![]() |
|
|
|||
|
|||
Eén van de deelnemers van het FFSA GT 2007 => De Paddock Racing Team
![]() Mvg... |
|
||||
|
||||
Quote:
![]() |
|
||||
|
||||
We zien ook nog een primeur:
Quote:
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited. |
|
||||
|
||||
Das leuk nieuws!
Ik hoop ook dat PSI een co-piloot vindt voor hun C5-R naast Hallyday. Zou jammer zijn die wagen te moeten missen... |
|
||||
|
||||
Quote:
|
|
||||
|
||||
Quote:
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited. |
|
||||
|
||||
Die twee races van elk een uur lijken mij toch ook wel goed hoor.
Dus zoals Mark zegt zou ik daar ook niets aan veranderen. Voordeel van zo'n kortere racen? Minder kans op uitvallen en ook meer spanning omdat het 'maar' 60 minuten duurt per race. Nuja wij (de paddockers die binnenkort met den bus naar LM gaan) zullen het hier wel zeggen hoe we dat 2 x 60 minuten race concept vinden hé ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
Bovendien heb je een race op zaterdag én zondag. Dus als je brokken krijgt op zaterdag, kun je de wagen in vele gevallen nog oplappen voor de volgende race met minder puntenverlies tot vervolg. Denk maar aan dezelfde argumenten die we toen gaven tijdens het 2 x 60 minuten concept tijdens de Belcar (1000 kms Spa) vorig jaar... Die zijn hier ook van toepassing.
|
|
|||
|
|||
De format van de Fransen gaat nog verder. Zij werken verplicht met een A en een B-rijder - hoe die overigens aan die status komen, is een punt van discussie - en iedere rijder werkt één kwalificatie af en neemt één maal de start. Alle A-rijders doen dit samen en idem dito voor de B-rijders. Dit verhoogt natuurlijk de spanning.Daarom zijn er dus ook die twee reeksen, met één op zaterdag en één op zondag.
Het lijkt me onwaarschijnlijk dat de Franse federatie aan deze format iets fundamenteel zou wijzigen. De teams dienen bijvoorbeeld niet te investeren in tankinstallaties, en zouden dat met langere races wel moeten doen. Dat er minder wagens uitvallen is echter niet zo, door de korte duur van de races en het samen laten rijden van rijders met hetzelfde niveau, krijg je zeer fel betwiste races en natuurlijk ook wel wat incidenten. Vooral tijdens de laatste races op Albi hadden de wisselstukafdelingen van de verschillende merken op maandag wel wat faxen te verwerken... Maar het is en blijft een mooi kampioenschap, dat evenwel moeilijk haalbaar is voor een klein land. Frankrijk heeft nu eenmaal meer middelen en mogelijkheden. De FFSA is ook een drijvende kracht, getuige het grote aantal internationale kampioenen uit Frankrijk: Loeb, Collard & Bouillon, Bourdais, Larbre, Citroën, Renault (F1), Pescarolo, ASM, Oreca... mvg Joost |
|
||||
|
||||
Aah... La douce France
![]() |
|
|||
|
|||
Hoe fijn zou het zijn als de fransen volgend jaar voor een weekendje naar Spa komen "afzakken". Iemand met contacten richting de FFSA om een balletje op te gooien?
|
|
||||
|
||||
Ivm die 2de (minder krachtigere) F550 die Larbre gaat inzetten voor P. Kox & Co Piloot... komt deze dan in de GT2 terecht door die minder krachtigere motor? Een paar race'n terug herinner ik mij nog dat er een minder krachtigere F550 meereed in GT2, deze wel ingezet door een voor mij onbekend en ondertussen al uit men hoofd geschoten team.
Idd, het lijkt heel raar een F550 in GT2 maar kijk of vraag het na, er heeft er daadwerkelijk al ééntje gereden in de 2de rangsklasse. |
|
||||
|
||||
Quote:
|
|
||||
|
||||
Quote:
|