De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > BSOT/ Belcar Sprint & Belcar Sprint Historic
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Search Today's Posts Mark Forums Read Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 31-03-2006, 09:51
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)

Zag gisteren een tweetal rode Ginetta's voorbij gaan met stickers van "Ginetta Benelux" in de training van de BEC/BSC/BHS. Iemand meer info?
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
Old 31-03-2006, 11:52
sir-osi sir-osi is offline
De Paddock Rookie

G&R motorsport news

Bmw M3 E30 van Harry van de water zal misschien niet klaar zijn voor de eerste koers. Indien wel klaar zal hij tijdens de training en de race op zondag de motor nog moeten inrijden.

De wagen van Dierckx Geert geraakt heel zeker niet klaar voor de eerste 3 races.

Geert is gisteren gaan trainen in spa met de oude M3 e30 van Ron van de water en heeft de motor in de prak gedraaid.

Dus of we er gaan bij zijn zondag 9 april is nog een groot?

Wel gezien dat er donderdag verschillende nieuwe deelnemers waren voor BSC
allemaal met BMW e30 M3. +/- 3.

Dat wordt leuk voor klasse 1 in BSC
Eindelijk eens voldoende deelnemers als we ten minste onze 2 BMW's nog klaar krijgen.

Ook gezien dat Mnh De Donder zijn bmw 325i geruild heeft voor een Mini.
Reply With Quote
Old 31-03-2006, 12:31
Luc VDC Luc VDC is offline
Monseigneur Ludovic du Chateau

Hey iedereen, een vraagje.
Weet iemand of voor de eerste race te Spa een lawaairestrictie is ?? maw. moet de 100 db behaald worden of is dit vrij zoals verleden jaar in de Ztc ?
En tot slot hebben ze daar nu ook db metingen ??
Heel wat vragen want anders moeten we werk maken van onze "lichtere" Francorchamp uitlaat iets meer te dempen.
Wij kunnen helaas niet testen op het circuit
dank bij voorbaat voor informatie
Luc
Reply With Quote
Old 31-03-2006, 14:46
AlainH's Avatar
AlainH AlainH is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by panic racing
Hey iedereen, een vraagje.
Weet iemand of voor de eerste race te Spa een lawaairestrictie is ?? maw. moet de 100 db behaald worden of is dit vrij zoals verleden jaar in de Ztc ?

Uit het technisch reglement :

Quote:
5.6 Uitlaat

Tijdens de meetings van de Belcar Sprint Cup 2006 mag de omloop enkel gebruikt worden door motorvoertuigen waarvan het geluidsniveau LAmax, voorbijrijdend bij vollast, niet hoger is dan 100dB(A).

Teneinde aan deze voorwaarden te voldoen dienen de motorvoertuigen zo nodig uitgerust te worden met een absorberende geluidsdemper van het type SuperTrapp. Het uiteinde van deze absorberende geluidsdemper moet evenwijdig met de lengteas van het voertuig gemonteerd zijn en mag niet aan de achterkant van het voertuig uitsteken.

Het uiteinde van de absorberende geluidsdemper moet evenwijdig met de lengteas van het voertuig gemonteerd zijn en mag niet aan de achterkant van het voertuig uitsteken.

Het wordt aanbevolen om in het uitlaatsysteem één of meerdere gehomologeerde katalysatoren te verwerken, welke te allen tijde werken en door welke alle uitlaatgassen stromen. Deze toepassing is een grote hulp op het vlak van geluidsbeheersing.
100 db max, ook op Francorchamps dus...
Old 01-04-2006, 08:40

@ AlainH
Bedankt voor toelichting en ja, van dit reglement was ik op de hoogte.
Mijn vraag was meer in de trend van: verleden jaar was er steeds een uitzondering bij onze verplaatsingen naar Francorchamps in de Ztc, is dit nu ook het geval ?
En.... worden er metingen gedaan te Franco. (met vaste micro's) zoals te Zolder...en waar staan die dan opgesteld ?????
Aangezien ik véél te ver woon (850 km) om een geluidcontrole training te verrichten is het een beetje met het "vingertje in de lucht" en bang afwachten.
Luc
Panic R
Reply With Quote
Old 01-04-2006, 14:44
serge serge is offline
De Paddock Rookie

Hoi Luc,
Bij de thread 'Belcar Testday' staat er een verslagje van de trainingsdag van het Mext Racing Team. Zij hebben een verwittiging gekregen omdat ze over de 100 dB zaten, en moeten dit aanpassen tegen de eerste wedstrijd.
Volgens mij zal de norm dus op alle circuits hetzelfde zijn...
Veel succes komende week. Ik zal eens denken aan jullie als ik de skipiste afkom...

Grtz,
Serge
Reply With Quote
Old 01-04-2006, 19:51

@ Serge
"ik zal eens denken aan jullie als ik de skipiste afkom"

Al rollend ??

Toch veel plezier en groetjes!
Luc
Panic R.
Reply With Quote
Old 02-04-2006, 13:40
serge serge is offline
De Paddock Rookie

Normaal gezien al glijdend hé!!!
Maar ja, ik heb mij laten overtuigen door mijn dochter van 10 om deze keer de skis in te ruilen voor een snowboard. Het zou dus wel eens al rollend kunnen zijn...
Reply With Quote
Old 02-04-2006, 20:09
Mark's Avatar
Mark Mark is offline

Reeds eerder al gemeld op De Paddock maar het Racing for Maastricht Junior team zal één Yaris inzetten voor de BSC. Wie is de coureur?

Quote:
Xavier Maassen rijdt op 9 april voor het Racing for Maastricht Juniorteam tijdens de Belcar Sprintcup race 1 en 2 op het bekende circuit van Spa-Francorchamps. Xavier rijdt dit seizoen voor JD Motorsport in het sterk bezette Europees Formule Renault 2.0 Kampioenschap.

http://www.racingformaastricht.nl/
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
Old 03-04-2006, 14:12
Drivejay's Avatar
Drivejay Drivejay is offline
De Paddock Rookie

BHS tijden in Spa

Vermits ik (met uitzondering van vorige donderdag) nog niet op Spa gereden heb toch een vraagje aan degenen die het kunnen weten; welke tijden rijden de historics normaal gezien bij droog weer (+/- natuurlijk)?

Thanks,
J

Last edited by Drivejay; 03-04-2006 at 14:16.
Reply With Quote
Old 03-04-2006, 22:52
Pascal Pascal is offline
A4993

Quote:
Jürgen, die reeds enkele jaren zijn brood verdient met uitsluitend racen, zal ook van de partij zijn in de Belcar Sprint met de Mini van BMW MINI Romein.
Uit de persrelease van Van Hover.

C U
Reply With Quote
Old 06-04-2006, 20:52
Mark's Avatar
Mark Mark is offline

23 wagens BSC: http://www.belcar.com/entryspa/Belca...rint%20Cup.htm

25 wagens BHC: http://www.belcar.com/entryspa/Belca...c%20Sprint.htm
Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Thread Tools
Rate This Thread
Rate This Thread:

Posting Rules