De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Endurance
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Search Today's Posts Mark Forums Read Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 01-08-2006, 22:01
Viper GTS-R***'s Avatar
Viper GTS-R*** Viper GTS-R*** is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by Grig-O
Die van PTG lijkt denk ik meer op een toeringwagen, terwijl die van Schnitzer een echte gt is.
En toch zijn het zogoed als dezelfde hoor, die van Schnitzer gewoonweg een ge-evolueerde versie... schande om hem int museeum te zetten maarja
Reply With Quote
Old 01-08-2006, 22:28
Scapa's Avatar
Scapa Scapa is offline
De Paddock Enthousiast

Quote:
Originally Posted by Viper GTS-R***
Pas op: Je had 2 verschillende BMW M3 GTR versie's in ALMS!
Die van BMW Motorsport in wit-blauw met V8 4000cc (2002-200.)

Dia van PTG in wit-rood-zwart met V6 3200cc (2000) en V8 4000cc (2001-200.)

En dan de BMW M3 GTR van BMW Schnitzer Motorsport die we in Spa zagen, deze was dan weer een V8 4000cc
(evolutie van die BMW Motorsport wagens van de jaren daarvoor in ALMS)

Die Duller M3 is dus +/- te vergelijken met die PTG versie's van 2000 en zij waren alvast een GT volgens ALMS reglement, waarom dan die van Duller niet volgens racb/en sommige paddockers?
Het ALMS reglement van toen is niet het huidige ALMS reglement.

Remember this: http://www.bmw-m.net/Gallery/Horne/images/Lv99_8.JPG

Die van Race Alliance heeft amper iets met een GT te maken. De M3 GTR was al een serieus punt voor discussie op dat vlak. Zelf altijd wel een verdediger geweest van de GTR, what a fine car De GTR is er enkel kunnen komen dankzij ALMS (die BMW graag wilden behouden na het proto-programma) en heeft zo ook in Europa kunnen racen.. Uiteindelijk zijn ze moeten zwichten voor de druk van over de plas (ACO vooral meen ik mij te herinneren).
Reply With Quote
Old 01-08-2006, 23:06
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)

Quote:
Originally Posted by Dries DS
En die kerel heeft het dus deze keer bij het rechte eind.!

De Düller BMW is gewoon een kas van een M3 met een ander (carbon)bodywork. Heeft dus niks te maken met een GTR. Of de 'echte' GTR al dan niet een GT is: ik waag me aan geen uitspraak. Maar de wagen die hier door Race (Jet) Alliance werd gepresenteerd voor een FIA GT (lees wel: GT) wedstrijd, voldoet 0.0% aan de voorschriften van FIA GT. Als de FIA deze wagen toelaat, dan schrijf ik (bij wijze van spreken) volgend jaar een Renault Clio in. Die kunnen ze dan ook niet weigeren, want er bestaat een GT versie van (V6).

Heren, en dames : GT is GT, Touring is Touring, al is er hier in België enige twijfel. Met dank aan diegenen die de onderhandelingen al op nationaal gebied afgewimpeld hebben. Bye Bye en Zwaai Zwaai naar ene glazen toren, die zich echt niet op Brussels of Waals grondgebied bevindt... Als je tot vier keer toe weigert mee te werken aan wat de liefhebbers van autosport vragen, dan moet je maar één ding doen: het heft in handen pakken en het lef hebben om de snijdende kant in eigen boezem te planten...
ik waag me aan geen uitspraak Wat kom je dan doen op dit forum? In het tweede gedeelte van je post trap je weer tegen bepaalde instanties en personen aan zonder naam en paard te noemen. Vind ik eigenlijk best een laffe actie. Beetje vent durft voor zijn mening uit te komen.

Wat betreft je vergelijking met een Clio / Clio (GT) V6? Die gaat mank, die heb ik nog nooit terugzien in een GT-klasse van een (inter)nationaal GT-kampioenschap.
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
Old 01-08-2006, 23:20
Raceboy's Avatar
Raceboy Raceboy is offline
Administrator

Location: Oud-turnhout in het weekend en Antwerpen in de week
Quote:
Originally Posted by Mark

Wat betreft je vergelijking met een Clio / Clio (GT) V6? Die gaat mank, die heb ik nog nooit terugzien in een GT-klasse van een (inter)nationaal GT-kampioenschap.
Brits GT, samen met de golf.

foto: racingsportscars.com

Reply With Quote
Old 01-08-2006, 23:36
Viper GTS-R***'s Avatar
De Paddock Regular

@ Dries DS: Nuja Clio V6 en BMW M3 vergelijken lijkt me ook beetje scheef...
Oké die Clio V6 heeft eens meegereden in British GT, maar kwam wel in de GTO klasse terecht waar bv ook een Dodge Viper GTS reed.. geen echte race GT dus...

Maar dit word nu wel echt tging volgens Rasse over die persoon dus van racb, en ja nog wat gediscusier over de BMW zelf maar niet expleciet over dat Clio'ke dat in tegenstelling met de M3 echt geen discussie vatbaar is voor al dan niet GT zene

EDIT:
Quote:
Originally Posted by Scapa
Het ALMS reglement van toen is niet het huidige ALMS reglement.

Remember this: http://www.bmw-m.net/Gallery/Horne/images/Lv99_8.JPG
Jouw foto'tje toont wel nogal een zeer oude M3 hoor! Btw ook zo'n model waarvan ik zei dat ook voor mij geen GT is maar touring, omdat hij sedan chassis heeft op jouw foto! Maar in die periode had PTG ook wel al zo'n M3 GTR (toen nog E36 ipv E46).

Last edited by Viper GTS-R***; 01-08-2006 at 23:40.
Reply With Quote
Old 01-08-2006, 23:51
Rasse's Avatar
Rasse Rasse is offline
De Paddock Regular

Inderdaad Viper. Maar ze beginnen weer te zwammen over vanalles en nog wat.
Dat de titel misschien niet 100% was ? OK. Maar ik denk het daarna toch duidelijk te hebben aangegeven waarover ik het wilde hebben.
Over de discussie tussen FIA en RACB om de BMW te laten starten en de rol van Van Kampenhout hier in.
Reply With Quote
Old 02-08-2006, 08:33
Viper GTS-R***'s Avatar
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by Rasse
Over de discussie tussen FIA en RACB om de BMW te laten starten en de rol van Van Kampenhout hier in.
Ik vind het wel normaal dat FIA z'n gelijk krijgt, zij lijken mij wel iets krachtiger van zeggen dan RACB. Het gaat hier niet voor niets om een FIA GT manché. Wat zou dan de RACB (Van Kampenhout) hier een rol van betekenis willen spelen ivm al dan niet toelaten van bepaalde wagens? Oké RACB regelt natuurlijk zéér veel voor de 24uren maar dan nog lijkt het mij logisch dat FIA diegene is die zoiets beslist!
Reply With Quote
Old 02-08-2006, 11:19
Dries DS's Avatar
Dries DS Dries DS is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by Mark
Zoals door Raceboy al gemeld: in Britse GT.
Bovendien enkele jaren geleden ook in Belcar (GT, nationaal kampioenschap) en in de Zolder Touring Cup (eveneens in GT, al is dit geen nationaal maar een VAS kampioenschap).
Reply With Quote
Old 09-08-2006, 23:17
Viper GTS-R***'s Avatar
De Paddock Regular

Nieuwtje ivm PTG-BMW-M3
http://translate.google.com/translat...language_tools
Reply With Quote
Old 09-08-2006, 23:30
Brecht's Avatar
Brecht Brecht is offline
De Paddock Enthousiast

Dat de E46 van PTG niet meer rijdt volgend seizoen is al langer geweten.
Old 09-08-2006, 23:34
Viper GTS-R***'s Avatar
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by corvetteboy
Dat de E46 van PTG niet meer rijdt volgend seizoen is al langer geweten.
Jep dat juist, maar ivm dat laatste deeltje van de tekst...
Ivm Z4 en M3 E90 V8..
Reply With Quote
Old 09-08-2006, 23:42
gwyllion gwyllion is offline
De Paddock Enthousiast

Quote:
Originally Posted by Viper GTS-R***
Jep dat juist, maar ivm dat laatste deeltje van de tekst...
Ivm Z4 en M3 E90 V8..
De Z4 heeft te weinig vermogen en er staat dat PTG niet in de Z4 project zal stappen.
Quote:
Dies wird jedoch nicht mit dem 2006 neu vorgestellten Z4 M Coupé Kit sein. „Natürlich haben wir uns auch mit diesem Projekt beschäftigt und es diskutiert. Wir haben uns jedoch entschlossen, nicht an der Entwicklung dieses Fahrzeuges teilzunehmen und werden es daher auch nicht im US-Motorsport einsetzen.“
De nieuwe M3 is een logische keuze, maar de straatversie is nog niet op de markt.
Reply With Quote
Old 09-08-2006, 23:44
Viper GTS-R***'s Avatar
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by gwyllion
De Z4 heeft te weinig vermogen en er staat dat PTG niet in de Z4 project zal stappen.
De nieuwe M3 is een logische keuze, maar de straatversie is nog niet op de markt.
Thanks Gwyllion
Té hopen dat BMW de straatversie van M3 E90 niet telang op zich laat wachten zodat PTG alsnog in 2007 met de nieuwe M3 kan naar voor komen!
Reply With Quote
Old 09-08-2006, 23:51
gwyllion gwyllion is offline
De Paddock Enthousiast

Geen idee wanneer de M3 E90 gepland is. Er worden geregeld prototypes gespot.

Last edited by gwyllion; 09-08-2006 at 23:56.
Reply With Quote
Old 10-08-2006, 00:04
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)

Quote:
Originally Posted by gwyllion
De Z4 heeft te weinig vermogen en er staat dat PTG niet in de Z4 project zal stappen..
Benieuwd waar die 2 Z4 wagens van PTG dan wel opduiken Gaan ze terug richting fabriek?
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Thread Tools
Rate This Thread
Rate This Thread:

Posting Rules