De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Eenzitters
Home
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Search Today's Posts Mark Forums Read Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 27-08-2007, 14:49
redje's Avatar
redje redje is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by Nicki_Mks View Post
Ik heb er zojuist het beste autosportweekend uit mijn carriere opzitten. Dat was wat de Belgische kant van de zaak betreft echter volledig aan geluk te wijten. Voor de prijs van een Bronze ticket zat ik op een Silver (S5) die volgens mij beter was dan alle Golds tesamen (interessante bocht, videowall en afscherming van de zon tot 15h). Voor de rest is alles wat ik wou zeggen hierboven al gezegd. Kortom:

TOP:
*Champ Car World Series

FLOP:
*Circuit Zolder
*Champ Car Belgium

Als ik deze fantastische serie nog eens wil zien, denk ik dat ik dat integreer in een Amerikareisje...
Ik zat ook op S5 (had er wel voor betaald, maar kom, dat is weeral een organisatorische fout inzake de Bronze-tribune) en dat was inderdaad een zeer goede tribune.

Voorts kan ik me goed vinden in de commentaren die hier al gegeven werden. De Champcars hebben me een zeer goede indruk gegeven, al was de race naar CCWS-normen saai. Het ingrijpen van de raceleiding voor de broodjes die misschien losgekomen waren, was er net over, maar kom. Er is meer actie te zien, de piloten en wagens zijn bereikbaar...

Maar de organisatie heeft toch blunders gemaakt. De paddock van de BRL was openlijk toegankelijk, terwijl je voor die van de Euroboss en GT3 moest betalen. In Zolder is het moeilijk om de paddock volledig af te sluiten, terwijl toch iedereen overal langs het circuit moet kunnen geraken. Maar dan laat je het paddocksupplement toch wel en vraag je een klein beetje meer algemene inkom of iets dergelijks.
Aan tribune S5 werd volk doorgelaten, die die straat gewoon doorgefietst kwamen ofzo. Echter bleven die wel staan om toch de race te bekijken. Af en toe was iemand van de controleurs toch zo slim om die mensen weg te halen.
Het inscannen verliep ook raar. De ene keer moest je enkel bij het binnenkomen inscannen, dan weer nooit, dan weer enkel bij het buitengaan. Iedereen had een eigen systeem me dunkt. Trouwens, van zodra de champcar race gedaan was (het podium was nog bezig), mocht iedereen aan de achteringang (achter hoofdtribunes) zomaar binnen. De controleurs waren al vertrokken.

Met de handtekeningensessie vrijdag waren er een hoop die niet in de lijn wilden wachten en probeerden voor te steken, maar daar werd door de mensen van Champcar en Autopress (denk ik toch) korte metten meegemaakt, waarvoor dank.

BTW, de Safety Car vertrok vanuit de REA.
Reply With Quote
Old 27-08-2007, 15:12
Nicki_Mks's Avatar
Nicki_Mks Nicki_Mks is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by Mark View Post
Zoals bijvoorbeeld deze trien
Ik heb haar donderdag ook al gezien in Brussel. Toen niets op aan te merken, behalve dat ik het toch ook al raar vond dat iemand met een zakcameratje een accreditatie heeft. Ze zei toen bij een Engelstalige autosportwebsite ofzo te horen...
Reply With Quote
Old 27-08-2007, 15:36
JPMontoya's Avatar
JPMontoya JPMontoya is offline
De Paddock Enthousiast

Quote:
Originally Posted by Dries DS View Post
Miss. iets om over na te gaan denken bij een Vertigo, alvorens sommige mensen van centen te gaan ontdoen,... Al te makkelijk om een nationale vlag te gaan laten wapperen/werpen als je die steeds zelf gezwaaid hebt. Bassie en Adriaan... Het waren twee clowns, wij Belgen zullen ons steeds Bassie onthouden, een clown die nooit iemand deed lachen...
Ik snap niet wat je wil zeggen en wat dat met Heylen te maken heeft....
Reply With Quote
Old 27-08-2007, 16:15
crosserke crosserke is offline
De Paddock Rookie

Organisatie kon echt beter.
Volgens mij was circuit zolder niet echt klaar voor deze wedstrijd.Heeft er echt niemand geklaagd op de gouden tribune aan de eerste linkse.Deze mensen moesten door de modder en bulldozersporen naar hun tribune,op sommige plaatsen lagen wel matten maar die waren al snel besmeurd.En inderdaad met een gewone kaart kon je vanop dezelfde plek de wedstrijd volgen.
Vrienden van mij die nog niet op het circuit waren geweest kwamen binnen aan de ingang opzij van hotel de pits.Daar ze gewone kaarten hadden mochten ze niet door want was enkel voor tribunes of paddock.Is normaal maar wat niet normaal is dat niemand hun wegwijs maakte hoe ze aan de binnenkant geraakten.Het leek me weer dat er vele dachten dat het rond hen draaide in plaats van Champ car.Trouwens heb gehoord dat je van in de pits gratis en voor niets de wedstrijd kon volgen met scherm en al.
Reply With Quote
Old 27-08-2007, 16:27
Marc Marc is offline
De Paddock Rookie

Quote:
Originally Posted by JPMontoya View Post
BTW: Ik vind dat Heylen zijn uitleg over zijn zeer matige prestatie maar zwak is...Over de 7de versnelling. Ik heb daar ten eerste niet veel over gemerkt en ten tweede vraag ik mij af hoe vaak men in Zolder in 7de versnelling rijdt.
De 7de wordt op de 3 rechte stukken ingeschakeld. Nahet uitkomen van de Bianchi is bijna heel de rechte lijn in 7de. Het voordeel van die zevende is iets meer topsnelheid, maar vooral een veel lager verbruik. In Champ Car draait álles om benzine sparen. Wie dat niet onder de knie heeft, geraakt nergens. Bourdais is er een meester in, Doornbos verloor er (door foute instructies van zijn ingenieur) de race mee. Door hun hoge verbruik moesten Heylen als eerste binnen voor een tweede tankbeurt. Daar liep het al fout. Heylen miste dan nog de call voor de derde stop door radioproblemen.

http://www.champcarworldseries.com/C...6PDFR_0005.pdf
Reply With Quote
Old 27-08-2007, 18:16
mogas mogas is offline
De Paddock Rookie

Mogas heeft met twee mede collegas vanuit NL een prima dag gehad
Het enige minpuntje (hoewel minpunt ?) vonden we het bobos rondrijden met de safetycars ,Gelukkig werd dit met de lunchpauze gedaan
Uitzicht vanaf de S5 tribune was prima en heb er zo'n 300 fotos weg geschoten ,Zal er straks proberen een aantal in het foto topic te posten.
Opdevraag waar we deze tribune konden indenen hoe er tekomen werden we vriendelijk te woord gestaan
Old 27-08-2007, 18:48
JPMontoya's Avatar
JPMontoya JPMontoya is offline
De Paddock Enthousiast

Quote:
Originally Posted by Marc View Post
De 7de wordt op de 3 rechte stukken ingeschakeld. Nahet uitkomen van de Bianchi is bijna heel de rechte lijn in 7de. Het voordeel van die zevende is iets meer topsnelheid, maar vooral een veel lager verbruik. In Champ Car draait álles om benzine sparen. Wie dat niet onder de knie heeft, geraakt nergens. Bourdais is er een meester in, Doornbos verloor er (door foute instructies van zijn ingenieur) de race mee. Door hun hoge verbruik moesten Heylen als eerste binnen voor een tweede tankbeurt. Daar liep het al fout. Heylen miste dan nog de call voor de derde stop door radioproblemen.

http://www.champcarworldseries.com/C...6PDFR_0005.pdf
Dank u voor de uitleg. Verhelderend.
Reply With Quote
Old 27-08-2007, 20:03
redje's Avatar
redje redje is offline
De Paddock Regular

Nog iets over de TV-uitzendingen:

Ik heb thuis de uitzending van VT4 opgenomen en mijn vriendin die van RTBF. Vergeleken met de RTBF (commentaar van ene Wéry en Mollekens) was het commentaar van VT4 dus heel goed. Bij La Deux was het echt huilen met de pet op.
Reply With Quote
Old 27-08-2007, 20:09
Mr.Dallara's Avatar
Mr.Dallara Mr.Dallara is offline
www.dallara.it

Op pitstop.tv las ik net het volgende als reactie op een champcar bericht:

Quote:
Enkele berichtjes uit het belang van limburg dat goede contacten heeft met Zolder.

Roger De Jaeghere Circuit Directeur:
Onze kansen liggen goed voor een 2de editie op 8 juni 2008 maar wel met minder tribuneplaatsen en Assen blijft in het najaar om elkaar geen concurrentie aan te doen ….. ons BreakEven point van dit jaar is bijna bereikt.

Promotor van Buuren:
We hadden 40.000 bezoekers geteld over het hele Weekend en breakeven Point lag rond de 55.000 dus we maken verlies maar we gaan door,in Assen zijn reeds 50.000 tickets van de hand gegaan in voorverkoop dus de Champcar leeft wel.

David Higdon ChampCar betrokkene:
We willen zeker terug komen,organisatie was goed,de piloten houden van het circuit,de media-aandacht was groot…Zolder heeft onze verwachtingen overtroffen,het was zeer goed voor een eerste keer.

PS:er stond ook in vermeld dat ChampCar ook naar grotere landen wil als Italie,Frankrijk,Spanje,Duitsland of Engeland en een Griekse organisatie was aanwezig op Zolder…..dus we zullen nog niet te vroeg juichen wat Next year betreft en afwachten of Zolder tegen deze grote Landen opkan maar het ziet er best goed uit.
Het ziet er blijkbaar al bij al nog goed uit voor de toekomst...
Old 27-08-2007, 20:58
Integra's Avatar
Integra Integra is offline
De Paddock Regular

Quote:
De 7de wordt op de 3 rechte stukken ingeschakeld. Nahet uitkomen van de Bianchi is bijna heel de rechte lijn in 7de. Het voordeel van die zevende is iets meer topsnelheid, maar vooral een veel lager verbruik. In Champ Car draait álles om benzine sparen.
Methanol
Old 27-08-2007, 21:03
Bart.Vandecavey's Avatar
Bart.Vandecavey Bart.Vandecavey is offline
De Paddock Enthousiast

Quote:
Originally Posted by redje View Post
Nog iets over de TV-uitzendingen:

Ik heb thuis de uitzending van VT4 opgenomen en mijn vriendin die van RTBF. Vergeleken met de RTBF (commentaar van ene Wéry en Mollekens) was het commentaar van VT4 dus heel goed. Bij La Deux was het echt huilen met de pet op.

Ik vond dat commentaar op VT4 ook niet echt slecht. Gewoon een paar foutjes maar dat is normaal uiteraard. Kris Wauters en Erik Van Hoorick hadden een aangename stem.
Old 27-08-2007, 21:23
TommySoprano TommySoprano is offline
De Paddock Regular

Quote:
Zoals bijvoorbeeld deze trien:

Onbeschoft gedrag in de persruimte, foute instelling naast de baan en totaal geen benul waar men mee bezig is. Internet is leuk maar heeft als nadelig effect dat we dit soort "misstanden" erbij krijgen. Dit lijkt me echt een klusje voor de FIA en haar lokale afvaardigingen om een soort journalisten- en fotografen licentie in het leven te roepen. Op die manier voorkom je toestanden zoals enkele jaren terug bij de World Series (fout Renault / RPM) en nu dit jaar bij de Champcars (geen idee wie verantwoordelijk was voor de accreditaties).
In de motorsport bestaat er zoiets als een FIM perskaart, maar ook die kan niet voorkomen dat er heel wat nitwits door de mazen van het net glippen. Sinds de opkomst van Internet en digitale fotografie, lopen er heel wat "Weekend Warriors" rond op de crossen. Op zich niet zo erg, tot ze gratis voor allerlei media beginnen te werken, ten koste van de echte professionals.
En als ze dan al eens iets produceren zijn het persberichtjes die niet eens motorgazet halen...
Reply With Quote
Old 27-08-2007, 21:29
buchinski buchinski is offline
De Paddock Rookie

Quote:
...en nu dit jaar bij de Champcars (geen idee wie verantwoordelijk was voor de accreditaties).
Je kon je aanvraag richten naar Champcar Europe of naar ene meneer Vincent Franssen.

Ik had een aanvraag ingediend (voor F1Journaal), omdat ik niet wist of en hoeveel belangstelling er zou zijn. Heb een bericht teruggekregen met vragen naar welk soort website ik vertegenwoordigde.

Ze wilden enkel een accreditatie geven aan "the general press" en aan sites/bladen die een belang hadden in Champcar berichtgeving. Blijkbaar kwalificeerden wij niet daarvoor want ik heb er dan niets meer van gehoord.

Ik vraag waar mogelijk altijd iets aan. Ten eerste moet je toch eerst materiaal hebben om dan iets te kunnen publiceren, en ja, die "fotograafplaatsen" zijn, wat men ook moge beweren , duizend keer beter dan de traditionele plaatsen, "achter den draad". Verder is zulk press kaartje altijd wel geloofwaardiger als je vist achter een statement of een mening.

Maar ondertussen heb ik geleerd van mijn plan te trekken en hanteer ik altijd mijn motto : "ja kunt ge krijgen, neen hebt ge al". En dus loop ik door waar ik kan, trek foto's van waar het soms niet mag en stel vragen aan iedereen die eruitziet alsof hij iets zou kunnen weten.

Over de loop van een weekend denk ik dat ik dikwijls meer piloten spreek en meer teammensen dan vele van die "ge-accrediteerden"
Reply With Quote
Old 27-08-2007, 22:14
Marc Marc is offline
De Paddock Rookie

Quote:
Onbeschoft gedrag in de persruimte, foute instelling naast de baan en totaal geen benul waar men mee bezig is. Internet is leuk maar heeft als nadelig effect dat we dit soort "misstanden" erbij krijgen. Dit lijkt me echt een klusje voor de FIA en haar lokale afvaardigingen om een soort journalisten- en fotografen licentie in het leven te roepen. Op die manier voorkom je toestanden zoals enkele jaren terug bij de World Series (fout Renault / RPM) en nu dit jaar bij de Champcars (geen idee wie verantwoordelijk was voor de accreditaties).
In dit geval was het volgens mij een bewuste politiek om iedereen te accrediteren, om indruk te maken op de Amerikanen. Dat is alvast gelukt: ze hadden lof voor de media-aandacht. En de perszaal vonden ze trouwens de beste die ze ooit gezien hadden.
Reply With Quote
Old 27-08-2007, 22:28
bluelite's Avatar
bluelite bluelite is offline
De Paddock Regular

Quote:
In dit geval was het volgens mij een bewuste politiek om iedereen te accrediteren, om indruk te maken op de Amerikanen. Dat is alvast gelukt: ze hadden lof voor de media-aandacht. En de perszaal vonden ze trouwens de beste die ze ooit gezien hadden.
Maar wellicht ook de kleinste die ze hadden gezien Wacht maar tot ze de perszaal in Assen hebben gezien.

Of het was om indruk te maken op de Amerikanen? Meindert (Van Buuren, promotor) wilde in de eerste plaats alle media naar Zolder halen zodat het evenement aandacht zou krijgen die het verdiende. Jammer genoeg zijn er wel een pak journalisen in Zolder geweest, maar heeft de BCCGP niet de aandacht gekregen die hij verdiende. Voor Assen worden er althans veel minder journalisten/Fotografen verwacht. Slechts 160. Maar daar zal het een echte stormloop worden van de fans.
Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Thread Tools
Rate This Thread
Rate This Thread:

Posting Rules