Active Users Viewing This Thread: 3 (0 members and 3 guests)

Thread Tools
Rate This Thread
Rate This Thread:

Posting Rules