De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Endurance
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Search Today's Posts Mark Forums Read Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 27-09-2006, 20:56
Thomaske Thomaske is offline
De Paddock Enthousiast

Eén van de deelnemers van het FFSA GT 2007 => De Paddock Racing Team

Mvg...
Reply With Quote
Old 27-09-2006, 20:56
Belle's Avatar
Belle Belle is offline
British Racing Green

Quote:
Originally Posted by Mark
Dan is onze busreis een try-out voor 2007
Als dezelfde tarieven gelden, dan zal ik volgend jaar weer van de partij zijn!

www.born2race.be www.bokkenrijders.net
Reply With Quote
Old 27-09-2006, 21:03
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)

We zien ook nog een primeur:

Quote:
Larbre Compétition, een van de vaste deelnemers in FFSA GT, zet vanaf de zesde race in Le Mans op 14 en 15 oktober een tweede Ferrari 550 in. Deze Prodrive 550 zal evenwel met een gewijzigde motor uitgerust worden. Solution F prepareerde een minder dure krachtbron (zonder de noodzaak om een Prodrive-ingenieur in huis te nemen), waardoor de 550 voor kleinere teams interessant wordt. De Nederlander Peter Kox wordt de A-rijder van dienst in Le Mans.

http://hwl.skynet.be/www.pitstoptv.b...p?newsid=12699
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
Old 27-09-2006, 21:06
Belle's Avatar
Belle Belle is offline
British Racing Green

Das leuk nieuws!

Ik hoop ook dat PSI een co-piloot vindt voor hun C5-R naast Hallyday. Zou jammer zijn die wagen te moeten missen...

Reply With Quote
Old 27-09-2006, 22:44
JorritVD's Avatar
JorritVD JorritVD is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by Thomaske_GLPK
Eén ding is zeker. Heel veel GT1 wagens uit de buurlanden gaan in 2007 afzakken richting FFSA GT.

Italië => geen GT1s meer
België => geen GT1s meer
Duitsland => geen GT1s
...

Mvg....
Ik hoop dat ze wel wat aan de racetijden dan gaan veranderen. Misschien een 24 uurs race erbij en de wedstrijden naar 2 en een half uur doen.
Reply With Quote
Old 27-09-2006, 22:51
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)

Quote:
Originally Posted by JorritVD
Ik hoop dat ze wel wat aan de racetijden dan gaan veranderen. Misschien een 24 uurs race erbij en de wedstrijden naar 2 en een half uur doen.
Waarom? Op welke gefundeerde basis doe je dergelijke uitspraken? De welbekende "I wish dikke duim stories"?. Het huidige concept is succescvol, waarom zou je dat veranderen?
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
Old 27-09-2006, 22:54
Viper GTS-R***'s Avatar
Viper GTS-R*** Viper GTS-R*** is offline
De Paddock Regular

Die twee races van elk een uur lijken mij toch ook wel goed hoor.
Dus zoals Mark zegt zou ik daar ook niets aan veranderen.
Voordeel van zo'n kortere racen? Minder kans op uitvallen en ook meer spanning omdat het 'maar' 60 minuten duurt per race.

Nuja wij (de paddockers die binnenkort met den bus naar LM gaan) zullen het hier wel zeggen hoe we dat 2 x 60 minuten race concept vinden hé
Reply With Quote
Old 27-09-2006, 22:57
Belle's Avatar
Belle Belle is offline
British Racing Green

Bovendien heb je een race op zaterdag én zondag. Dus als je brokken krijgt op zaterdag, kun je de wagen in vele gevallen nog oplappen voor de volgende race met minder puntenverlies tot vervolg. Denk maar aan dezelfde argumenten die we toen gaven tijdens het 2 x 60 minuten concept tijdens de Belcar (1000 kms Spa) vorig jaar... Die zijn hier ook van toepassing.

Reply With Quote
Old 28-09-2006, 08:59
joost joost is offline
De Paddock Regular

De format van de Fransen gaat nog verder. Zij werken verplicht met een A en een B-rijder - hoe die overigens aan die status komen, is een punt van discussie - en iedere rijder werkt één kwalificatie af en neemt één maal de start. Alle A-rijders doen dit samen en idem dito voor de B-rijders. Dit verhoogt natuurlijk de spanning.Daarom zijn er dus ook die twee reeksen, met één op zaterdag en één op zondag.
Het lijkt me onwaarschijnlijk dat de Franse federatie aan deze format iets fundamenteel zou wijzigen. De teams dienen bijvoorbeeld niet te investeren in tankinstallaties, en zouden dat met langere races wel moeten doen.
Dat er minder wagens uitvallen is echter niet zo, door de korte duur van de races en het samen laten rijden van rijders met hetzelfde niveau, krijg je zeer fel betwiste races en natuurlijk ook wel wat incidenten. Vooral tijdens de laatste races op Albi hadden de wisselstukafdelingen van de verschillende merken op maandag wel wat faxen te verwerken...
Maar het is en blijft een mooi kampioenschap, dat evenwel moeilijk haalbaar is voor een klein land. Frankrijk heeft nu eenmaal meer middelen en mogelijkheden. De FFSA is ook een drijvende kracht, getuige het grote aantal internationale kampioenen uit Frankrijk: Loeb, Collard & Bouillon, Bourdais, Larbre, Citroën, Renault (F1), Pescarolo, ASM, Oreca...

mvg

Joost
Reply With Quote
Old 28-09-2006, 09:15
Dries DS's Avatar
Dries DS Dries DS is offline
De Paddock Regular

Aah... La douce France
Reply With Quote
Old 29-09-2006, 12:19
Coach Ep Coach Ep is offline
De Paddock Regular

Hoe fijn zou het zijn als de fransen volgend jaar voor een weekendje naar Spa komen "afzakken". Iemand met contacten richting de FFSA om een balletje op te gooien?
Reply With Quote
Old 01-10-2006, 23:54
Viper GTS-R***'s Avatar
Viper GTS-R*** Viper GTS-R*** is offline
De Paddock Regular

Ivm die 2de (minder krachtigere) F550 die Larbre gaat inzetten voor P. Kox & Co Piloot... komt deze dan in de GT2 terecht door die minder krachtigere motor? Een paar race'n terug herinner ik mij nog dat er een minder krachtigere F550 meereed in GT2, deze wel ingezet door een voor mij onbekend en ondertussen al uit men hoofd geschoten team.
Idd, het lijkt heel raar een F550 in GT2 maar kijk of vraag het na, er heeft er daadwerkelijk al ééntje gereden in de 2de rangsklasse.
Reply With Quote
Old 02-10-2006, 16:44
JorritVD's Avatar
JorritVD JorritVD is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by Viper GTS-R***
Ivm die 2de (minder krachtigere) F550 die Larbre gaat inzetten voor P. Kox & Co Piloot... komt deze dan in de GT2 terecht door die minder krachtigere motor? Een paar race'n terug herinner ik mij nog dat er een minder krachtigere F550 meereed in GT2, deze wel ingezet door een voor mij onbekend en ondertussen al uit men hoofd geschoten team.
Idd, het lijkt heel raar een F550 in GT2 maar kijk of vraag het na, er heeft er daadwerkelijk al ééntje gereden in de 2de rangsklasse.
Misschien hebben ze er een mindere krachteger motor er in gedaan om bijv een grotere achtervleugel op te doen.
Reply With Quote
Old 03-10-2006, 16:59
Bramzel's Avatar
Bramzel Bramzel is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by Viper GTS-R***
Ik denk niet dat het zoveel minder krachtig is hoor, dat zou een verschil van 200pk betekenen en ik schat eerder dat je in de regionen van 10-30pk vermogensverlies moet denken. De GT2 550 was van XL Racing, en dat was een privateers-effort op kleine schaal, a la Wieth.
Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Thread Tools
Rate This Thread
Rate This Thread:

Posting Rules